Je nieuwste aankoop - deel 4

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ik heb hem zelf gevonden en ik weet dat alleen het 501ste Regiment van de 101st daar vocht, verder geen enkele andere geallieerde eenheid.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Mischien vloog er wel een vliegtuig over die storte neer, door de explosie belande de Ammo clip achter op een hooiwagen. Die werd later beschoten door de RAF. Het paard sprong op hol en de ammo clip viel eraf. Een Sherman tank is er overheen gereden en het bleef plakken aan de modder van de rupsband. Toen hij over jouw vindplaats reed liet hij los en is zo 60 jaar blijven leggen.


Maar dat dit zo is gebeurd heeft een kans van 1 op 43949489p78937907353475743
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Brianlinden@leiden schreef:Mischien vloog er wel een vliegtuig over die storte neer, door de explosie belande de Ammo clip achter op een hooiwagen. Die werd later beschoten door de RAF. Het paard sprong op hol en de ammo clip viel eraf. Een Sherman tank is er overheen gereden en het bleef plakken aan de modder van de rupsband. Toen hij over jouw vindplaats reed liet hij los en is zo 60 jaar blijven leggen.


Maar dat dit zo is gebeurd heeft een kans van 1 op 43949489p78937907353475743
hehe lijkt wel van de reclame...

Mooie aankopen!!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Stravers schreef:
LKP schreef:Hier twee van mijn aankopen. De eerste is een vlag met Kill em all, let God sort em out. Jaren terug had ik er al één gekocht en zag dat er nu een andere versie van uit was (misschien zijn er wel nog meer, dat weet ik niet) Dus ik vond het leuk om twee verschillende van dezelfde soort te hebben. Daarnaast heb ik een boek gekocht over uniformen en insignia van het Derde Rijk tussen 1933 en 1945:
Hmm laat me raden die heb je op Vliegbasis Volkel gehaalt? :lol: die dingen had ik daar ook gezien, maar dat is wel een mooi boek.
:) Die heb ik afgelopen vrijdag idd op Vliegbasis Volkel gehaald. Helaas was er verder geen militaria uit wo2. Daar had ik stilletjes op gehoopt. Maar al met al geen slechte vangst :wink:
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

kokstok schreef:eindelijk binnen, luftschutz en feuerwehr medailles
http://img37.imageshack.us/img37/371/luftschutz002.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/2797/verz099.jpg
Twee hele mooie medailles. Allebei nog niet eerder gezien op internet. Mag ik vragen wat je er ongeveer voor betaald hebt per stuk?
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

wat ik zo mooi vind van deze helm is dat reineringsplaat eindelijk eens goed is bevestigd zo als het hoort
Afbeelding
en nog een van het binne werk
Afbeelding
he Adrian volgens mij is dit een later model binnewerk?
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Na twee rommelmarkten te hebben af te gaan, was dit de buit :
Toen ik bij een gasmasker opmerkte '15 is wel duur', sprak een van de verkopers me aan en zei dat ik over een halfuurtje bij hem thuis moest aanbellen. Dat deed ik en wat zag ik!
-5 munitieclips (compleet!) van de m1 Garand
-Een onbekende bajonet
-Een hele hoop na-oorlogse Belgische militaria
-Een stock van 50 (!) gasmasker uit 1939, allemaal compleet aan € 2,5/stuk (heb er maar 1 gekocht, kan er altijd gaan bijvragen)


Afbeelding
Afbeelding

Kan iemand me hierover wat meer info geven? (gem. prijs, type,...)

Afbeelding

Onbekende bajonet, ook graag wat meer gegevens...

Wat er ook nog was :
-De slechtste SS-helm (namaak) ooit : helm van plastiek, met een decal uit stof, en Waffen SS op geschreven met 1 F :lol:
-Zeer veel Belgische helmen uit 1970-1980
-Een Belgische helm uit 1949
-Zeer veel Adrianhelmen (niet naar gekeken)
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Numb schreef:-Zeer veel Adrianhelmen (niet naar gekeken)
ALTIJD DOEN :lol:
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Bajonet lijkt mij een 98k. Gasmasker L.702 civiel, de koker is volgens mij na de oorlog doorgebruikt. Normaal gezien moet er onder het donkergroene aan de buitenkant nog een laag grijze verf zitten, dat is de originele laag. Ik denk dat het groene na de oorlog is aangebracht. Zelf heb ik er ook zo een groen liggen, masker is zoals gewoonlijk in 1939 gestempeld.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Een Kar 98 zeg je...hmm, dat klinkt wat interessant, (heb hem voor 5 € opgerapen) :P

Alvast bedankt voor de info over het gasmasker :)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Het is volgens mij ook een K98K bajo, maar hij is iin ieder geval verkort en t hout ziet er ook niet origineel uit.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

het hout kan idd niet-origineel zijn
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

lucky you Numb!
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Het is inderdaad een k98 bajonet, de lengte van het blad hoort 25 cm vanaf de krans tot punt te zijn.
Handvatten zijn niet geheel passend en wat voor schroeven zitten erin?
Kun je misschien ook zien wat voor letters of tekens erop de bajo staan?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Je ziet zo al dat ie echt flink verkort is.....
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gesloten