bois de jacques

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Ruben210
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 dec 2011, 22:10
Locatie: Kalken (België)

bois de jacques

Bericht door Ruben210 »

Ik zou zeer graag eens een bezoek brengen aan Bastogne.
Ik zou ook eens een kijkje willen nemen ik "bois de jacques" om de schutterputjes te bezichtigen.
zou er mij misschien iemand kunnen helpen zodat ik de linies kan vinden waar ze hebben gezeten.
alvast bedankt!
Gebruikersavatar
one_O_five
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2011, 08:07
Locatie: Kelmis (Be)
Contacteer:

Re: bois de jacques

Bericht door one_O_five »

Neem de baan van Bizory naar Foy, parkeer halfweg aan het monument van het 101 Airborne (50,02881, 5,75655), de stellingen vind ge terug in het bos aan de linkse kant van de baan als ge van de parking richting Foy gaat.
band of brothers
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2007, 11:51

Re: bois de jacques

Bericht door band of brothers »

Het hele bos ten zuiden van die weg staat helemaal vol met putten. Kan niet missen!

Naast dat monument waar de persoon boven mij het over had, is een voormalige trein rails (nu een fietspad). Op het kruispunt staat ook een huisje dat vroeger een station was. De Amerikaanse militairen noemde dit "Station Halte" omdat er "halte" op het gebouw stond. Ze dachten dat dit de naam van het gebouw was, maar later bleek elk station in België "halte" te heten.

Misschien een leuk weetje!
Ruben210
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 dec 2011, 22:10
Locatie: Kalken (België)

Re: bois de jacques

Bericht door Ruben210 »

ja dit is inderdaad een leuk weetje als je nog zo van die weetjes hebt mag je ze zeker meedelen!
Plaats reactie