rare duitse gesp

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
josk
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2012, 10:00

Re: rare duitse gesp

Bericht door josk »

utmi schreef:Alsjeblieft zeg, dat er hierop nog gereageerd wordt. :frownno:

Josk, veel plezier ermee, houdt die kluis maar heeel goed gesloten!
Verzamelen gaat jou zo niets brengen helaas.

@ jorrit: yeah sure
da komt wol in orde mister perfect
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: rare duitse gesp

Bericht door Men of Valor »

Gaan we weer :( :( :(
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: rare duitse gesp

Bericht door Kugelblitz »

Er is inmiddels voldoende advies gegeven, dus laat de huidige eigenaar er zelf mee doen wat hij wil. Graag de stemming een beetje bewaren! :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
zero
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 jul 2005, 13:15
Locatie: noordbergum

Re: rare duitse gesp

Bericht door zero »

wil de stemming hier helemaal niet bederven hoor
maar vond het alleen wat vreemd dat er eerst werd vertelt dat hij omgesmolten was
en later blijkt dat hij nog in omloop was
Lieve mensen ga ook eens naar de site van onze engeltje
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
Jorrit
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 dec 2009, 11:40

Re: rare duitse gesp

Bericht door Jorrit »

denk je soms dat ik niet raar sta te kijken dan? ik had gehoopt dat dat onding nooit meer ergens zou opduiken. Ik had ze beter zelf omgesmolten
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: rare duitse gesp

Bericht door Dutchy1997 »

Sepp Dietrich? Sepp is de 2e (?) naam van Josef Dietrich, bevelhebber van het 6e Panzerleger en Bevelhebber van de Leibstandarte-Ss Adolf Hitler. Veroordeeld in '46 tijdens het Malmedy-proces. Meer weet ik er ook niet over, maar ik kon me herinneren dat ik dit gebruikt heb in een geschiedeniswerkstuk...
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: rare duitse gesp

Bericht door Kugelblitz »

Dutchy1997 schreef:Sepp Dietrich? Sepp is de 2e (?) naam van Josef Dietrich, bevelhebber van het 6e Panzerleger en Bevelhebber van de Leibstandarte-Ss Adolf Hitler. Veroordeeld in '46 tijdens het Malmedy-proces. Meer weet ik er ook niet over, maar ik kon me herinneren dat ik dit gebruikt heb in een geschiedeniswerkstuk...
Wie deze persoon is, is bekend, maar dat deze naam op de gesp staat is volledige onzin. Hoe dan ook, laten we deze kwestie niet weer oprakelen, er is voldoende uitleg gegeven...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: rare duitse gesp

Bericht door Naamloos »

Waarschijnlijk gaat hier het hier om een gesp uit de jaren 70/80, in de tijd van de punk/hardcore punk/garage rock underground scene waren originele en fantasy wo2 items toen bij bepaalde groepen heel erg populair. In de 70/80 maakte ''De nazi's'' ook een ware come back op het witte doek. Van 1969 tot tot eind jaren 70 zijn er verschillende (Veelal Italiaanse) (erotische) budget films gemaakt met de Nazi's in de hoofdrol. Een aantal jaren zijn deze films vrij populair geweest in Grindhouse bioscopen.

Gezien de afwerking van de gesp, moet ik meteen aan de jaren 70/80 denken. De markeringen kunnen in die tijd aangebracht zijn maar het is natuurlijk ook mogelijk dat iemand een poging heeft gedaan om hem te verkopen als WO2 zijnde.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: rare duitse gesp

Bericht door rajbrns »

Kugelblitz schreef:
Dutchy1997 schreef:Sepp Dietrich? Sepp is de 2e (?) naam van Josef Dietrich, bevelhebber van het 6e Panzerleger en Bevelhebber van de Leibstandarte-Ss Adolf Hitler. Veroordeeld in '46 tijdens het Malmedy-proces. Meer weet ik er ook niet over, maar ik kon me herinneren dat ik dit gebruikt heb in een geschiedeniswerkstuk...
Wie deze persoon is, is bekend, maar dat deze naam op de gesp staat is volledige onzin. Hoe dan ook, laten we deze kwestie niet weer oprakelen, er is voldoende uitleg gegeven...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Doe er anders een slotje op, want anders blijft het doorgaan.
Zoals ik nu doe, sorry haha :mrgreen:
Verzamel items van het Derde Rijk
Plaats reactie