The Real Heroes of Telemark - en overige docu.

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
stefanteunis
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2012, 10:16

The Real Heroes of Telemark - en overige docu.

Bericht door stefanteunis »

Beste Mensen,

Mijn naam is Stefan en ben lid geworden van het forum om waar mogelijk mijn kennis te verhogen over WO II en eventueel wat te verkopen, ruilen, kopen etc ...

Met veel plezier heb ik Ray Mears - The Real Heroes of Telemark gekeken. Nu ben ik op zoek naar soortgelijke documentaires. Dus documentaires die een gebeurtenis van de WOII naspelen / doorlopen.

Welke documentaires zijn ten zeerste aan te bevelen ?

Graag verneem ik jullie reactie.

Mvg,
Stefan
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: The Real Heroes of Telemark - en overige docu.

Bericht door Mr Mojo Risin »

Killing Hitler vond ik een goeie en mooi gemaakte documentaire. Het gaat over een Brits plan dat er ooit is geweest om Hitler om te brengen. De zoektocht naar mogelijke opties wordt nagespeeld en ook de eventuele scenario's.

Ook WW II Behind Closed Doors vond ik goed. Gaat over allerlei geheime acties en onderhandelingen in WO2 (bv. het niet-aanvalspact tussen Duitsland en de USSR). De conversaties van hooggeplaatste personen worden hierin gereconstrueerd, o.a. Stalin en Churchill.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
stefanteunis
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2012, 10:16

Re: The Real Heroes of Telemark - en overige docu.

Bericht door stefanteunis »

Killing Hitler is inderdaad een mooie docu. En ook één van mijn favorieten is Dambusters. De "standaard" docus zijn natuurlijk ook interessant maar vooral docus omtrent de daden van een bepaalde groep "geheime" militairen/mensen vindt ik interessant. Als er nog meer tips zijn dan hoor ik dit graag.

Mvg,
Stefan
Plaats reactie