yes lokatie foto 1940 Utrecht gevonden!!!

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

yes lokatie foto 1940 Utrecht gevonden!!!

Bericht door Bert-Jan »

Vandaag binnen gekregen een foto met Nederlandse soldaten er op.

Op de wegwijzer staat Breukelen 12 en op een andere Hilversum .

En iets van een tramlijn geloof ik, dus nu lijkt mij Utrecht het meest voor de hand liggend.

utrecht.jpg
Laatst gewijzigd door Bert-Jan op 25 aug 2012, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Zitten hier op het forum mensen uit Utrecht?

Bericht door michiel01 »

stuur Sbas eens een pb, die is erg bekend (en berucht) in Utrucht.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: Zitten hier op het forum mensen uit Utrecht?

Bericht door Bert-Jan »

pb is al onderweg

bedankt!
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Zitten hier op het forum mensen uit Utrecht?

Bericht door Naamloos »

Hoi Bertjan,

Ik kom zelf uit Utrecht en ik weet dat Bayer geneesmiddelen (nu Bayer Healthcare) al een hele lange tijd een vestiging in Mijdrecht heeft. Als je afstand van Mijdrecht naar Breukelen berekend dan is dat ook ongeveer 12 kilometer. Het is jammer dat ik niet kan zien wat er op de wegwijzer van Hilversum staat, is dit misschien wel op het origineel te zien? Zo ja, dan kan je heel makkelijk de locatie bepalen. Ik ben er niet helemaal zeker van, zeker omdat ik niet weet of Mijdrecht in die tijd een tram of trein lijn had, ik ben er echter niet helemaal zeker van dat dit een trambaan is, wellicht zijn het gewoon elektriciteitspalen? Vooral als je kijkt dat de wegwijzer voor Hilversum voor de paal staat?
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: Zitten hier op het forum mensen uit Utrecht?

Bericht door Bert-Jan »

Naamloos schreef:Hoi Bertjan,

Ik kom zelf uit Utrecht en ik weet dat Bayer geneesmiddelen (nu Bayer Healthcare) al een hele lange tijd een vestiging in Mijdrecht heeft. Als je afstand van Mijdrecht naar Breukelen berekend dan is dat ook ongeveer 12 kilometer. Het is jammer dat ik niet kan zien wat er op de wegwijzer van Hilversum staat, is dit misschien wel op het origineel te zien? Zo ja, dan kan je heel makkelijk de locatie bepalen. Ik ben er niet helemaal zeker van, zeker omdat ik niet weet of Mijdrecht in die tijd een tram of trein lijn had, ik ben er echter niet helemaal zeker van dat dit een trambaan is, wellicht zijn het gewoon elektriciteitspalen? Vooral als je kijkt dat de wegwijzer voor Hilversum voor de paal staat?

Helaas op die van Hilversum kan ik niks ontdekken..
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: Zitten hier op het forum mensen uit Utrecht?

Bericht door Bert-Jan »

Raadsel van het fotozoekplaatje opgelost.......Gezicht op het Leidseveer en de Catharijnesingel te Utrecht met rechts van het midden de Catharijnebrug; in het midden op de achtergrond de zijgevel van het Vinkegebouw op de hoek van het Vredenburg en de Catharijnekade.

utrecht3.jpg
utrecht2.jpg
Plaats reactie