Belgie

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
raul
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2004, 13:55

Belgie

Bericht door raul »

Eigenlijk heeft belgie zich hardnekkig verdedigt maar er wer ook een slag geleverd de slag om de zilveren sporen kent iemand er iets van of een website?
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Mij zegt het niets
maar volgens mij is dit ver voor de eerste wereld oorlog
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

De Gulden sporenslag ken ik wel, dat ligt nog wers in het geheugen. (nog maar een 702 jaartjes geleden :))
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

ja dat was het Gulden sporen
Kleinrensink

België

Bericht door Kleinrensink »

In augustus 1914 werd bij Haelen (omgeving Leuven) een afdeling Duitse cavalerie in de pan gehakt door de Belgen. De buit die op het slagveld achterbleef omvatte o.a. zilverkleurige Duitse ruitersporen en helmen, vandaar de naam.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Was het daarvoor niet geweest dat de Duitsers wraak namen op de bevolking van Aarschot?
Kleinrensink

België

Bericht door Kleinrensink »

antwerpx schreef:Was het daarvoor niet geweest dat de Duitsers wraak namen op de bevolking van Aarschot?
Op de onderstaande website vind je daar informatie over, dus over het motief van de oorlogsmisdaden in Aarschot. In het algemeen wordt aangenomen dat de Duitsers zeer veel haast hadden om de oorlog in het Westen via het Schlieffen-plan te beëindigen. Ze hadden daarom nauwelijks troepen tegen Rusland opgesteld omdat ze vóór de Russen alles gemoboliseerd hadden, met Frankrijk klaar hoopten te zijn. De haast om door België heen te komen zou tot oorlogsmisdaden geleid hebben.


http://www.veto.student.kuleuven.ac.be/ ... ities.html
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Bedankt voor de link!
Plaats reactie