homohuwelijk

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten

homohuwlijk moet kunnen of niet?

Ja, tuurlijk
18
37%
Ja
12
24%
Mnee
5
10%
Ben je gek!
14
29%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Jurryt schreef:Hij heeft zelf geen vriendin :P
Hoe weet jij dat? :shock: :? 8) :P

Tegen het huwelijk is een groot woord. Maar ik vind persoonlijk (let op dat woord) dat wanneer twee mensen voor elkaar kiezen dat het niet met een huwelijk MOET worden bezegeld. Sinds wanneer is van elkaar houden niet genoeg?

En het kost je klauwen met geld zo'n bruiloft :P
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

tja einde discussie denk ik........laat ze lekker trouwen, ookal lijkt het me persoonlijk niks...eentonige huwelijksnacht :evil:
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Mja, misschien einde discussie, maar 'k vind het best wel interessant. Mijn mening:

* Ik weet niet of ik ooit zou trouwen, maar mijn moeder gaf me ooit een menselijk argument daarvoor (niet dat andere argumenten niet menselijk zijn, maar "eeuwige liefde" en "gemaakt zijn voor elkaar", daar geloof ik bepaald niet in.) namelijk: als je met elkaar getrouwd bent, dan vecht je ervoor om dat huwelijk te redden. Als het dus gebeurd dat je op een gegeven moment uit elkaar groeit of uit elkaar gegroeid bent, dan kan een huwelijk er met een beetje goede wil voor zorgen dat je elkaar terugvindt en dat de verstandhouding beter en liefdevoller is dan daarvoor... Mja, volgens mij kan daar wel iets van waar zijn, hoor. De enige vraag die ik mij stel is dan enkel: hoeveel mensen houden het vol om gehuwd te zijn met iemand die op een heel andere lijn loopt dan jij?

*on topic nu: ik heb er helemaaal geen probleem mee dat holebi's kunnen trouwen. Integendeel. Ben nogal pro zelfs. Het biologische argument houdt volgens mij geen steek: we trouwen toch niet met de eerste de beste enkel om kindjes maken? Toch? Tenzij ik ergens een stap gemist heb en we op die manier het stijgend aantal scheidingen kunnen uitleggen :shock: :wink:
Sja, mijn vader is bijvoorbeeld helemaal tegen het homohuwelijk, maar hij heeft me nog steeds niet kunnen overtuigen van zijn argumenten.

Ik heb er ook geen probleem mee dat die mensen zich outen op straat (of toch niet meer dan met hetero's, al moet ik eerlijk toegeven dat ik het nog altijd een beetje vreemd vind maar daarom niet negatief bedoeld hoor!) Waar ik wel problemen mee heb is dat bij sommige jongeren (bij ons op school bijvoorbeeld) er zelfs een soort rage is om plotseling lesbisch te zijn bijvoorbeeld. Dat vind ik eerlijk gezegd onnoembaar vreemd! Ik heb niets tegen holebi's, helemaal niet, maar ik ben hetero en ik zou het voor geen geld kunnen opbrengen om op straat te vrijen met een meisje en onder haar kleren te zitten... 't gedacht alleen al! Maar dat is volgens mij iets dat toch ook voor homosexuele mensen geldt? Hoe kan iets als verliefdheid een rage zijn. Daarom dat ik het ook vreemd vindt dat hier iemand zei: een heterosexueel koppel die geen kinderen kan krijgen maakt die keuze niet, terwijl een homosexueel koppel die keuze wel maakt... Sinds wanneer maak je autonoom de keuze op wie je verliefd wordt? Ik ben er van overtuigd dat je verliefdheid zelf voor een groot stuk kan onderdrukken, maar toch niet helemaal, toch?

HM, conclusie: ik ben helemaal voor.
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gesloten