Vraag m.b.t. Duits Jack

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Vraag m.b.t. Duits Jack

Bericht door michiel01 »

Kustenartillerie, alleen zou ik dit jasje voor ik het zou kopen eens in handen willen hebben. De emblemen zijn troep, na oorlogs aangebracht. Maar een vraagprijs van 200 euro voor een jasje, ookal is het binnenwerk verwijderd, is niet gek. Ik heb zo mijn twijfels bij de gehele set. 200 eu voor een kustenartillerie jasje is niet gek.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Vraag m.b.t. Duits Jack

Bericht door viny »

Coco, eerst zeg je dat het geen Duits Wo2 aanmaak is, en daarna zeg je dat het mogelijk wel kan?

Mijn advies voor jou, als je er geen verstand van hebt, houd gewoon je mond en laat het aan experts zoals Michiel over. Ik weet ook niet wat het is, dus ik zeg ook nix!
'War is delightful for those who have not experienced it'
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Vraag m.b.t. Duits Jack

Bericht door coco »

Ik weet niet hoeveel Oostenrijkse door gebruikt jasjes jij gezien hebt, maar die lijken zeer zeker op een (blijkbaar) kusten art. jas.

Ik probeer maar te helpen en ik verzamel geen kriegsmarine daarom dacht ik dat het een Oostenrijkse doorgebruikte jas was.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Vraag m.b.t. Duits Jack

Bericht door michiel01 »

hohoho, Ik sluit nergens uit dat het een Oostenrijks jasje is geweest. Dat is een van de redenen om hem in handen te willen hebbenom de stof eens nader te bekijken. De oostenrijkers hadden deze typische zakflapjes ook.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Vraag m.b.t. Duits Jack

Bericht door michiel01 »

michiel01 schreef:hohoho, Ik sluit nergens uit dat het een Oostenrijks jasje is geweest. Dat is een van de redenen om hem in handen te willen hebben om de stof eens nader te bekijken. De oostenrijkers hadden deze typische zakflapjes ook.
even mezelf corrigeren, het binnenwerk is typisch Duits, niet Oostenrijks.
Plaats reactie