Uniform einzatsgruppe

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door davy »

Stafford schreef:Ik zou niet weten waar ik dat moet zoeken Mallory... heb zo eens google afgespeurd en ook wikipedia e.d maar helaas ....
Als je dan al eens begint met dit boek aan te schaffen, het is wel niet allemaal origineel dat er in staat, maar volgens mij ideaal voor wat U zoekt.
Bijlagen
waffen-ss-uniforms-insignia-peter-v-lukacs-hardcover-cover-art.jpg
waffen-ss-uniforms-insignia-peter-v-lukacs-hardcover-cover-art.jpg (12.16 KiB) 719 keer bekeken
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Mallory »

De website van WAF (dus niet het forum, al kan je dat daar her en der ook wel vinden) biedt een enorme hoeveelheid aan dit soort literatuur aan. Dat vind je niet zomaar via Google of op Wikipedia...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door coco »

Waarom staat dit nog steeds onder verificatie vragen en niet onder repro/re-enactment, daar stond het maar word het op slot gedaan door een mod, kan dit anders niet daarheen geplaatst worden?
door Kugelblitz » 12-01-2011 18:36

Welkom bij het forumonderdeel 'Reproductie & Re-enactment'!

Dit onderdeel is met name bedoeld om de originele militaria van de reproducties te scheiden. Plaats hier dan ook uitsluitend items die hieronder vallen en dus géén originele militaria! Voor dit laatste hebben we een speciaal 'Militaria' onderdeel op het forum...
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Kugelblitz »

coco schreef:Waarom staat dit nog steeds onder verificatie vragen en niet onder repro/re-enactment, daar stond het maar word het op slot gedaan door een mod, kan dit anders niet daarheen geplaatst worden?
door Kugelblitz » 12-01-2011 18:36

Welkom bij het forumonderdeel 'Reproductie & Re-enactment'!

Dit onderdeel is met name bedoeld om de originele militaria van de reproducties te scheiden. Plaats hier dan ook uitsluitend items die hieronder vallen en dus géén originele militaria! Voor dit laatste hebben we een speciaal 'Militaria' onderdeel op het forum...
U vraagt, wij draaien... :wink:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door coco »

Top, zo staat het naar mijn mening beter.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Ik heb het boek Waffen Ss Uniforms And Insignia en The waffen SS besteld en zijn onder weg bedankt Davy !!

Ben inmiddels "druk"geweest met m'n frundsberg panzer uniform ( Repro) en dit is tot nu toe het resultaat
Afbeelding

Afbeelding

Lintje ( onderscheidings) zijn echt en ook de 2 chevrons op de mouw/arm is orgineel of de panzerabzeigen echt is weet ik niet.... mouwlint en jas en broek 100% niet !!

Moet het rangonderscheidingsteken ( chevrons) in het midden tussen de adelaar en de mouwband zitten of zit ie zo goed ?? chevrons en lintjes moeten nog vast gezet worden maar wil eerst weten of alles zo "goed " zit ??
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door coco »

Ziet er voor een repro niet verkeerd uit, alles zit op de goede plaats volgens mij.
Toch zie ik zelf liever een originele grijs/groene haha.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

wie weet komt die er ooit nog bij eerst deze hellemaal realistisch maken e.d dan alles op een buste !!! hadden tank eenheden ook een K98 nog als sidearm of........ werden die alleen bij het "voetvolk" gebruikt ??
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door coco »

Een K98 in een panzervoertuig lijkt me wat onhandig, meestal droegen ze een P38 en een kaarten tas. Althans dat zou ik erop doen om een mooi setje te maken.
Anders moet je even googlen op 'Panzertruppen' ofzo komen foto's genoeg gok ik.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Ik heb hier namelijk nog een K98 staan maar zit eraan te denken wat ik daarmee zal doen dan....... ik ga even googlen en wachten tot mijn boeken binnen komen !! in ieder geval bedankt voor de reacties weer !!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door coco »

2 mooie sierhaken kopen en aan de muur hangen :)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Ook een goed idee Coco !!!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Mar10e »

Nu er een topic is geopend over een SS panzer-uniform, kan ik er ook makkelijk mijn vraag in plaatsen :mrgreen:
Waar plaats je de dassenspeld precies en in welke richting plaats je hem?
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Stafford »

Altijd goed mar10e !!! ben ook wel benieuwd ?? heb je ook een (Orgineel/repro ??) ss panzer uniform ??

kan je er een foto van plaatsen ??
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Uniform einzatsgruppe

Bericht door Mar10e »

Mijn vriend heeft een repro, behalve de dassenspeld (als het goed is). Die heb ik als soevenier uit Tsjechië voor hem gehaald.
Er zijn foto's van gemaakt, maar die zijn nog niet klaar. Ik denk trouwens dat hij er ook niet blij mee zal zijn als ik die plaats.
Als je wil, kan ik je wel in contact met hem brengen.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Plaats reactie