Dragon 1/4 Ton 4x4 Truck schaal 1:6

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Ronvz
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2012, 10:12

Dragon 1/4 Ton 4x4 Truck schaal 1:6

Bericht door Ronvz »

Beste Forummers,

Ik heb van Dragon een Willys 1/4 Ton 4x4 Truck aangeschaft. Schaal 1 op 6. Lijkt me hartstikke mooi als hij over een aantal maanden in elkaar zit. Alvorens ik begin heb ik een aantal vragen. Ik heb al uren op google zitten zoek naar diverse sites en heb al heel veel antwoorden gevonden. Toch stel ik de vragen ook nog een keer op dit forum, omdat ik lees dat hier ervaren mensen op zitten.

1. Ik heb de volgende verf nodig:
GSI Creos Aqueous GSI Creso Mr. Colour Model Master
Black H2 2 1747
Red H3 3 1503
Silver H8 8 1546
Orange H14 59 1527
Steel H18 28 1415
Wood Brown H37 43 1735
Khaki H81 55 2106
Olive Drab H304 304 1711

Waar kan ik deze het beste kopen? Welke hoeveelheden heb ik nodig? Ik kan me voorstellen dat de Olive Drab meer nodig is dan alle andere.

2. Blijf verf onbeperkt houdbaar?

3. Ik zie diverse mensen praten over airbrush. Deze spuiten dus de diverse onderdelen. Is dit moeilijk? Is dit beter dan kwasten?

4. In de beschrijving die er bij zit, staat bij sommige onderdelen alleen de kleur. Betekent dit dat alle overige onderdelen olive drab moeten worden geschilderd? De onderste 2 kleuren in de rij worden namelijk nergens benoemd. Dat betekent dat de grijze kleur waarin de onderdelen aangeleverd worden de H81 Khaki is?

5. Zoals jullie zien ben ik een beginner, ik ben er mee begonnen nadat ik vorig jaar in Normandie ben geweest.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Dragon 1/4 Ton 4x4 Truck schaal 1:6

Bericht door Jurrie »

Hi Ronvz,

Leuk dat je hiermee aan de slag gaat! Mbt je vragen:

1) Gunze / Mr Colour Model Master is volgens mij hetzelfde. Het één is echter op een waterbasis en het ander op enamel. Eerste is ietwat beter voor je gezondheid ;). Gunze verf is lastig verkrijgbaar, maar Airbrush Services Almere heeft het. Zie: http://www.airbrush-services-almere.nl/ ... /d149.html. Gezien de nummers die je geeft, zijn het volgens mij de goede kleuren.

2) Geen flauw idee hoe lang. Ik vermoed jááren. Wel altijd GOED afsluiten na gebruik

3) Met een airbrush kan je verf egaal aanbrengen. Met een kwast lukt je dit (bijna) niet. Zeker met schaal 1/6 is een (eenvoudige) airbrush ZEKER(!) aan te bevelen.

4) Mbt kleuren: ga af op echte foto's en niet op de handleiding bij twijfel. Zoek dus foto's op van 1:1 Willys jeeps. Op internet zijn voldoende walk-arounds te vinden. Tevens heeft een forumlid in een ander forumonderdeel een echte Willys opgeknapt, wie weet kan je hier nog wat dingen navragen

5) Als beginner meteen met een enorme schaal beginnen en geen ervaring hebben met een airbrush: is het niet verstandig eerst een paar kleine kitjes te bouwen om een beetje gevoel te krijgen? En dan meteen airbrushen uitproberen?

Groeten!

Jurrie
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Dragon 1/4 Ton 4x4 Truck schaal 1:6

Bericht door johan willaert »

29th Let's Go!!!!!
Ronvz
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2012, 10:12

Re: Dragon 1/4 Ton 4x4 Truck schaal 1:6

Bericht door Ronvz »

Hallo,

Bedankt voor jullie geweldige reacties. Om even terug te komen op Jurre:

Ik heb al een kleine Willys Jeep in elkaar gezet, echter was deze wel heel klein en iel. Het is niet iets eenvoudigs daar ben ik al wel achter gekomen.

Ik heb nu nog een messerschmitt liggen die ik wil gaan bouwen. Ik heb er verf voor besteld. Welke airbrush adviseer je me?
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Dragon 1/4 Ton 4x4 Truck schaal 1:6

Bericht door Jurrie »

Hi RonVZ,

Onder modelbouwers is de Harder & Steenbeck Evolution 2-in-1 of Infinity erg populair. Beste is om eens een (half) dagje langs te gaan bij een airbrush winkel. Heb zelf goede ervaringen met Airbrush Services Almere. Hier hebben ze veel airbrushes en compressoren, van goedkoop tot duur. Je kan airbrushes e.d. gewoon live uitproberen met uitleg.

Met een airbrush alleen ben je er nog niet, je hebt nog een compressor nodig...die is vaak duurder dan de airbrush zelf.

Gr,

Jurrie
Plaats reactie