docu over bombardement van beverlo

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
ziggy
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2004, 21:57
Locatie: vlaanderen

docu over bombardement van beverlo

Bericht door ziggy »

Dag allemaal,

er is vorig jaar in beringen een video vertoond over het foute bombardement van de amerikanen op beverlo en omstreken.
Weet iemand of deze te koop word aangeboden ergens?

groetjes, ziggy.
eg veit at eg hekk på vindalt tre. netter heile nie, med geir-odd såra. og gjeven odin, gjeven sjølv til meg sjølv. oppå det treet som ingen veit kvar det av rotom renn.
"hávamál vers 138"
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ik denk niet dat dat overal te koop gaat aangeboden worden, ik zou eens in Beringen zelf gaan kijken.
Welkom op het forum!
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Bedoel je deze video?

Die is vast nog te bestellen via de heemkundige kring.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
ziggy
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2004, 21:57
Locatie: vlaanderen

Bericht door ziggy »

Hey jongens,

bedankt voor de reactie en ja, ik geloof dat het die dvd is omdat die bij de tentoonstelling werd verkocht. Ben er toen helaas niet naartoe kunnen gaan, een mens moet zijn prioriteiten kennen hé.

In alle geval zal ik mij eens gaan informeren in beringen zelf en als die er niet meer is dan breek ik daar het kot af :x :D .

Groetjes en nogmaals bedankt, Ziggy.
eg veit at eg hekk på vindalt tre. netter heile nie, med geir-odd såra. og gjeven odin, gjeven sjølv til meg sjølv. oppå det treet som ingen veit kvar det av rotom renn.
"hávamál vers 138"
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Hallo Ziggi,
in September is het in Genk 60 jaar bevrijding, en ik dacht dat ik gehoord had dat ze films gingen tonen, messchien dat ze die film ook gaan tonen, ik zal het eens navragen.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

60 Jaar bevrijding Genk - Operation Black Earth

Op 3, 4 en 5 september 2004 wil het stadsbestuur van Genk de 60ste verjaardag van de bevrijding van onze stad door de tweede US pantserdevisie herdenken. Tijdens dit weekend zullen een aantal van onze bevrijders terug een bezoek brengen aan onze stad.

Om deze mensen te verwelkomen en hen te bedanken enerzijds en om onze jonge burgers bewust te maken van wat de bevrijding voor de Genkse bevolking toen betekende anderzijds, wil de stad dan een prachtig bevrijdingsfeest organiseren.

Samen met verschillende militaire oldtimerclubs en verzamelaars willen we de geschiedenis laten herbeleven. Zo zijn we van plan om op vrijdag 3 en zaterdag 4 september een groot geallieerd kamp uit te bouwen en een ‘Living History’ te organiseren onder de naam ‘Operation Black Earth’
Op zondag 5 september willen wij de bevrijding overdoen met een bevrijdingsparade in het stadscentrum van Genk. En komt de Hell on Wheels Liberation Convoy aan te Genk rond 15 uur.

Naast deze activiteiten zijn er in het kader van de bevrijding tal van activiteiten met ondermeer :
• Fototentoonstelling Genk 1940-1945ism 't Heidebloemke
• Tentoonstelling Genk Senior
• Een Aangepast filmprogramma door het cultuurcentrum
• Een een vertelfestival in diverse wijken van Genk
Meer informatie van zodra het programma meer vorm krijgt !
ziggy
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2004, 21:57
Locatie: vlaanderen

Bericht door ziggy »

Hei michael,

ik zal zien of ik dan vrij ben, anders kom ik graag.
woon zelf maar een half uurke van genk.
eg veit at eg hekk på vindalt tre. netter heile nie, med geir-odd såra. og gjeven odin, gjeven sjølv til meg sjølv. oppå det treet som ingen veit kvar det av rotom renn.
"hávamál vers 138"
Plaats reactie