Enquete museum en smartphone

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
dubbeljou
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2013, 11:58

Enquete museum en smartphone

Bericht door dubbeljou »

In het MMKA (Museum Moderne Kunst Arnhem) kunt u over een tijdje gebruik maken van een mobiele applicatie om het museumbezoek een extra dimensie te geven. Op dit moment is die mobiele applicatie er vooral op gericht om informatie te verschaffen. In de nabije toekomst wil men de applicatie voorzien van extra mogelijkheden, die de bezoeker meer interactief betrekt bij de exposities.

Om een goed beeld te krijgen van de gebruikerswensen is men met name geïnteresseerd in de opmerkingen hierover van inwoners van Arnhem en omgeving. Hopelijk wilt u even de tijd nemen om deze enquête in te vullen. Het vergt ongeveer vijf minuten.

Alvast bedankt voor je medewerking

https://docs.google.com/spreadsheet/vie ... E6MQ#gid=0
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: Enquete museum en smartphone

Bericht door Blastmaster1972 »

dubbeljou schreef:Hopelijk wilt u even de tijd nemen om deze enquête in te vullen.
Nee.

Ik haat smartphones.

Mvg,

Jos

;)
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Enquete museum en smartphone

Bericht door Jan Klaassen »

Kort maar krachtig!

Is dat even wat. Je ziet tegenwoordig niet anders dan jongeren die met hun ogen constant gefocust zijn op zo'n stom apparaatje - willen je dat ook in musea gaan invoeren... Tja, wat zullen we daar eens van zeggen? :P
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Enquete museum en smartphone

Bericht door Stefan »

Dat dit dan misschien nog een manier kan zijn om met name de jeugd in contact te komen.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Enquete museum en smartphone

Bericht door Jan Klaassen »

Tja - maar is dat dan als gevolg van interesse in het apparaatje, of ook echt in waar het museum om draait? Ben altijd nogal skeptisch over dat soort dingen...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Enquete museum en smartphone

Bericht door Memory »

Jan Klaassen schreef:Tja - maar is dat dan als gevolg van interesse in het apparaatje, of ook echt in waar het museum om draait? Ben altijd nogal skeptisch over dat soort dingen...
Ben ik met je eens. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat men IN een museum met zijn telefoon moet rondwandelen. IN een museum zelf, moet naar mijn weten toch gewoon genoeg te zien zijn. eventuele interactie door middel van een smartphone kan naar mijn weten enkel voordelig zijn voor een slagveld van weleer. Als er op dat slagveld niks tot weinig meer te zien is, kan men wel via een app extra punten in het landschap benadrukken of informatie geven. Ik zie zelf de meerwaarde binnen een museum niet. ik heb zelf veel rondleidingen gegeven in een museum met betrekking tot wo2, maar ik zie daarin geen plek voor een smartphone...
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Enquete museum en smartphone

Bericht door ike75 »

Het lijkt helemaal niks. Dan kunnen ze beter een zuil of tablet plaatsen naast een diorama voor eventuele verdere informatie. Als ze toch meer demensie willen geven. Je slaat dan gelijk twee vliegen in één klap mensen gaan zich niet ergeren aan de telefoontjes en bijvoorbeeld de jongeren kunnen dan eventueel opdrachten maken tijdens de rondleidingen.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Enquete museum en smartphone

Bericht door CollectorWo2 »

Dan komt er helemaal niemand meer naar een museum toe?
Plaats reactie