Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Erik S. »

Afgelopen zaterdag heb ik via marktplaats iets gekocht bij iemand die zichzelf "Geraldus Flieringa" noemt. Nadat we tot een overeenkomst kwamen maakte ik een bedrag over van 91,75 inclusief verzendkosten. Hierna bleef reactie uit van zijn kant, ook na meerdere emailtjes. Hij gaf bij zijn bankgegevens ook zijn adres. Dit vond ik verdacht.

Maandagmorgen ben ik maar eens gaan zoeken naar het telefoonnummer van het adres. Ik kwam op een acountantskantoor uit en die waren met de naam Geraldus Flieringa niet bekend.

Terug naar af, zou je denken. Ik maakte 1 cent over naar zijn bankrekening, en jawel, daar kwam zijn naam tevoorschijn: D J S Bijl.

Zijn IP adres wijst op Arnhem, maar dit geloof ik niet helemaal aangezien de IP checker met mijn IP op flevoland uitkomt ipv Noord Brabant.

Zijn er nog meer mensen die opgelicht zijn dit weekend, en of wie kent er ene D J S Bijl uit Arnhem?
Laatst gewijzigd door Erik S. op 24 mei 2011, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door sobel »

Klinkt vreemd allemaal, laat t ons maar weten als je meer weet (misschien je een PB sturen met zijn ip, misschien dat we hier de mogelijkheden hebben om te kijken of het een forumlid betreft).
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door coco »

Arnhem ligt in Gelderland for the record maar dat terzijde.
Erg kl*te dit ja, is er geen mogelijkheid je geld terug te krijgen via de bank?

Succes ermee!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Darryl »

Als je het geld zelf overgemaakt hebt niet... Zat een paar jaar geleden in hetzelfde schuitje. Aangifte ligt nog steeds bij de politie ''op de stapel''.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door coco »

Ik meen dat ik bij mijn bank (rabobank) dit als oplichting kan melden en zo mijn geld terug kan krijgen, dit duurt wel 6 weken helaas.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Darryl »

Ik zit zelf ook bij rabobank. Ze konden niets doen als een brief sturen met daarin het verzoek om het geld terug over te maken. Natuurlijk deed meneer dat niet...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Kugelblitz »

Vervelend man! Heb ook ooit zoiets gehad via Marktplaats, reken er maar niet op dat je je geld terugkrijgt noch enige steun van Marktplaats...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Erik S. »

Diegenen die ook opgelicht zijn, kunnen die alle gegevens die ze hebben naar mij via PB doorsturen? Ik heb al 4 matches met mensen die ook naar het zelfde gironummer geld over hebben gemaakt. Thanks!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door To Tall »

Wanneer je geld overgemaakt hebt naar banknummer X op naam van Geraldus Flieringa en de ontvangende bank een naam nummer controle had gedaan (wat ze behoren te doen, maar 999 van de 1000 keer niet doen), dan had de bank het geld retour moeten sturen met het bericht: naam nummer stemmen niet overeen.
Nu dit niet is gebeurd is de bank in gebreke gebleven en moet je de bank van D J S Bijl in gebreke stellen.
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Kugelblitz »

To Tall schreef:Wanneer je geld overgemaakt hebt naar banknummer X op naam van Geraldus Flieringa en de ontvangende bank een naam nummer controle had gedaan (wat ze behoren te doen, maar 999 van de 1000 keer niet doen), dan had de bank het geld retour moeten sturen met het bericht: naam nummer stemmen niet overeen.
Nu dit niet is gebeurd is de bank in gebreke gebleven en moet je de bank van D J S Bijl in gebreke stellen.
Bij ING internetbankieren gebeurt dit wel altijd... Als de bank dit niet gedaan heeft is dat inderdaad een aanknopingspunt!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Bram.T. »

Misschien nogal overdreven maar kan je zijn naam (Bijl) niet eens intypen of Facebook ?
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door JimK »

Hey Erik,

Ik had dit zelfde verhaal ook twee jaar terug op marktplaats.
Toen ben ik met de gegevens die ik had, inclusief emails en ook het fake adres naar de rabobank hier gegaan.
Daar hebben ze toen de transactie ter plaatste terug geboekt op mijn rekening.

Ik kan me voorstellen dat dat niet de normale gang van zaken is bij een bank, maar bij mij is het wel zo gelukt.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Jan Klaassen »

Persoonlijk druk zetten (=zoals mgschutze zelf naar de bank gaan, met alle gegevens en een boze blik) is waarschijnlijk een stuk effectiever dan mailtjes/telefoontjes...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door earlymb »

Zeker als je een aangifte kan laten zien. Oplichting is strafbaar, ook al is er geen schade meer.

Grtn :wink:

David
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door arie »

mgschutze schreef:Hey Erik,

Ik had dit zelfde verhaal ook twee jaar terug op marktplaats.
Toen ben ik met de gegevens die ik had, inclusief emails en ook het fake adres naar de rabobank hier gegaan.
Daar hebben ze toen de transactie ter plaatste terug geboekt op mijn rekening.

Ik kan me voorstellen dat dat niet de normale gang van zaken is bij een bank, maar bij mij is het wel zo gelukt.
Helaas heb ik het ook eens moeten mee maken. (mensen schijnen zo aan hun geld te moeten komen) })
En heb net zo gehandeld als "mgschutze", en ook met succes.
Contact gezocht met de bank waar de oplichter zijn rekening had, betrof de Rabobank.
Ze zullen wel zeggen dat alles niet zomaar kan.
Maar Banken worden er namelijk vrolijk van, van klanten die zich met criminelenactiviteiten bezig houden.
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Plaats reactie