Je nieuwste aankoop - deel 5 (Militaria)

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nee dat niet... daaruit heb ik toch wat spullen uitgekregen hoor! en de Boxmeerse ouderen die wo2 hebben meegemaakt kennen mijn naam nu wel.. dat is zeker leuk:) maar had ik nog nooit foto's gemaakt van de spullen die ik er uit heb gekregen?
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Guido schreef:nee dat niet... daaruit heb ik toch wat spullen uitgekregen hoor! en de Boxmeerse ouderen die wo2 hebben meegemaakt kennen mijn naam nu wel.. dat is zeker leuk:) maar had ik nog nooit foto's gemaakt van de spullen die ik er uit heb gekregen?
Zeer interessant om te horen wat voor spullen daardoor van de zolders is gehaald :wink: .
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dat zeker! maar wat nog leuker is dat ik veel connecties heb gemaakt.. met onder andere voorzitter van historicigemeenschap veel gepraat en heb nu contact met een schrijver van wo2 boeken en dat kan altijd van pas komen om je spullen dan te laten zien!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Guido schreef:dat zeker! maar wat nog leuker is dat ik veel connecties heb gemaakt..
Inderdaad Guido, en ook de voldoening is vele malen groter dan je verzameling alleen maar aan kennissen en familie te tonen :wink: .
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dat zeker! ik heb foto's van aantal historici die echt zeer geinteresseerd zitten te kijken naar mn collectie!! dat is echt voldoening!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Guido schreef:dat zeker! ik heb foto's van aantal historici die echt zeer geinteresseerd zitten te kijken naar mn collectie!! dat is echt voldoening!

Volgendjaar weer Guido :wink: .
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dat hoop ik echt! maar dan probeer ik ook dat ik duits mag tonen! is tenslotte ook een groot deel van de oorlog!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Guido schreef:dat hoop ik echt! maar dan probeer ik ook dat ik duits mag tonen! is tenslotte ook een groot deel van de oorlog!
Inderdaad, om het gehele "verhaal' compleet te maken heb je in een tentoonstelling ook spullen van de "vijand" nodig :wink: , dat is bij tentoonstellingen hier waar ze mij voor vragen.
Doe tentoonstellingen samen met nog drie bevriende verzamelaars, de een heeft spullen van het dagelijks leven en NSB, de ander doet opgravingen van neer gestorte geallieerde vliegtuigen, een ander heeft weer meer geallieerd spul en ik vul dat aan met het Duitse gedeelte.
Zo behoef je niet een uitgebreide verzameling te hebben om een tentoonstelling te kunnen organiseren.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dat is inderdaad waar! zou graag een keer met andere mensen mn collectie tonen!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Guido schreef:dat is inderdaad waar! zou graag een keer met andere mensen mn collectie tonen!
Dat is toch niet zo moeilijk te realiseren, contacteer verschillende verzamelaars bij jou in de buurt en mogelijk krijg je ze geïnteresseerd in het organiseren van een tentoonstelling.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

inderdaad! misschien wel een idee... hmm je hebt me aan het denken gezet!!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Guido schreef:inderdaad! misschien wel een idee... hmm je hebt me aan het denken gezet!!
Succes :) .
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dank je!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Graag nu weer over nieuwste aankopen, over die expositie bestond al een topic.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

sorry peter :)
Gesloten