Namen soldaten + officier

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Zita
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2011, 14:53

Namen soldaten + officier

Bericht door Zita »

Ik kreeg van jullie al de feltpostnummers vertaald (29085 e.a.). Ik heb ondertussen verder onderzoek verricht om te weten welke de divisie de juiste was.

Het gaat om "Kleine Kraftwagen Kolonne Infanterie Division Kolonne 17" die verbleef in Belgie in Petegem a/d Leie in de Krekelstraat 12 van 1 april 1941 tot 28 mei 1941.
Ik zoek de namen van de soldaten en van de officier/generaal die daar ook ter plaatse was op dat moment. Er werd gezegd dat hij een officier was het duitse leger, maar van origine italiaans zou zijn. Indien iemand mij aan de namen kan helpen....
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Namen soldaten + officier

Bericht door michiel01 »

ik heb wat online tools geprobeerd, maar ik krijg geen hits op deze eenheid (anders dan het feldpostnr). De vraag kan ik eventueel doorspelen naar een internationaal forum, of je kan het zelf eventueel op het forum van lexikon-der-wehrmacht.de of wehrmacht-awards.com/forums zetten.

Een andere optie is een brief sturen aan de wast-dd.de met deze vraag.

Een kanttekening, het zal geen generaal zijn welke aan het hoofd van deze eenheid stond, daarvoor is de eenheid te klein. De divisie had wel een generaal.
Plaats reactie