Franse geschiedenis van WOI (1923)

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Franse geschiedenis van WOI (1923)

Bericht door Mr Mojo Risin »

Beste forumleden,

Hierbij toon ik jullie wat foto's van twee boeken die ik heb gekregen van iemand en hoewel ik me richt op US WOII, neem ik deze spullen toch altijd met veel plezier aan (wie niet he? :) ). De twee boeken zijn uit 1923 en het is een geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog in het frans. Ze stammen dus uit het interbellum en het verhaal wordt dan ook enkel van de geallieerde zijde verteld en dan nog zeer subjectief (zo staat er onder een foto van de Duitse keizer het onderschrift "Keizer Wilhelm II: de grote agressor", om maar even te illustreren). Maar de boeken zijn ook zeer interessant omdat ze boordevol foto's staan en prachtige illustraties van alle geallieerde bevelhebbers.

Heeft iemand misschien meer informatie over deze boeken of een idee van de waarde? Niet dat ik meteen denk dat ze een fortuin waard zijn en ik denk ze ook niet te verkopen.

Alvast bedankt!

(Foto's volgen in de volgende posts, ik krijg ze er niet meer bij blijkbaar???)
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Franse geschiedenis van WOI (1923)

Bericht door Mr Mojo Risin »

Mijn bijlagequota was blijkbaar bereikt, dus heb ik het noodgedwongen via imageshack moeten doen. Alvast mijn excuses voor wanneer ze verdwijnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Franse geschiedenis van WOI (1923)

Bericht door Kugelblitz »

Nette boeken met mooie illustraties!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Franse geschiedenis van WOI (1923)

Bericht door D_Dutch »

Mr Mojo Risin schreef: Heeft iemand misschien meer informatie over deze boeken of een idee van de waarde? Niet dat ik meteen denk dat ze een fortuin waard zijn en ik denk ze ook niet te verkopen.
Per toeval heb ik dezelfde twee boeken maar dan in een betere staat zo te zien. Heb er zelf toen €180,- voor betaald maar aangezien de staat waarin het verkeert belangrijk is zal de waarde van de twee boeken die jij hebt iets lager zijn, en of het compleet is is natuurlijk ook belangrijk.
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Franse geschiedenis van WOI (1923)

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ok, bedankt.

Die van mij zijn idd in mindere staat. Illustraties van de generaals zitten wat los e.d., want die zijn erin geplakt. Maar dan heb ik toch een idee. Leuk dat nog iemand dezelfde heeft. :)
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Plaats reactie