Vervalsingen

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Vervalsingen

Bericht door yente »

Beste mede forumgenoten,
Is het niet handig om in dit topic de vervalsingen die jullie tegen komen, hier te posten?
Zoals in het NVA/DDR topic?
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Vervalsingen

Bericht door johan willaert »

Misschien handig om de originele items hier te posten.... Neemt minder tijd en webspace in beslag.... :mrgreen:
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Vervalsingen

Bericht door wvd »

Als je dit goed wilt doen moet er voor elke badge een aparte sectie komen.
Als je alle fake in een thread gooit heb je straks tig paginas en alles door elkaar heen.

Als je dan wil zoeken moet je alle paginas door. Als iemand bv een iab wil vergelijken moet dat makkelijk te vinden zijn en niet alle paginas doorlopen.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Vervalsingen

Bericht door yente »

Goed punt. Moeilijke opgave :s
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Vervalsingen

Bericht door rajbrns »

johan willaert schreef:Misschien handig om de originele items hier te posten.... Neemt minder tijd en webspace in beslag.... :mrgreen:
:lol:

Ontopic:

Dat is zeker een goed idee!
Beter voorkomen als genezen en hopelijk schrikt dat de oplichters ook af die actief zijn op marktplaats enz.

@wvd:

Daarvoor hebben we toch de zoekfunctie in een topic?
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Vervalsingen

Bericht door platoz »

rajbrns schreef:
Ontopic:

Dat is zeker een goed idee!
Beter voorkomen als genezen en hopelijk schrikt dat de oplichters ook af die actief zijn op marktplaats enz.

@wvd:

Daarvoor hebben we toch de zoekfunctie in een topic?
Zoekfunctie of niet, wvd heeft gelijk. Eén groot topic werkt echt niet. Op een ander forum ken ik een topic voor NSB-vervalsingen en alleen voor die items zijn al meer dan 10 pagina's gevuld.

Als je alles bij elkaar gaat gooien verlies je het overzicht. Als je het niet per sectie gaat doen, zou ik er zelfs niet eens aan beginnen. Denk dat ik uit mijn eigen plaatjes-archief alleen al makkelijk zo'n 5 pagina's kan vullen.

Overigens, leden kunnen nu toch ook gewoon hun items plaatsen om te vragen of ze origineel zijn?

Eerlijk gezegd denk ik dat het handiger is als je de namen (of nicknames) van verkopers van neppe spullen gaat verzamelen. Is misschien wel effectiever ook.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Vervalsingen

Bericht door 779 »

Als je een database van originele US items wilt aanleggen, kan ik je nu al zeggen door gewoon de GICG1 en 2 te kopen, scheelt je een zee van tijd bij het maken van foto's die een ander toch al reeds eerder gemaakt heeft ;)
Plaats reactie