Frisian militaria

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Frisian militaria

Bericht door viny »

michiel01 schreef:
Als een dealer mij geen onderbouwde argumentatie kan geven over een item, dan heb ik serieus twijfels over de betrouwbaarheid van een dealer. Meneer Faber, kom het tegendeel eens bewijzen. Laat anderen van je kennis wat opsteken over deze items.
Hier..?
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Frisian militaria

Bericht door michiel01 »

misschien moet je het niet uit z'n context halen. Als je werkelijk niet begrijpt wat ik bedoel moet je me maar even een pb sturen. Want in die zin refereer ik a. niet specifiek naar deze plaatjes en b. deze dealer voldoet inderdaad niet aan dat wat ik stel.
faber
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 sep 2011, 02:06

Re: Frisian militaria

Bericht door faber »

Hallo Michiel,

Ik begrijp precies hoe je het bedoeld, ik haal het ook niet uit de context. Het onderwerp was toch de KM-postzaklabels en de eventuele betrouwbaarheid van de verkoper/verkopers? Tot nu toe vind ik zijn onderbouwing beter dan de link naar het WAF. En hun onderbouwing. Je kunt ook kijken op Militaria fundforum.de. Daar worden de plaatjes ook besproken. Waarom ik dit onderwerp nu pb met jou zou moeten bespreken snap ik niet. Het forum is toch openbaar, we houden ons fatsoen en zo kan de rest er ook wat van leren of hun mening geven. Daar is een forum toch voor?

Mvgr, faber
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Frisian militaria

Bericht door utmi »

faber schreef:Tot nu toe vind ik zijn onderbouwing beter dan de link naar het WAF. En hun onderbouwing.
? Je prefereert dus zijn verhaal(gevonden na bombardement, komt van betrouwbaar persoon?) boven alle punten (van het feitelijke uiterlijk) die ik een paar posts eerder aangeef? Snap niet wat er in zijn onderbouwing beter is behalve een spannend verhaal.
Ok, buy the story, not the item dan! :bonk:

Dit begint een beetje een uitzichtloze ping pong discussie te worden, waarin elk woord gewogen wordt.
Er zijn inmiddels een hoop meningen/onderbouwingen gegeven;
De verkoper zal (uiteraard) niet toegeven dat ze fake zijn: het is zijn handel. Voor degenen die denken dat ze goed zijn: lekker kopen, het is jouw geld en verzameling. Mijn mening kennen jullie en mijn geld zal er niet aan besteed worden. :frownno:

ow en er is geen enkele dealer voor 100% betrouwbaar! De een wat meer als de ander. :wink:
Their name liveth for evermore
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Frisian militaria

Bericht door 779 »

utmi schreef:ow en er is geen enkele dealer voor 100% betrouwbaar! De een wat meer als de ander. :wink:
Frisianmilitariadealers bied wel levenslange garantie op al hun items aan 8) De komende 100 jaar kun je dus rustig vertrouwen op je geld terug bij eventuele namaak/postwar.
(Wedden dat dat zinnetje op de site binnen korte termijn verdwenen is)
Heavy Fuel

Re: Frisian militaria

Bericht door Heavy Fuel »

779 schreef:
utmi schreef:ow en er is geen enkele dealer voor 100% betrouwbaar! De een wat meer als de ander. :wink:
Frisianmilitariadealers bied wel levenslange garantie op al hun items aan 8) De komende 100 jaar kun je dus rustig vertrouwen op je geld terug bij eventuele namaak/postwar.
(Wedden dat dat zinnetje op de site binnen korte termijn verdwenen is)
Dat is een pipedream en kan je gerust op uw buik schrijven.Ik denk dat het zinnetje wel blijft staan,het zal de koper met twijfel over de (betaal) streep moeten trekken.Ookal komt de koper later met een item terug,bewijs maar eens dat het fake is. Nu is frisian etc geen dealer met echt intressante stukken,dus de klap komt niet hard aan (tot nu toe)Bij RK kan die klap wel hard aankomen,maar dat is weer een foefelaar.

Mvg
Willem
ben bijker
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2011, 21:47

Re: Frisian militaria

Bericht door ben bijker »

Dat is hetzelfde bij ieder handelaar. Overal vind je een mix van goed en fiout. Het komt er op neer dat je zelf goed je huiswerk maakt!!
Gebruikersavatar
zwiktuut
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 okt 2011, 19:17

Re: Frisian militaria

Bericht door zwiktuut »

Frisian Militaria Sellers heeft een hj winterpet te koop staan.
Ben beginnend verzamelaar en heb praktisch geen kennis maar wil uiteraard wel originele items kopen en geen repro's
Kan iemand mij vertellen of deze pet origineel is en waar ik als beginner mijn basiskennis kan gaan opdoen?

Gr

Guyan
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Frisian militaria

Bericht door Mallory »

Dan kan je het beste een nieuwe thread openen in het As-mogendheden deel met een afbeelding van en link naar het betreffende artikel. Dan kan hij daar besproken worden. :)
WOIIcollector
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 feb 2011, 12:06

Re: Frisian militaria

Bericht door WOIIcollector »

Naar mijn weten ziet de pet er goed uit (en dus orgineel) uit.

Groeten
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Frisian militaria

Bericht door michiel01 »

WOIIcollector schreef:Naar mijn weten ziet de pet er goed uit (en dus orgineel) uit.

Groeten
Gelukkig hebben andere daar een andere mening over.

http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=36&p=414603#p414603
Plaats reactie