Hearts of Iron III

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
j0rdy
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012, 16:50

Hearts of Iron III

Bericht door j0rdy »

Goedemiddag,

Zijn er mensen op dit forum die het computer spel Hearts of Iron III spelen?
Ik speel dit spel met veel plezier! :)

Misschien dat we via deze topic strategieen en tactieken kunnen uitwisselen

Groetjes,
Jordy
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Hearts of Iron III

Bericht door V1Oliver »

Ik ben er recent mee begonnen. Ik heb vroeger HOI2 gespeeld dus dit valt wel mee qua moeilijkheidsgraad
j0rdy
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012, 16:50

Re: Hearts of Iron III

Bericht door j0rdy »

Hee,
Met welk land speel je? Ik speel momenteel met Duitsland (icm alle uitbereidingen via Steam.) Niet omdat ik een aanhanger ben maar vanwege het tactische.
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Hearts of Iron III

Bericht door V1Oliver »

j0rdy schreef:Niet omdat ik een aanhanger ben maar vanwege het tactische.
Goed omdat even te verduidelijken :roll:

Ik speel ook met Duitsland, ben nu bezig Frankrijk in te nemen, maar het gaat nogal moeilijk
j0rdy
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012, 16:50

Re: Hearts of Iron III

Bericht door j0rdy »

Ja frankrijk is een lastig stuk om in te nemen.
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Hearts of Iron III

Bericht door V1Oliver »

Niet echt veel tijd gehad de laatste tijd, maar ik ben nog steeds bezig tegen Frankrijk, net met grote moeite een Brits offensief in de regio rond Amsterdam afgeslagen en het is al november.
j0rdy
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012, 16:50

Re: Hearts of Iron III

Bericht door j0rdy »

Heey, ik heb de laatste tijd ook niet meer zoveel tijd... Ik zal binnenkort eens een paar printscreentjes plaatsen
Ik ben inmiddels in de jaren 40 beland en heb nagenoeg heel Europa al onder mijn hoede. Ik spel wel op easy modus om het een en ander onder de knie te krijgen maar wat een ongelofelijk gaaf speel is dit!!! :mrgreen:
j0rdy
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012, 16:50

Re: Hearts of Iron III

Bericht door j0rdy »

Het lukt me niet om vanuit steam printscreens te maken..
Dan maar mondeling toelichten:)

Ik heb de volgende landen veroverd
Nederland, Belgie, Luxemburg, Denemarken, Frankrijk, Polen(in zijn geheel dus de sovjet heeft geen deel), hongarije, Bulgarije, Roemenie, spanje en czechoslowakije.

De volgende landen zijn aangesloten bij de axis:
Portugal, vichy-frankrijk, joegoslavie, finland, japan, saudi-arabie en wat aziatische staten

Heb jij momenteel frankrijk al overwonnen? Bij mij staan de over de gehele duits-russiche grens troepen maar ik durf het nog niet en ik word plat gebombardeerd door engeland..
Iemand tips omdat tegen te gaan?
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Hearts of Iron III

Bericht door V1Oliver »

Ik heb niet meer gespeeld sinds mijn laatste bericht.
In welk jaar zit jij nu al? en waarom o waarom heb jij Tsjecho-Slowakije aangevallen?
Veel jagers maken, in HoI 2 zet ik ze allemaal tegen het kanaal, daar komen zo goed als alle Britse bommenwerpers vandaan.
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Hearts of Iron III

Bericht door V1Oliver »

Ik heb het spel gekocht op cd en er is geen steam aan te pas gekomen (godzijdank, ik haat steam)
Je kunt ook screenshots maken door op de knop "prt sc" te drukken, een bitmap afbeelding aan te maken en "ctrl V" te drukken.
Hier mijn kaart, de landen die licht geven zijn mijn bondgenoten (+ Japan en dienst sattelietstaten, China is al verslagen). Mijn offensief is zowat vastgelopen, ik ben aan het proberen om een tangbeweging te forceren links van de Maginot-linie. In Nederland heb ik 20 divisies staan voor het geval de Britten nog eens langs willen komen, maar dat betekent minder man om te vechten tegen Frankrijk.
Bijlagen
hoi3.jpg
hoi32.jpg
j0rdy
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012, 16:50

Re: Hearts of Iron III

Bericht door j0rdy »

Heey,

Ik heb ook niet meer gespeeld sinds mijn laatste bericht.
Print screen en daarna controle v lukt niet omdat ik dan de op de achtergrond mee draaiende steam krijg ipv het plaatje van het spel... Misschien dat het via steam kan maar dat zou ik nog uit moeten vinden dan :wink:

Ik ben Tsjechoslowakije binnen gevallen omdat ze zich niet bij mij aan wilde sluiten.. Tevens speel ik op easy niveau hè dus wat ik nu heb stelt niet zo veel voor..

ik ben in het jaar ' 41 als het goed is.. Bedankt voor je tip met de jagers zal er rekening mee houden :wink:

Groetjes!
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Hearts of Iron III

Bericht door V1Oliver »

De omsingeling is gelukt, in het gebied rond Staatsburg heb ik 15-20 divisies omsingeld. Daarna heb ik Parijs afgesneden en in de pan gehakt en Frankrijk heeft zich kort nadien overgegeven.
Het is nu 31 mei 1941 (schandalig laat) en ik denk niet dat ik nu genoeg tijd heb om de inval van de Soviet Unie voor te bereiden, dus ik ga daar nog een winter mee wachten. Misschien val ik ondertussen Joegoslavië wel binnen om havens in de Middellandse zee te hebben. Groot-Brittannië daar ga ik mij niet aan wagen, ik ga wel een Afrika-korpsje oprichten om het Suez-kanaal en het Midden-Oosten over te nemen.
Tufan045
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:08

Re: Hearts of Iron III

Bericht door Tufan045 »

Hallo

Ik speel ook HOI3 met de uitbreiding TFH en mod Auguts Storm.
Het is een super mooi spel! Ik speel altijd als japan. Met de mod is het veel realistischer en uitdagender.
Ik ben nu met japan in 1941, heb china verslagen en pearl harbor aangevallen. USS Yorktown is gezonken met 3 Battleships en 13 kleinere schepen. Verder heb ik 4 vliegdekschepen zwaar beschadigd. Die zijn voor reparatie naar de west kust gestuurd (10 spionnen in usa). Dat geeft mij minstens 1/2 jaar vrij spel in indië.
Ik ben nu bezig om de UK navy weg te jagen uit Azie. En belangrijke havens te veroveren. Ik heb een groot vloot gebouwd in 2 jaar met 220 schepen. Maar de USA heeft een enorm IC die zullen zeker terug komen. En met de mod AS is de AI veel slimmer en sterker.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Hearts of Iron III

Bericht door rajbrns »

Ben na het lezen van alle verhalen en filmpjes op Youtube enthousiast geworden over dit spel.
Heb Hearts of Iron Anthology box besteld, waarin deel 1 en 2 zitten en uitbreidingen, aangezien ik dat eerst wil proberen voordat ik het duurdere deel 3 zou kopen.
Het klinkt in ieder geval veelbelovend!
Verzamel items van het Derde Rijk
DvdW
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2015, 10:48

Re: Hearts of Iron III

Bericht door DvdW »

Ik ben zelf een grote fan van HoI 3. Ik speel het met de uitbreiding TFH. Geweldig spel dat gelukkig iets dieper gaat dan de gemiddelde Wo 2 game.
Plaats reactie