Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Negenenzestig
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2009, 09:52

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Negenenzestig »

Tja...om me maar even aan te sluiten bij de goedgelovige kopers onder ons: Ook mij heeft hij te pakken...

Een helm voor 95 euro op Marktplaats: inderdaad "te mooi om waar te zijn" en "dan vraag je erom" en zo, maar volgens mij verdient niemand het om opgelicht te worden...hoe naief ook.

Zoek op MP even op "Nazie" en je ziet het...de waarschuwingen kwamen voor mij te laat.

Marktplaats doet er niets aan, de Politie heeft het te druk met laseren en bij de bank krijg ik geen gehoor. Kortom: ik kan fluiten naar mijn geld en het recht (hoewel aan onze kant) vindt zijn loop weer eens niet.

Waarschuwen tegen deze persoon is het enige wat mij nog rest (en nee, ik hoef zijn adres niet te weten, dan kom ik in de problemen).

Sterkte!
Gebruikersavatar
mexpyne
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 mar 2011, 17:59
Locatie: heerlen (welten)

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door mexpyne »

yep,op marktplaats heeft iemand al een advertentie gepost als waarschuwing.
die persoon heeft al wat meer mensen aan de haak geslagen met zijn ''oude nazie helm''
If I die, I go to heaven because I've already been through hell
Gebruikersavatar
strapping
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:12
Locatie: Friesland

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door strapping »

Ik had ook een bod op die helm gedaan
Kreeg deze mail van haar

Hoi Henk, Zou ik uw adres mogen voor het versturen? Het kost 6,75euro om het te verzenden, maar ophalen is ook een optie hoor.
U kunt het hier naar toe over maken.

Gegevens weggehaald
Groetjes Janneke

Mail gestuurd dat ik de helm wel ophalen wou
Niets weer gehoord
Ben blij dat ik geen geld heb overgemaakt!
Gr Henk
Negenenzestig
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2009, 09:52

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Negenenzestig »

Henk en anderen,

Erg veel fantasie heeft hij niet; ik kreeg precies hetzelfde mailtje. Echter met een voor hem bevredigender resultaat: 101,75 Euro netto winst!

De (valse) gegevens van de oplichter zullen wel snel uit jouw bericht verwijderd worden... Helaas heeft in NL het bewaren van de privacy van dergelijke personen een hogere prioriteit dan het opsporen en aanpakken. Ik hoop (weet) dat Jusitie meeleest op dit forum en zich eens achter de oren krabt. Alles bij elkaar heeft deze persoon inmiddels wel voor enkele 10-duizenden euros gestolen; dat is in mijn ogen een zwaar vergrijp wat in geen enkele verhouding staat tot verkeersovertredingen, winkeldiefstal of illegaal vuurwerkbezit (om maar wat te noemen) waar doorgaans relatief zwaar op gecontoleerd en voor gestrafd wordt.

Het recht in eigen hand nemen is zeer verleidelijk, maar echter ook geen optie...je komt erdoor in grote problemen (of je moet het wel heel slim aanpakken). Het enige wat je tegen dit soort praktijken kunt doen is OP JE HOEDE ZIJN bij dergelijke aankopen en zo veel mogelijk mensen WAARSCHUWEN!!!

Ik neem mijn verlies, ga door met mijn leven en maak er verder geen woorden meer aan vuil.
Wees op je hoede!
Groeten van 69
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Darryl »

Hoeveel aangiftes liggen er nu tegen dit persoon?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
de Boer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2011, 18:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door de Boer »

Ik heb aangifte via internet gedaan,dit was al in Mei(bijna een jaar geleden)
Nooit meer iets van gehoord en die 300 euro voel ik nog steeds....
Mischien moet iedereen maar even reageren die aangifte heeft gedaan,kun je een soort overzicht krijgen.
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Schijnwerper »

Heeft ook blijkbaar geen prioriteit bij de Politie, aantal aangiftes zal zeker bij de 20 a 40of misschien wel hoger liggen, die gene die nog de moeite nemen.
Aangezien deze man katvanger? Ook met andere dingen gereedschap, en god mag weten met wat nog meer mensen heeft opgelicht!

Valt me op dat het Bank rekenings nummer nog steeds ervoor word gebruikt :bonk:

Politie heeft ook nog steeds geen de zelfde uniforme software systeem, dan moeten ze wat meer moeite doen om allen aangiftes aan elkaar te linken, die in verschillende gemeentes zijn gedaan?
Kan ook via Internet tegenwoordig, aangiften doen.
Via internet aangiften doen lijkt bijna een forminaliteit te zijn zo, komt wel in het systeem te staan.
Maar als er vervolgens niets mee wordt gedaan :frownno:
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Negenenzestig
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2009, 09:52

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Negenenzestig »

Ik zou er eigenlijk geen woorden meer aan vuil maken, maar toch nog even het volgende:

Een klacht ingediend bij MP en enige tijd onvriendelijk heen en weer gemaild omdat ik geen bevredigend antwoord kreeg...uiteindelijk gedreigd met juridische stappen, TV programma Radar etc. (MP is in mijn ogen namelijk nalatigheid te verwijten, aangezien ze al in mei 2011 op deze fraudeur gewezen zijn en hem gewoon zijn gang hebben laten gaan).

Het antwoord is (citaat): "De gebruiker die advertentie: http://link.marktplaats.nl/524678301 heeft geplaatst, is inmiddels geblokkeerd. We zetten alle mogelijke middelen in om fraudeurs te weren van de site, maar we kunnen helaas niet garanderen dat kwaadwillenden de regels niet zullen proberen te omzeilen. Het is daarom belangrijk dat u een melding indient via http://www.mijnpolitie.nl.

Hopelijk is hij dus even op non-actief gezet. Misschien is het handig als we oplettend blijven en meteen contact opnemen met MP als hij (of een andere oplichter) weer in actie komt.

69
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Comrade »

http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... kA5Gl3QCLF

Dit is hem volgens mij ook. :frownno: :frownno:
rekeningnummer 755581989 klopt dat?
naam: Klaartje
plaats: Leens, Groningen

er staan overigens al 2 advertenties net boven, waarin ze zeggen dat het een oplichter is.
''Drann, drauf, drüber!''
de Boer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2011, 18:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door de Boer »

Klopt het is de oplichter,heb net een waarschuwing op markplaats gezet!!
superstorm
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010, 09:28

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door superstorm »

De boer:
Hartelijk bedankt voor uw advertentie op marktplaats!
Ik was er ook bijna ingetrapt.
Groeten Storm
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door wvd »

Kom op een camo helm voor dat geld mensen sprookjes bestaan niet.Evenals sinterklaas de paashaas en de kerstman trollen wonen niet in het bos evenals kabouters in paddenstoelen

Mp doet er niks aan!!! De verkoper maakt even een nieuw email adres en account aan op mp en kan weer verder gaan.Ik koop er alleen als ik het kan ophalen.mp is ook een walhalla voor nep bieders wel bieden niet kopen of na de koop zeiken over verzendkosten tijd dat die hele site eens op de schop gaat
de Boer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2011, 18:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door de Boer »

superstorm schreef:De boer:
Hartelijk bedankt voor uw advertentie op marktplaats!
Ik was er ook bijna ingetrapt.
Groeten Storm
Geen dank,een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ik ben er helaas al eens ingetrapt een jaar geleden,ben toen 300 euro kwijtgeraakt aan dezelfde loser!!
Helaas geen hond die er wat aan doet,politie niet en marktplaats al helemaal niet...
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door johan willaert »

Is er nu echt niemand onder jullie die eens bij die kerel gaan aanbellen is...
29th Let's Go!!!!!
de Boer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2011, 18:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door de Boer »

Als je wist waar ie woont...!!
Plaats reactie