Eerste diorama tips etc. nodig

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

alendostan
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2011, 20:58

Re: Eerste diorama tips etc. nodig

Bericht door alendostan »

Jurrie schreef:Plasticmodelbouw.nl is recentelijk overgegaan naar een nieuwe eigenaar. Daar heb ik nog geen ervaring mee.

Ze waren altijd diegene met de beste service, binnen enkele uren altijd antwoord per mail. Lijkt erop alsof dit niet meer zo is..

Gr,

Jurrie
Gelukkig heb ik contant betalen bij ontvangst gekozen want anders was ik nu 33 euro kwijt, ken jij misschien een andere site met ongeveer dezelfde prijzen?
alendostan
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2011, 20:58

Re: Eerste diorama tips etc. nodig

Bericht door alendostan »

alendostan schreef:
Jurrie schreef:Plasticmodelbouw.nl is recentelijk overgegaan naar een nieuwe eigenaar. Daar heb ik nog geen ervaring mee.

Ze waren altijd diegene met de beste service, binnen enkele uren altijd antwoord per mail. Lijkt erop alsof dit niet meer zo is..

Gr,

Jurrie
Gelukkig heb ik contant betalen bij ontvangst gekozen want anders was ik nu 33 euro kwijt, ken jij misschien een andere site met ongeveer dezelfde prijzen?
Whoops het was een misverstand, ik krijg binnenkort de accept giro opgestuurd om via dat te betalen :P. Er stond contante betaling bij ontvangst dus ik dacht dat je het geld dan aan de bezorger gaf. Het betekent echter dat ik naar het kantoor zou moeten gaan en daar contant moest betalen :bonk: .
alendostan
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2011, 20:58

Re: Eerste diorama tips etc. nodig

Bericht door alendostan »

Ik heb ze sinds eergisteren binnen, ik post wel foto´s in het weekend (dan ga ik er ook aan beginnen)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Eerste diorama tips etc. nodig

Bericht door Kugelblitz »

Ben benieuwd! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Eerste diorama tips etc. nodig

Bericht door Jurrie »

alendostan schreef:Ik heb ze sinds eergisteren binnen, ik post wel foto´s in het weekend (dan ga ik er ook aan beginnen)
Dit topic gaat intussen over van alles en nog wat, is het een idee om hier een bouw-verslag-topic van te maken zodra je foto's gaat posten?

Gr,

Jurrie
alendostan
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2011, 20:58

Re: Eerste diorama tips etc. nodig

Bericht door alendostan »

Jurrie schreef:
alendostan schreef:Ik heb ze sinds eergisteren binnen, ik post wel foto´s in het weekend (dan ga ik er ook aan beginnen)
Dit topic gaat intussen over van alles en nog wat, is het een idee om hier een bouw-verslag-topic van te maken zodra je foto's gaat posten?

Gr,

Jurrie
Vind ik best hoor _/-\o_

Alleen had ik nog een paar vragen. Ik ga van het morgen en/of overmorgen hopelijk nog meer dingen halen (verf, lijm etc.), is airbrush essentieel?
Volgens mij hebben ze dat nl. niet bij de winkel waar ik koop. Btw wat betekend een vlammetje op je topic :oops: ?

Oke even op een rij (benodigd heden voor het bouwen alleen, dus niet de diaroma):

-Verf in de kleuren die aangegeven zijn op het bouwpakket
-Lijm
-Een pincet voor het aanbrengen van Decals
-Airbrush (???)
-Een mesje voor het wegsnijden van mislukte onderdelen (bijvoorbeeld een stuk mis gegoten plastic op de loop van een K98

Mis ik nog wat?

Ook zou ik de 5 stappen weten voor een goed begin, maar ik post daarvoor nog wel wat foto's :)

Thx voor alle hulp :D

Groetjes Alend
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Eerste diorama tips etc. nodig

Bericht door Kugelblitz »

Airbrush heb je nu niet nodig, eerst maar netjes met het kwastje leren schilderen. Voertuigen kun je airbrushen, maar dat vergt veel oefening en zo'n set is erg prijzig. Aangezien je de voertuigen toch een beetje vies gaat maken, kun je ze ook gewoon netjes met de kwast doen en de figuurtjes al helemaal.

Mesje of schaartje om de onderdelen los te halen en schuurpapier/vijltje om de randjes weg te vijlen, uiteraard modelbouwlijm en de juiste kleuren verf. Decals kunnen ook met de hand...

Rustig aan beginnen, naar mate je bezig bent merk je wel als je wat mist.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
alendostan
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2011, 20:58

Re: Eerste diorama tips etc. nodig

Bericht door alendostan »

Ok, ik ben gisteren naar de stad geweest om verf en lijm te halen. No luck :(. Ze hadden wel verf alleen 3 van de belangrijkste (bruin -voor het geweer- huidskleur -voor de huid :P - zwart -voor de laarzen) niet. Dus ik ga morgen weer even kijken of de voorraad als is aangevuld. Verder kan ik pas morgen foto's posten omdat de goede camera even weg is :oops: .. Ik ga van de 3 kits als eerste beginnen met de russische, omdat ik op dit moment geen foto's heb ga ik wel een lijstje maken van de set:

- 12 soldaten met volgens mij Mosin-Nagants
- 1 hospik
- 2 officieren
- 1 HMG volgens mij een russische maxim plus 2 crew leden
- 12 soldaten met volgens mij ppsh's
- Een onbekende soldaat (ik denk een kaartlezer of zo'n gast die brieven rond brengt)
- 2 Soldaten met volgens mij DP-27's
- 4 snipers
- 8 soldaten met granaten
- 4 soldaten die kruipen
- voet steuntjes
- wat puin en stukjes muur

Sorry dat ik op dit moment geen foto kan maken maar hopelijk kan je er al een klein beeld van krijgen met deze lijst.

PS: Kent niemand een modelbouw winkel in Almere-Stad? (of andere plekken van Almere)
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Eerste diorama tips etc. nodig

Bericht door Jurrie »

Klinkt goed ;). Laatste dingetjes halen en dan aan de bak.

Even een huishoudelijke mededeling: het gaat niet zozeer meer over tips maar is een beetje een slowchat geworden. Svp het over tips hebben of nieuw topic openen. Alvast dank :).

Gr,

Jurrie
Plaats reactie