Politie vindt wapenarsenaal bij hobbyist

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Politie vindt wapenarsenaal bij hobbyist

Bericht door D_Dutch »

AMERSFOORT - De politie heeft dinsdag in de woning van een 50-jarige Amersfoorter een grote hoeveelheid historische vuurwapens, granaten en ander wapentuig gevonden. De man, die is aangehouden, verklaarde dat wapens verzamelen zijn hobby is en dat hij er een museum mee wilde inrichten.

In het huis aan de Hulhorsterzand lagen onder andere twee machinegeweren, vier pistoolmitrailleurs, twee handgranaten, zeven pistolen, twee revolvers en zeven geweren. Ook maakten legerhelmen, zichtapparatuur, munitie, munitiekisten en gasmaskers deel uit van de verzameling.

De politie begon het onderzoek nadat een tip was binnengekomen. Het hele arsenaal is in beslag genomen en daarbij werd de hulp van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) ingeroepen, meldde de politie vrijdag. De verdachte zit nog vast.

© De Telegraaf, vr 17 feb 2012, 13:40
Afbeelding 1.jpg
Afbeelding 2.jpg
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Politie vindt wapenarsenaal bij hobbyist

Bericht door S1991 »

Spijtig... Hopelijk krijgt die man z'n spullen terug mits die een vergunning had..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Politie vindt wapenarsenaal bij hobbyist

Bericht door yente »

Ik vind het echt stom. Als deze man een vergunning had is dat allemaal voor niets gebeurd. En krijgt hij wel alles terug?
En wie neemt er ook helmen in beslag? Want er staat dat alles in beslag is genomen.
Ik hoop voor deze man dat hij alles terug krijgt!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Politie vindt wapenarsenaal bij hobbyist

Bericht door Jolijn »

Mits alles op vergunning staat lijkt het me ook dat het voor niets is geweest...
Ik hoop dat de spullen teruggegeven worden!
Plaats reactie