Hoe bewaren jullie je foto's?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Miesjel
Lid

Hoe bewaren jullie je foto's?

Bericht door Miesjel »

Nu het verzamelen van foto's steeds 'populairder' wordt hier, en het wel belangrijk is dat deze goed bewaard worden stel ik voor dat iedereen hier post hoe hij/zij zijn of haar foto's bewaart.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

- Foto's die genomen zijn in België en die ik dus bewaar gaan allemaal in een fotoalbum, waar ik nog eens in gepast lettertype "Belgien 1940-1945" op moet zetten. Foto's zijn gemaakt om in een album te zitten dus denk ik dat ze daar wel goed zitten :)
De foto's worden trouwens niet in het album geplakt, maar mbv fotohoekjes bevestigd. Erg handig voor de fotoverzamelaar ! En als er op de achterzijde iets geschreven staat, schrijf ik dat ook in het album zodat ik ze er niet keer op keer moet uithalen die foto's.
- Foto's die ik niet wil houden dus diegene die niet in België genomen zijn, gaan allemaal in (zuurvrije) plastic mapjes in de donkere kast :)
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Al mijn foto's gaan in een album met zuurvrije bladen. Ik bevestig ze niet door middel van fotohoekjes (die zijn meestal van plastic en niet zuurvrij), maar ik snij kleine schuine streepjes waar de hoeken van de foto inkunnen. Is de foto niet geheel plat meer en staat ze al wat bol, leg ik ze eerst in een telefoonboek, zodat ze weer recht wordt en geen plooien krijgt door bevestiging in de hoekjes.

Ik vrees dat de uitleg niet echt heel duidelijk is, maar zo doe ik het dus :)
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik bewaar mijn foto's ook in een foto album,en die foto's zitten dan vanzelf vast als je ze op het karton legt.(niet tot het plaksel ofzo is,want je kunt ze er gewoon weer afhalen zonder enige schade.)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

wat is dat dan voor een album robin, nog nooit van gehord.
Weet je zeker dat het niet schadelijk is? Geen zuren en zo..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik leg dan de foto's op een bladzijde van het fotoalbum,en daar komt dan nog een soort doorzichtig blaadje over,dat houd de foto's eigenlijk tegen.Voor zover ik weet was het een zuurvrij fotoalbum.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
LKP
Lid
Contacteer:

Bericht door LKP »

Die zuurvrije bladen. Waar kan ik die halen? (in Nederland) En wat voor prijs kan ik verwachten?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb een 300tal zuurvrije hoesjes liggen. Deze heb ik gekocht bij het postkantoor en zijn bedoeld voor autopapieren.

Elke foto zit in een hoesje. Op het hoesje zit een sticker met een Nr.
Op mijn pc heb ik een word doc met alle nr.s en beschrijving van info over de foto..
Plaats reactie