collectie van der horst

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie van der horst

Bericht door rumariho »

@blastmaster, diee kogels zijn niet wo2, denk nederlands van deze tijd, ooit bij een mock battle op een veld gevonde na afloop (vergete te zeggen)

mij is niet verteld da je bij die eig granaat en zunderbusche een vergunning nodig moe hebben. voor k98 wist ik wel maarja wie heeft nou niet een granaat in zn verzameling wat niet mag?

@coco, over het gehele jasje doe ik later een zeltbahn en daarover de uitrusting , dus dan zie je eigeinlijk niet dat het jasje van eeen lagere rang is, mp40 tasje is mooi gestempeld (stolla wien) wa gestempeld met duidelijke adelaar.

over de helm heb ik ook een mening, ik denk dat het netje niet egt is, maar wat is niet egt? miss is deze wel oorlogs bevestigd in het veld omdat de originele kapot was? wie weet, zitte wel veel beschadigingen aan het netje, veel reparaties en ziet er oud genoeg uit om te denken dat deze oorlogs bevestigd is, maar zeker wete doe je niet,
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: collectie van der horst

Bericht door Blastmaster1972 »

rumariho schreef:@blastmaster, diee kogels zijn niet wo2, denk nederlands van deze tijd, ooit bij een mock battle op een veld gevonde na afloop (vergete te zeggen)
Dacht ik al... ;) Het zijn ook geen kogels...

Ze vallen een beetje uit de toon, bij de rest. Probeer anders aan 5 van deze jongens te raken om in die "stripper-clip" te steken?

Afbeelding

Of gewone 7,92x57 patronen (zonder kruit en met een gat in de huls)? Of moet dat ook weer op vergunning in Nederland?

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie van der horst

Bericht door rumariho »

@blastmaster , was er al inderdaad al vooor aan het zoeken, k98 hulzen met kop, had ik eindelijk doosje gevonde bleke ze nog vl kruid te zitten, maar nie gekocht , nog knap lastig om zulke te vinde

weet iemand wat die zwaard/dolk is die ik in mn collectie heb zitten?
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: collectie van der horst

Bericht door coco »

Officieren droegen niet snel een zeltbahn over hun kledij heen meen ik.
Je moet het allemaal zelf weten natuurlijk, zolang jij er maar tevreden mee bent.

Even over de opmerking omtrent het bezitten van illegaal materiaal zonder vergunning, als de politie kwaad wil, en ze komen bij je langs ben je wel de sjaak, ten eerste ben je boven de 18 en dus volledig strafbaar en daarnaast ben je je gehele collectie kwijt. Het voorhanden hebben van illegale wapens/munitie is geen kattenpis!

Heb je duidelijkere strakke foto's van die mp40 tas gebruik anders even de macro functie (tulpje) van je camera voor close-up foto's.
Na de oorlog zijn de tassen namelijk gemaakt voor andere legers en het is vrij simpel om er een WaA in te zetten. En wat betreft je helm net, je moet echt zelf weten wat je wel en niet gebruikt op je toekomstige pop maar ik zou gaan voor kwaliteit en geen kwantiteit.

Ps: het is hier geen msn, typ fatsoenlijk Nederlands aub leest wel zo prettig.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie van der horst

Bericht door rumariho »

@coco, sorry voor mijn taal. zal er op letten.

en ja als je een fulltime baan hebt kun je voor kwaliteit gaan , maar ik heb nog maar een zielige bijbaantje wat niet veel verdient dus heb geen keus , wat ik al verzameld heb voor uniform is maar voor een prikkie gekocht en is daarom niet egt hele goede kwaliteit. maar probeer zo goedkoop mogelijk een uniform te maken , jasje en broek samen waren voor nog geen 400 euro gekocht.

op mijn camera heb ik het knopje niet gevonde, is maar een simpel oud ding, foto is vanaf een blackberry genomen stempel: wa A 100 , onderaan staat volgens mij een naam, Sonnleitner, bove deze naam staat heel licht geschreve 6/a denk ik, weet nie heel zeker, slecht te lezen, scherper dan dit kan ik helaas niet krijgen. :(
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: collectie van der horst

Bericht door coco »

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar mooie items behouden ook makkelijker hun waarde. Ik zelf heb ook jaren verzamelt met een 0,0 inkomen en ben toch altijd gegaan voor de mooiere spullen.

Met deze foto's kan ik helemaal niets, ben je lid van WAF? Anders kan je hem daar even na laten kijken.
Wat ik wel weer is dat die leren mp40 tassen zeldzaam zijn en rete duur, ik weet niet waar de jouwe vandaan komt en wat je ervoor betaald hebt.

Nogmaals je moet het echt zelf weten maar misschien is het slim om in te lezen bijvoorbeeld op WAF (wehrmacht-awards.com/forums) en in boeken, daarnaast is afspreken op beurzen met andere forum leden vaak ook leerzaam.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie van der horst

Bericht door rumariho »

deze heb ik op een beurs gekocht. voor 80 euro denk ik. kan helaas geen betere foto's make. zal ik dan misschien meer foto's make van de gehele mp40 magazijntas, dus geen closep? heb ook beetje op internet gezocht, stolla wien ingevuld en er kwam precies dezelfde tassen tevoorschijn met hetselfde stempel, stempel is erin gegraveerd trouwens, hoop wel dat het een echte is
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: collectie van der horst

Bericht door coco »

Markeringen zijn nooit gegraveerd altijd gestempeld en 80 euro op een beurs vrees ik het ergste, een normale mp40 tas kost al makelijk 500 euro en die leren gaan naar ik meen voor 850 euro per stuk.

Ik geloof dat deze tassen zijn gemaakt voor het Oostenrijkse leger en het Noorse leger (na de oorlog voor de duidelijkheid).

Je zou inderdaad nog eens totaal foto's kunnen plaatsen van de tassen voor en achterkant.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: collectie van der horst

Bericht door Haplo »

Blastmaster1972 schreef:
Of gewone 7,92x57 patronen (zonder kruit en met een gat in de huls)? Of moet dat ook weer op vergunning in Nederland?
Dat moet inderdaad ook op verlof.
Alleen lege , verschoten hulzen mogen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: collectie van der horst

Bericht door Schijnwerper »

coco schreef:Markeringen zijn nooit gegraveerd altijd gestempeld en 80 euro op een beurs vrees ik het ergste, een normale mp40 tas kost al makelijk 500 euro en die leren gaan naar ik meen voor 850 euro per stuk.

Ik geloof dat deze tassen zijn gemaakt voor het Oostenrijkse leger en het Noorse leger (na de oorlog voor de duidelijkheid).

Je zou inderdaad nog eens totaal foto's kunnen plaatsen van de tassen voor en achterkant.

Franse Politie liep ook al vroeger met die oude MP 40,en P 38's zie soms wel eens in oude Franse Films.


Leuke verzameling zo bij elkaar, mooie bakelieten radio's ook :)
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie van der horst

Bericht door rumariho »

@schijnwerper. lang verhaal over de kleine bakeliete radio. zal het kort houden, was op vakantie in bulgarije (veel namaak rotzooi daar) liep langs een antiek winkeltje en tadaa voor 30 euro n radio, nog een hele klus om die langs de vlliegveld douane te krijgen

hier enkele foto's van mp40 tas , 1 lus heeft volgens mij een reparatie, kleurverschil
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie van der horst

Bericht door rumariho »

binnenin is nog heel ligt een rechthoekige tempel te zien iets te zien met 1 en 0 meer kan ik niet lezen
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: collectie van der horst

Bericht door ammo »

Dit is een oostenrijkse magazijntas voor de Mp 38 u40, het gaat hier om een naoorlogse productie.
Deze patroontassen, kosten ong 80/85 euro, de oorlogse zitten ong op 850/1100 euro.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie van der horst

Bericht door rumariho »

jammer

iemand kennis van de doodskop dolk?
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: collectie van der horst

Bericht door coco »

Dat is exact wat ik zei, bedankt voor de aanvullende foto's.
@schijnwerper ah dat wist ik niet, die Fransen hebben redelijk wat doorgebruikt dus.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie