SS - SA BADGE EMBLEEM

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rahowa
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 dec 2012, 15:54

SS - SA BADGE EMBLEEM

Bericht door rahowa »

Dit embleem bezit ik al jaren, en volgens mij lijkt het me origineel ! mouwopnaaier denk ik ! samensmelting ss-sa ? of weet er hier iemand meer over te vertellen op dit forum , wat juist deze badge betekend ! mvg R
Bijlagen
DSCI5321.JPG
DSCI5320.JPG
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: SS - SA BADGE EMBLEEM

Bericht door Fahnenjunker »

Dit is het Deutsche Luftfahrt Verein (DLV) Traditionsabzeichen für Mitglieder der SA- und SS Fliegersturme in zilver. Deze was bedoeld voor SA en SS leden die bij de Fliegersturme waren aangesloten voordat deze wrden opgenomen in de DLV. Dit is een exemplaar in zilver, er was ook een gouden uitvoering voor leden die voor 1933 lid waren geworden van een Fliegersturme. De rest droeg dus de zilveren variant.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
rahowa
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 dec 2012, 15:54

Re: SS - SA BADGE EMBLEEM

Bericht door rahowa »

bedankt fahnenjunker , voor deze uiteenzetting ! al bij al een bijzonder item dus ! de moeite om te houden in mijn verzameling ! mvg R
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: SS - SA BADGE EMBLEEM

Bericht door Fahnenjunker »

Het is zeker een apart embleem. Over de originaliteit durf ik niets te zeggen, niet mijn gebied.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: SS - SA BADGE EMBLEEM

Bericht door koe op zolder »

Het uiterlijk doet me erg fake aan om eerlijk te zijn, maar ik heb verder ook geen referentiemateriaal voor een origineel.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
rahowa
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 dec 2012, 15:54

Re: SS - SA BADGE EMBLEEM

Bericht door rahowa »

Eindelijk na lang zoeken eenzelde badge gevonden op Third reich depot - ss insignia - DLV former sa/ss flieger officer's badge ! lijkt me dezelfde ! graag jullie mening ! prijs is om achterover te vallen :bonk:
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: SS - SA BADGE EMBLEEM

Bericht door Jan Klaassen »

Het is en blijft een handelaar, dus van die prijs moet je vooral op je stoel blijven zitten - dat is de badge dus sowieso niet waard :P
Als ik beide stukken vergelijk heeft die van TRDepot een wat betere look - maar ook ik durf daar niets over te zeggen.

Je zou het eigenlijk eens bij het onderdeel "SS" of "Politieke Organisaties" van het WAF moeten proberen...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: SS - SA BADGE EMBLEEM

Bericht door koe op zolder »

Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie