Marktplaats>> Liegen om te liegen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door magicdutchmen »

Ik kom veel misplaatste rommel tegen op marktplaats. Verkeerd gekwalificeerd of simpelweg handarbeid dat als origineel wordt voorgedaan. Afijn, dat is onderdeel van de hobby en dat laat ik regelmatig ook varen maar deze kan ik niet laten liggen omdat het gewoon het toppunt is van zinloos gedrag.
Gisteren de 27ste September aangeboden MKII helm voor 50 euro, naar zeggen van de verkoper gekocht op een rommelmarkt in de jaren 90.
Echter zit ik net als velen weleens op ebay, en een korte zoektocht in de afgelopen aanbiedingen leert al snel dat dezelfde helm op de 28ste Augustus is verkocht vanuit een Duits adres voor een bedrag van 42,50.
Een kleine rekensom leert al dat de marktplaats verkoper dus waarschijnlijk quite speelt. Dus wat is nu het nut ervan om Pinokkio te gaan spelen en te beweren dat je deze helm een keer op een rommelmarkt hebt gekocht?
Natuurlijk heb ik de verkoper even een mailtje gestuurd en hem op zijn leugen te gewezen(wacht nog op reactie). Echter verdienen kleine leugens als dit het ook weleens om flink afgestraft te worden naar mijn mening dus breng ik het nu ook ter sprake aan een groter publiek (jullie!).
Mochten moderators dit ergens onder willen brengen, schroom niet.
Afbeelding
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
Trappmeister
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 sep 2011, 20:39

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door Trappmeister »

Het mooie van alles is ook nog eens dat hij er met deze constructie geld op moet toeleggen! Gekocht in Duitsland voor € 42,50. Verzending heeft hem ongeveer € 15,- gekost. Totale kosten aanschaf dus om en nabij de € 57,50. Zet hem hier te koop voor € 50,- incl. verzending! Schiet je er toch al snel € 14,25 bij in! Lekker dom!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door 779 »

Wie geloofd nou ook altijd die verhaaltjes? In 70 jaar tijd kan iedereen helm op een zolder hebben kunnen leggen, of heeft veel afgedankte oorlogszooi door moderne legers in bossen achtergelaten kunnen zijn en als bovo bovenkomen... Naar mijn beleving moet je alleen nog maar kijken naar het item zelf, en het verhaal links laten liggen.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door magicdutchmen »

779 schreef:Wie geloofd nou ook altijd die verhaaltjes? In 70 jaar tijd kan iedereen helm op een zolder hebben kunnen leggen, of heeft veel afgedankte oorlogszooi door moderne legers in bossen achtergelaten kunnen zijn en als bovo bovenkomen... Naar mijn beleving moet je alleen nog maar kijken naar het item zelf, en het verhaal links laten liggen.
Bedankt voor de tip 779, daar had ik nog nooit aan gedacht.

In dit geval geef ik de verkoper het voordeel van de twijfel dat hij quitte speelt om iig not een rationele draai aan zijn werkwijze te geven.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door michiel01 »

het is gewoon een verkooptrucje, ik koop via handelaren en pickers veel spul via ebay. Afgesproken advertenties, afgesproken prijzen. Vooral als het om nieuwe contacten gaat, ebay geeft met paypal samen een perfecte combinatie om niet bedrogen uit te komen. In de loop der tijd verlaat ik dan het ebay traject en doe een op een zaken.

Wat ik hiermee wil zeggen. Ebay is ook maar ebay, er kan veel meer achter zitten (ik durf rustig iets te verkopen dat ik een dag ervoor op ebay heb gekocht van een contact, en dat aan te bieden als een verse schuurvondst, dat is immers ook zo, dat er een picker/handelaar tussenzit, who cares). Veel van wat we nu schuurvondsten noemen zijn dat allang niet meer, restanten van oude verzamelingen, toevalligheden... Bob slaat de spijker op z'n kop.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door magicdutchmen »

Ja ja, maar er is niemand hier die er weleens moe van wordt dat er praktisch continu tegen hem gezwetst wordt.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door michiel01 »

magicdutchmen schreef:Ja ja, maar er is niemand hier die er weleens moe van wordt dat er praktisch continu tegen hem gezwetst wordt.
weekelijks...
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door magicdutchmen »

Nooit gedacht dat dit verhaal nog een staartje zou krijgen, maar hier is die weer hoor!
Terug bij de oude verkoper.
Afbeelding
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door michiel01 »

dan reist bij mij de vraag, terug bij de verkoper? Of nooit weg geweest...
Gebruikersavatar
Trappmeister
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 sep 2011, 20:39

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door Trappmeister »

Nooit weg geweest denk ik...
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door magicdutchmen »

Helm is weer geretourneerd aan de originele verkoper omdat er een naoorlogse stempeling in staat.
Mysterie opgelost!
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door Auke »

Waarom dan op MP zetten als hij 'm blijkbaar nog kon retourneren? Raar verhaal...
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Marktplaats>> Liegen om te liegen

Bericht door magicdutchmen »

Afbetaling aan de verkoper op Ebay ging in de eerste plaats al niet zo netjes.
Het retourneren verliep onder dwang en de koper had een dispute geopend via Paypal.
Waarschijnlijk toen hij er achter kwam dat er geen interesse was voor de helm op MP.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Plaats reactie