verzameling Mathias

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: verzameling Mathias

Bericht door Millcoll »

Het kon zijn dat ge eens een uitstappeke deed naar een ander gebied he :wink: Ik kijk al uit naar die specialekes :)
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: verzameling Mathias

Bericht door SwaII »

Dat uitstappeke komt nog wel... :lol: :lol: :lol: ...maar eerst stap voor stap door belgie he :lol: :lol: :lol: :lol:
groetjes
Swa
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verzameling Mathias

Bericht door uniformverzamelaar »

Mooi, ook weer het zoekwerk dat je al gedaan hebt, verdiend zeker een algemene waardering :!:

Graag een foto mocht je de tweede medailles in je verzameling hebben.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: verzameling Mathias

Bericht door Millcoll »

Bedankt Guy :) Ik verwacht momenteel maar één medaille (West Surrey regiment) de tweede van John Hanson, zal nog een tijd zoeken worden. :P
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: verzameling Mathias

Bericht door Millcoll »

Eén van de twee aanwinsten van Waver, mijn eerste 14-15 star :)
Sell.JPG
Op naam van Frederick John Sell, ik heb al een vlugge research gedaan,
Geboren op 2 april 1897, te Ware, Hertofrdshire. Als zoon van Jospeh Sell, een arbeider, en Sarah Cowles (1865).
Hij had vier broers en één zus. George Sell (1888), Willem Sell (1890), Sydney Sell (1895) en zijn zus, Rose Sell (1899).

Op 16 mei 1897 werd hij gedoopt in High Cross, Hertfordshire.
Hij trad in dienst in 1913. Tijdens de Eerste Wereldoorlog diende hij bij de Royal Navy als een Able Seaman, met nummer J18787. Waarbij de 'J' perfix staat voor een Seaman.
In de periode April-Mei-Juni van 1958 stierf hij op 61 jarige leeftijd.
Laatst gewijzigd door Millcoll op 01 mar 2014, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: verzameling Mathias

Bericht door SwaII »

Mooie medaille Mathias... :) :) en weer eentje met een persoonlijk verhaal....echt boeiend..top man.. :) :)
groetjes
Swa
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: verzameling Mathias

Bericht door Millcoll »

Bedankt Swa :) Zijn dienstrecord zou ik nog moeten hebben, maar die zijn nog niet online op Find My Past.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verzameling Mathias

Bericht door uniformverzamelaar »

Deze had ik al gezien hé Mathias. Top :!: :!:

Mooie medaille en het zoekwerk ligt echt ik je lijn hé.
Van het ogenblik dat je meer info mocht hebben mag je het gerust met ons delen.

Bedankt
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: verzameling Mathias

Bericht door Millcoll »

Bedankt Guy, en ja dat zoekwerk vind ik echt interessant om te doen :) Helaas is dat ook niet altijd mogelijk zoals bij de medailles van Pakistan/India
Deze archiven als die al bestaan zijn niet toegankelijk dus achter deze man zal ik geen research kunnen doen.
Zijn naam is Mota Singh, en rang, havildar, wat gelijk staat aan een sergeant, dit is trouwens mijn 2de aanwinst van de beurs.
star.JPG
Laatst gewijzigd door Millcoll op 02 mar 2014, 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: verzameling Mathias

Bericht door SwaII »

Ja Mathias.... :shock: :shock: :shock: ...ook weer een prachtige zele...je weet ze uit te kiezen...echt boeiend.. :) :)
groetjes
Swa
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: verzameling Mathias

Bericht door Millcoll »

Bedankt Swa :) Dit was toch wel een gelukstreffertje zenne, we dachten juist voort te gaan, toen we nog een vitrinebak zagen waarin we nog niet gekeken hadden, en daar onder een paar andere objecten lag deze knaap. :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verzameling Mathias

Bericht door uniformverzamelaar »

Zoals ik al aan de tafel heb gezegd.
'Op de juiste plaat, op het juiste moment en met veel geluk" kan je zo iets vinden.

Aan die drie voorwaarde was voldaan en Mathias was gelukkig, wat moet het nog mer zijn :)

Nu dat je daar niet dadelijk info kan over vinden kan ik best aannemen, maar je bent nog jong Mathias, misschien zijn deze archieven binnen een aantal jaren wel toegankelijk en dat zal je de deze zeker nog een boven halen om je zoektocht verder te zetten.

Nu dat is ook verzamelen, soms lukt het en soms moet je een tijdje zoeken en wachten en als je dan echt pech hebt zal het een gesloten boek blijven.

Maar de medaille op zich is volgens mij weer een topper :!:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: verzameling Mathias

Bericht door Millcoll »

Daar heb je volledig gelijk in Guy.
Met die archieven weet je natuurlijk ook niet hoe goed deze zijn bewaard, maar zoals je zegt; nu niet maar over x aantal jaren misschien wel.
Bedankt :)
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: verzameling Mathias

Bericht door Millcoll »

Hier zijn nog enkele aanwinsten van een tijdje geleden, voor bijna niks, heb ik deze prentjes kunnen kopen :)
Allen gesneuveld in de 18daagse veldtocht. De fot's zijn reeds doorgestuurd naar http://18daagseveldtocht.wikispaces.com/ waar hun foto's nu bij hun eenheid vermeld zijn.
3.jpg
3 b.jpg
De Donder en willems.jpg
De donder willems 2.jpg
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: verzameling Mathias

Bericht door yente »

Daar zijn mooie prentjes bij! Zelfs ene van Eben Emael.

Groetjes,
Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gesloten