Bekende verzamelaar

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door 779 »

Ik ben het 200% met Kubel. Jouw laatste post Jasper J dat jij het meteen trekt naar veel leden van forum bewijst maar weer eens dat het inzicht ontbreekt om kubel's mening goed te ontleden...

779
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door Jasper J »

Je kunt het ontleden tot je een ons weegt ,dit is mijn mening .
Ik vind de reactie gewoon mod onwaardig dat is alles nu graag weer ontopic.
Aude Audenda
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door utmi »

Kugelblitz schreef:Mijn persoonlijke ervaring met verzamelaars van WOII items is dat ze veelal zeer laag opgeleid en niet bepaald de meest snuggere figuren zijn.
Groet, Kugel! :mrgreen:
Gelukkig heb je dan geen persoonlijke ervaring met mij, dan zou je redenatie namelijk niet meer kloppen LOL :lol:
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door jeroen wo2 »

@ Jasper J, je kan jezelf natuurlijk ook gesproken voelen :mrgreen: , als je van jezelf weet dat je niet zo snugger bent is het toch prima, ieder zijn eigen gedachte.
Ik snap wel een beetje wat kugel bedoeld met bepaalde figuren in het militariawereldje, als je alleen al naar sommige ''bekende'' handelaren kijkt, hun bepaalde asociale gedragingen slaan soms totaal nergens op, ik zou misschien zo al naar een militariabeurs gaan om koppies te kijken zeg maar, voor de fun! _/-\o_
Maar ik moet toch zeggen dat het soms niks met laag of hoog opgeleid heeft te maken maar meer de gedragingen van de bepaalde persoon.
Op Ciney moet je maar is rond gaan kijken, hoeveel handelaren zijn er wel niet met overgewicht en staan er met een flink bezweten kop achter hun kraam te zeuren... dat soort mensen worden al snel gezien als snugger dus ik snap Kugel zijn punt wel.
Never Back Down
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door 779 »

@Jeroen wo2: Waar trekken we de grens dan? ik bedoel jij hebt het over verkopers met overgewicht die niet heel snugger overkomen, maar met het aankomende Carnaval drinken ook alle 12-15 jarige liters bier, waarvan we ook weten dat die later ook niet verder komen dan de basisschool :lol: Het is allemaal net wat je eigen visie is. Maar misschien kunnen we met zijn allen wat dingen objectief maken: wat zijn de kenmerken van de domme handelaar?

779
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door Kugelblitz »

jeroen wo2 schreef:@ Jasper J, je kan jezelf natuurlijk ook gesproken voelen :mrgreen: , als je van jezelf weet dat je niet zo snugger bent is het toch prima, ieder zijn eigen gedachte.
Ik snap wel een beetje wat kugel bedoeld met bepaalde figuren in het militariawereldje, als je alleen al naar sommige ''bekende'' handelaren kijkt, hun bepaalde asociale gedragingen slaan soms totaal nergens op, ik zou misschien zo al naar een militariabeurs gaan om koppies te kijken zeg maar, voor de fun! _/-\o_
Maar ik moet toch zeggen dat het soms niks met laag of hoog opgeleid heeft te maken maar meer de gedragingen van de bepaalde persoon.
Op Ciney moet je maar is rond gaan kijken, hoeveel handelaren zijn er wel niet met overgewicht en staan er met een flink bezweten kop achter hun kraam te zeuren... dat soort mensen worden al snel gezien als snugger dus ik snap Kugel zijn punt wel.
Kijk, ik ben niet de enige... Ik herken het allemaal! _/-\o_
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door jeroen wo2 »

@ Bob, Het is wat je zegt, iedereen heeft zijn eigen visie en zijn eigen vooroordelen.
Ik ga niet mensen niet markeren als dom of snugger alleen vanwege hun uiterlijk omdat er ook uitzonderingen zijn.
Iedereen heeft wel zijn eigen irritatie puntjes.
Sommige handelaren zijn slim maar hebben simpelweg domme actie's.
Ik heb er bijvoorbeeld een ontiechelijke hekel aan consumenten/medeverkopers aan je kraam komen, spullen oppakken en afkraken en zeggen dat het troep is en dan toch nog gaan bieden... het liefst trap ik zo iemand terug naar zijn eigen kraam of hol waar die hoort maar dat schiet niet op als je begrijpt wat ik bedoel. :)
Never Back Down
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door pistole38 »

hahaha...volgens mij is het tijd voor een polletje om te kijken wat het opleidingsniveau is van de gemiddelde verzamelaar.

Maar ik merk ook steeds vaker dat er ook rand-figuren in de militaria wereld rondlopen. De waarde van de spullen trekken niet alleen
verzamelaars aan maar ook mafkezen die denken snel miljonair te kunnen worden (spullen afkraken en als nep bestempelen en
het dan voor een dubbeltje over proberen te kopen om het zelf vervolgens voor de jackpot te koop aan te bieden).
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door Jasper J »

779 schreef:Ik ben het 200% met Kubel. Jouw laatste post Jasper J dat jij het meteen trekt naar veel leden van forum bewijst maar weer eens dat het inzicht ontbreekt om kubel's mening goed te ontleden...

779
Omdat veel leden van het forum verzamelen lijkt me dat logisch,succses met het ontleden.
Aude Audenda
Black Orchid
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 jul 2009, 13:14

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door Black Orchid »

Om op mijn eigen vraag terug te komen.

Na het ontvangen van extra foto's heb ik het een en ander (medailles waar ik aan twijfelde) laten checken op WAF.
Helaas waren de reacties zoals ik al verwacht had.

**** geeft in de advertenties aan dat het om originele stukken gaat, nou dat klopt in ieder geval niet.
Wees dus op je hoede, ik zal er in ieder geval niet kopen.

Er is 1 partij speld die wel echt is en waar ik een bod op heb uitgebracht en vervolgens hoor ik niets meer.

Iig bedankt voor jullie reacties. (ook het offtopic geneuzel :evil: )

Moderatie door Proos, 14-1-2015: naam, adres e.d. geanonimiseerd op verzoek betrokkene.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door Westwall »

Black Orchid schreef:Om op mijn eigen vraag terug te komen.

Na het ontvangen van extra foto's heb ik het een en ander (medailles waar ik aan twijfelde) laten checken op WAF.
Helaas waren de reacties zoals ik al verwacht had.

**** geeft in de advertenties aan dat het om originele stukken gaat, nou dat klopt in ieder geval niet.
Wees dus op je hoede, ik zal er in ieder geval niet kopen.

Er is 1 partij speld die wel echt is en waar ik een bod op heb uitgebracht en vervolgens hoor ik niets meer.

Iig bedankt voor jullie reacties. (ook het offtopic geneuzel :evil: )
Daar zijn we hier op wo2 forum heel erg goed in :mrgreen:

Moderatie door Proos, 14-1-2015: naam, adres e.d. geanonimiseerd op verzoek betrokkene.
Black Orchid
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 jul 2009, 13:14

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door Black Orchid »

Westwall schreef:Daar zijn we hier op wo2 forum heel erg goed in :mrgreen:
Altijd goed om te zien dat het direct bevestigd wordt :mrgreen:
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Bekende verzamelaar

Bericht door rood »

Deze MBO'er zegt: ontopic nu!
Plaats reactie