magneet vissen

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
kristian
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2012, 13:23

magneet vissen

Bericht door kristian »

hoi allemaal,
ik ben sinds kort begonnen met magneet vissen en zou graag de plaatsen in en rondom gelderland
willen weten waar er veel gevochten is. persoonlijk weet ik niet zo heel veel plaatsen.
zou iemand me willen helpen. heb een aantal plaatsen nodig.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: magneet vissen

Bericht door opheusden1944 »

Er is nog een meertje in Gelderland vol met oorlogsmateriaal :+
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
martin80
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2014, 13:14

Re: magneet vissen

Bericht door martin80 »

Hoi opheusden 1944

Ik ben ook pas begonnen met magneetvissen en ik woon in de buurt van opheusden mag ik vragen waar dat meertje is

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: magneet vissen

Bericht door Erik »

Als je toch in de buurt woont van de Rijn, waarom probeer je het niet eens vanaf de strekdammen bij Oosterbeek?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: magneet vissen

Bericht door opheusden1944 »

martin80 schreef:Hoi opheusden 1944

Ik ben ook pas begonnen met magneetvissen en ik woon in de buurt van opheusden mag ik vragen waar dat meertje is

Alvast bedankt

Hallo Martin,

Mijn reactie is sarcastisch bedoeld.
Een zoeker geeft namelijk nooit zijn zoekplekken weg.
Hij heeft hiervoor een hoop onderzoek moeten doen.
Dus ik weet helemaal geen meer vol met spullen(Als ik dat wist was ik er zelf al eens langsgegaan).
Hier in de buurt van Opheusden is genoeg gebeurd dus ga eens wat onderzoeken en je komt vanzelf potentiële zoekplekken tegen.
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: magneet vissen

Bericht door Erik »

opheusden1944 schreef:Dus ik weet helemaal geen meer vol met spullen(Als ik dat wist was ik er zelf al eens langsgegaan).
Slotgracht van kasteel Staverden, slotgracht van kasteel Doorwerth. Het meertje vol spullen (vijver van Hartenstein) is een jaar of tien geleden leeggehaald, er lag inderdaad voldoende in!
Eigen onderzoek is het beste. Maar dat is niet cool.
Ook leuk: de kade van industrieterrein "Hembrug" in Zaanstad.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2056
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: magneet vissen

Bericht door Jim »

Ik weet dat het in bezit hebben en vervoeren van een detector en het zoeken met een detector, in de Gemeente Renkum en Arnhem verboden is (mits voorzien van een vergunning). Ik zou er niet op durven gokken dat magneet vissen in die omgeving geen probleem zou zijn. Het verbod is juist ingesteld vanwege de grote hoeveelheid explosieven in die omgeving.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: magneet vissen

Bericht door Erik »

Jim schreef:Ik weet dat het (...) zoeken met een detector, in de Gemeente Renkum en Arnhem verboden is (....) Het verbod is juist ingesteld vanwege de grote hoeveelheid explosieven in die omgeving.
Yep! Réken maar. :)
Heeft het zin te waarschuwen? Ik bedoel, is dit de eerste keer dat er gewaarschuwd wordt?
Ik weet alleen dat de plaatsen die ik noemde zéker nog materiaal bevat. Vooral omdat niemand er mag zoeken en dat gebeurt dan ook niet! Ik heb in de gemeente Ermelo (Staverden!) en Renkum (Oosterbeek, Doorwerth) gewond en weet hoe de APV in elkaar steekt! De Renkumse beek in het beekdal is twee jaar geleden nog schoongemaakt, daar is nu bijna alles wel uit (bovenloop vanaf van Gelder naar het noorden)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Twofist
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2015, 18:44

Re: magneet vissen

Bericht door Twofist »

Beste forumlezers,

Na lang wikken en wegen wil ik ook eens een poging doen tot het magneetvissen, echter wil ik me graag informeren voordat ik een vismagneet ga kopen of zelf maken. Regelmatig lees ik dat munitie of wapens uit de oorlog worden opgehengeld, is dit gevaarlijk en moet je dit ergens melden? Op http://www.vismagneetshop.nl zijn ze daar niet helemaal duidelijk over, wellicht omdat de kans klein is natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Twofist op 02 aug 2015, 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2056
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: magneet vissen

Bericht door Jim »

Wapens en munitie zijn gevaarlijk moet je gewoon vanuitgaan. Je weet totaal niet welke toestand de betreffende spullen zich bevinden. En juist als die dingen opdrogen kunnen zich de gevaarlijke situaties voordoen.
In de oorlog en daarna hebben personen en instanties wapens en explosieven waar ze snel vanaf wilden gewoon in in beken, rivieren en vijvers gedumpt.

Twee jaar geleden hebben magneet vissers een aantal Amerikaanse handgranaten opgevist uit de Dommel.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/19267 ... nrode.aspx

Volgens mij vorig jaar ook uit de Dommel een aantal granaten opgevist maar die hebben de politie erbij geroepen.

Vind je iets van wapens of explosieven dan politie waarschuwen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Heteren
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2017, 18:33

Re: magneet vissen

Bericht door Heteren »

Hallo ik ga mogen magneetvissen in heteren heb jullie nog tips ik zo ook leuk vinden met mensen uit beurt. Uit heteren groep temaken gr danny _/-\o_
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: magneet vissen

Bericht door Erik »

Heteren!
Je weet dat de A50 toen nog niet bestond en dat er meerdere veren waren naar de overkant? Het belangrijkst was het Heterens veer, de veerstoep ligt er nog. Ga daar eens beginnen.

Even opgelet: Heteren lag in die tijd (samen met Randwijk en nog wat van die metropolen) precies in het centrum van het negen maanden durende artillerieduel met de Duitser die zijn geschut aan de overkant had staan. De kans op niet-gesprongen munitie is groot.
Weer even opgelet: Jouw gemeente (Overbetuwe) vindt hier ook iets van. Uit de APV Overbetuwe:
Artikel 2:19b Opsporen metalen

1.
Het is verboden op of aan de weg een metaaldetector of enig ander voorwerp, bestemd voor het opsporen van wapens en munitie en dergelijke te gebruiken.
Ik ben bang dat je voor "op of aan de weg" ook gerust "rivier" kan lezen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: magneet vissen

Bericht door rood »

Pas op met onontplofde munitie. Nooit van je magneet af proberen te halen
DvdW
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2015, 10:48

Re: magneet vissen

Bericht door DvdW »

DvdW schreef:
rood schreef:Pas op met onontplofde munitie. Nooit van je magneet af proberen te halen
PAS OP, HIER VOLGT EEN GRAPJE!!!!!! Alleen maar schoonmaken met een staalborstel, foto's ervan maken en hier vragen wat het is..... :bonk:
Laatst gewijzigd door DvdW op 29 jul 2017, 14:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: magneet vissen

Bericht door Erik »

DvdW schreef:Alleen maar schoonmaken met een staalborstel, foto's ervan maken en hier vragen wat het is..... :bonk:
DvdW,

pas op met cynisme op dit forum. Uit voorgaande berichten haal je dat de 'zoekers' daar totaal geen gevoel voor hebben. Ze zouden jouw grapje als goede tip kunnen verstaan...
Houd je taal en boodschap helder.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie