SS teken op flesje

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: SS teken op flesje

Bericht door Ivo Wilms »

Kun je eens kijken of de cirkel die om de ss runes staat net zo groot is als de hulsmond van een 7,92x57 huls? Heb namelijk het vermoeden dat iemand dit erin heeft gebrand met een heet gestookte huls.

In welke context heb je het eigenlijk gevonden? Dumpputje? Wel een leuk item zo!
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kraft
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 feb 2011, 23:06

Re: SS teken op flesje

Bericht door kraft »

Ja inderdaad wel de zelfde maat!
Hoe kom je er op Ivo? is uit een tuin gekomen te arnhem.
Relic hunter
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: SS teken op flesje

Bericht door asjemenou »

Mijn kennis van Duits WOII is niet zo groot maar de SS runen op het flesje lijken mij niet fabrieksmatig aangebracht maar dit heb je inmiddels al wel begrepen.
kraft schreef:Voornamelijk duits Martinus.
En wat ik al heb zet ik in de verkoop voor een ander.
Zo dat ik weer iets anders kan kopen.
kraft schreef:Ja inderdaad wel de zelfde maat!
Hoe kom je er op Ivo? is uit een tuin gekomen te arnhem.
Uitgaande van je reacties op dit forum en je onderschrift ben je blijkbaar erg actief met je metaaldetector. En ook nog eens in een omgeving waar een verbod van kracht is voor het zoeken met zo'n metaaldetector maar blijkbaar ben jij van mening dat dit niet voor jou geld.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: SS teken op flesje

Bericht door coco »

Niet om een discussie aan te wakkeren of wat dan ook maar, door rood rijden is ook verboden toch nemen genoeg mensen het risico en zo zie ik dat ook met het zoeken met een metaaldetector.
Ik zelf zoek haast nooit, maar kan best begrijpen dat mensen het een leuke hobby vinden en de spanning werk wel positief mee denk ik.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: SS teken op flesje

Bericht door asjemenou »

Dat het spannend en leuk is om met een metaaldetector op een voormalig slagveld te zoeken dat kan ik mij nog wel voorstellen. Maar kun je dit niet doen (op een verantwoorde manier) via officiële wegen o.i.d.?
Het op eigen houtje zoeken kent toch wel enige risico's; http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=27170 en http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... unitie.htm .
Het slachtoffer uit de gelinkte berichten zal ook vast wel hebben gezegd dat hij wist waar hij mee bezig was en op een verantwoordelijke manier zocht. Het verbod op zoeken/graven op zo'n voormalig slagveld is er niet voor niets.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: SS teken op flesje

Bericht door Ivo Wilms »

asjemenou schreef:Uitgaande van je reacties op dit forum en je onderschrift ben je blijkbaar erg actief met je metaaldetector. En ook nog eens in een omgeving waar een verbod van kracht is voor het zoeken met zo'n metaaldetector maar blijkbaar ben jij van mening dat dit niet voor jou geld.
In de APV van Arnhem staat dan wel dat je er niet mag zoeken, maar dat geldt niet voor privéterrein zoals in dit geval. Dus even rustig aan met mensen beschuldigen...

Verder heeft het ongeluk in Hedel weinig met metaaldetectie an sich te maken. Ja, de granaten zijn tijdens het zoeken gevonden, maar het demonteren is naderhand pas gebeurd. Dat is een keuze die iemand zelf maakt. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand tijdens het zoeken de lucht in is gegaan.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sander7-5-1982
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jan 2011, 18:05

Re: SS teken op flesje

Bericht door sander7-5-1982 »

Beste forum vrienden,. Zit nog niet zo lang op het forum hier dus ben druk in de weer om alles te lezen,. zitten soms leuke verhalen bij voor al over leuke en minder leuke vondsten,. Wat me zeker trekt, en aangezien ik zelf ook erg vaak zoek met een metaaldetector kom ik dus zeker aan me trekken hier,. maar er is een ding wat me even van het hart moet. Ik ben het al honderden keren tegen gekomen en het zijn ook altijd de zelfde,. worden jullie nou nooit is moe van je zelf om iedereen er op te wijzen dat je hier en daar niet mag zoeken? pfffffff,.. zou zo moe worden van me zelf,.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: SS teken op flesje

Bericht door Haplo »

Nee.
Vaak zijn het de zoekers die in verboden gebieden zoeken personen die het verzieken voor zoekers die zich wel aan de regels houden.
Bij aanhoudingen krijgen andere zoekers daardoor een slechte naam.
Vandaar dat er op gewezen wordt.
Hou je aan de regels en loop het niet te verkloten voor anderen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: SS teken op flesje

Bericht door koe op zolder »

Maar in dit geval was hij niet verkeerd bezig aangezien hij op priveterrein zocht; in een tuin.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sander7-5-1982
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jan 2011, 18:05

Re: SS teken op flesje

Bericht door sander7-5-1982 »

vreemd,.
Laatst gewijzigd door sander7-5-1982 op 05 apr 2011, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: SS teken op flesje

Bericht door racefiets »

APV's gelden in sommige gevallen ook voor privé terrein.
Gebruikersavatar
sander7-5-1982
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jan 2011, 18:05

Re: SS teken op flesje

Bericht door sander7-5-1982 »

Vaak zijn het de zoekers die in verboden gebieden zoeken personen die het verzieken voor zoekers die zich wel aan de regels houden.
Bij aanhoudingen krijgen andere zoekers daardoor een slechte naam..

dat is grappig,. dus als ik morgen op de bon geslingerd wordt in een gebied waar een apv is uitgeschreven zou jij daar last van hebben,. nou moet je me toch eens uitleggen dan,.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: SS teken op flesje

Bericht door Haplo »

heel simpel.
In sommige gevallen komt zoiets in een dagblad of iets dergelijks.
Tevens wordt het gewoon moeilijker om een verlof te krijgen voor gebieden met een AVP.
Helemaal als er regelmatig mensen worden aangehouden.

En het blijft niet bij op de bon.
Je detector kan je namelijk inleveren.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
sander7-5-1982
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jan 2011, 18:05

Re: SS teken op flesje

Bericht door sander7-5-1982 »

als jij gewoon een normale zoeker bent, dus dat je niet bent aangesloten bij een of ander archeologisch groep krijg je zo i zo geen verlof voor een apv gebied van een bepaalde gemeente.. op prive terrein {tuinen} mag je altijd zoeken ook al zijn die in apv gebieden.. en word je gepakt krijg je gewoon een boete en soms moet je je schepje inleveren..
je kan het ook gewoon is na vragen bij gemeente of politie,. dan hoor je het van zelf,. detector hoeft je dus zeker niet in te leveren, te minsten in Nederland dan..
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: SS teken op flesje

Bericht door Kugelblitz »

Rustig aan, heren! :)

Ik kan me goed voorstellen wat Sipke bedoelt, al is het enkel het feit dat zoekers een slechte naam krijgen of dat men de controle/maatregels aanscherpt... Als je al iets doet wat niet mag, doe het dan goed, of doe het helemaal niet.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie