Hurtgenwald.Worst of the worst.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Denktank
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2012, 12:42

Hurtgenwald.Worst of the worst.

Bericht door Denktank »

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum.
Eigelijk zoek ik naar contacten die zoveel intresse in dit onderwerp hebben als ik.
Meesten mensen weten van d day en de gevechten om de bruggen in nederland en vele maken dan de stap naar het ardennenoffensief,
maar daartussen is een veelal vergeten bloedige slag die door velen The worst of the worst werd genoemd.
Namelijk de slag om het hurgenwald bij aken.
Door gigantische taktische fouten, terrein, weer, en arroganten commandanten die het front nooit bezochten en eenheden via kaarten de strijd instuurden wisten niet waar ze aanbegonnen en kosten uiteindelijk aan zoeen 26000 amerikanen het leven.
Ik woon er zelf vlakbij en heb via info op internet vernomen dat er een museum in vossenack is met een 10 km wandelroute door verdedigingslinies en die eindigt bij de begraafplaatsen.
Is iemand hier al eens geweest? wat was uw ervaring?

Gr _/-\o_
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Hurtgenwald.Worst of the worst.

Bericht door johan willaert »

Mooi en interessant museum....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
one_O_five
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2011, 08:07
Locatie: Kelmis (Be)
Contacteer:

Re: Hurtgenwald.Worst of the worst.

Bericht door one_O_five »

Ik woon ook niet ver van het Hurtgenwald en werk op de achtergrond mee aan de site van een vriend ... http://home.scarlet.be/~tsc94696/home.htm ... hier gaat U met zekerheid veel informatie vinden.

De geschiedenis van die wandeling die in Vossenack vertrekt hebben we onlangs verfilmd.

Plaats reactie