(Kleine) Fotoserie - Leipzig

Over de Nationale Volksarmee, Deutsche Demokratische Republik
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

(Kleine) Fotoserie - Leipzig

Bericht door Jan Klaassen »

Bij deze de enkele foto's die ik nog heb kunnen nemen in Leipzig voordat het Japanse ding er mee ophield :lol:

AGRA-Markt;

Afbeelding
Deze man had best veel: men ziet achteraan een aantal helmen, maar hij had ook riemen (90 cm, maar slechts 5 euro, dus hebben we even toegeslagen ^^) en een lading emblemen.

Afbeelding
Afbeelding

Het geeft misschien niet het beste beeld, maar het gaat om het idee ^^ Het is daar erg groot; een groot 'park' rond veehallen, die zelf ook nog eens vol zaten met kraampjes. Er zijn verschillende generaalsitems (jasjes, overjassen) voorbij gekomen, waaronder ook schuitjes, petten en wintermutsen. Verder veel losse uniformdelen en geregeld 1 of meerdere uniformen. Soms ook een fake, maar die moet je kunnen spotten...

Stasi-Museum;

Ook even kort een bezoek gebracht aan het Stasi-Museum in Leipzig, dat an sich al niet heel groot is.
Een klein aantal kiekjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: (Kleine) Fotoserie - Leipzig

Bericht door rammsander »

Mooie foto's! Is het een grote beurs?

Rammsander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: (Kleine) Fotoserie - Leipzig

Bericht door Jan Klaassen »

Het is zeer groot. We hebben een paar uur rondgelopen, zeker een aanrader als je wat tijd hebt en graag rond zou willen kijken!
Er was trouwens ook genoeg (toch wel minder, maar dat is logisch) spul uit WOII te vinden ^^
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
hastafidel
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 21 apr 2008, 16:02
Locatie: Karl-Marx-Stadt (DDR)
Contacteer:

Re: (Kleine) Fotoserie - Leipzig

Bericht door hastafidel »

Leuke foto's. Is er niet ook een gedeelte binnen? Ik peins erover om ook op korte termijn te gaan. Een vriend van mij is antiekhandelaar en struint dit soort markten ook af. Is het de moeite waard om dat pokke-eind te rijden achteraf bezien?

Wat betreft dat museum, ik vond het een te gek museum. Het is idd niet groot maar je krijgt er een goede indruk van een regionaal stasi-steunpunt. Ook vond ik het goed om te zien dat er niet te veel aan verbouwd was. Je waant je nog echt in de DDR als je er binnenloopt. Toen ik er was, was er een DDR fototentoonstelling op de eerste etage.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: (Kleine) Fotoserie - Leipzig

Bericht door Jan Klaassen »

Er is inderdaad ook nog een gedeelte binnen. Het is bij wijze van spreken net Ciney: ook in Leipzig zijn het een soort veehallen. Wel minder diep enzovoort en ruimer opgezet. Twee grote hallen vormen het 'binnengedeelte'.
We zijn zelf niet alleen hier naartoe geweest, hebben Leipzig ook nog bezocht, dus of het de moeite is om er 'helemaal' heen te rijden...weet ik eigenlijk niet. Er was veel spul, dus als je geld meeneemt (genoeg) kom je best met leuke dingen thuis als het goed is. Denk dat het toch beter is om zo iets te combineren waar mogelijk met bijvoorbeeld een dagje Leipzig oid...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie