Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door platoz »

Adolf Hitler doet mee aan de verkiezingen voor het parlement van de Indiase deelstaat Meghalaya. De naam zal voor kiezers geen drempel zijn: in deze regio worden kinderen vaak naar bekende figuren vernoemd en bovendien rust er in India nauwelijks een stigma op Hitler.

'Wat kan ik er tegen doen', zegt Adolf lu Hitler R. Marak (zoals de man in kwestie voluit heet) in de Hindustan Times. 'Mijn ouders hebben deze naam voor me gekozen toen ik 54 jaar geleden werd geboren.'

Op de stembiljetten staan meer vreemde namen. Zo is de heer Frankenstein Momin een van de tegenstanders van Hitler. Twee andere kandidaten heten Hilarious. Toch heeft de joodse gemeenschap uit de regio de heer Hitler verzocht zijn naam te veranderen.

Het is niet de eerste keer dat de naam Hitler voor controverse zorgt in India. In 2006 veranderde het restaurant 'Hitlers Cross' in Mumbai van naam nadat de joodse gemeenschap van deze stad hierom had gevraagd. Een kledingwinkel in Ahmedabad werd in 2012 gevraagd de naam 'Hitler' te laten vallen.


Bron: Trouw.nl
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door Kugelblitz »

Opzich natuurlijk begrijpelijk, maar het lijkt me ook logisch dat deze mensen inderdaad helemaal niks hebben met de Westerse geschiedenis en de Tweede Wereldoorlog.
Kun je echt een naam verbieden, omdat deze gekoppeld wordt aan bepaalde daden? Natuurlijk, het is geen naam om trots op te zijn en je zult altijd negatieve reacties krijgen, maar zolang de man er zelf geen probleem mee heeft? Zijn ouders hebben hem immers zo genoemd (notabene redelijk kort na de oorlog) én er zijn schijnbaar wel meer lui daar die zulke namen dragen.
Normaal gesproken kraait er geen haan naar zo'n naam, maar nu deze man mogelijk een hoge functie gaat bekleden is het een probleem? Beetje hypocriet, me dunkt...

Hoewel begrijpelijk vind ik dit wel weer een typische doordram actie van de Joodse gemeenschap, alles moet gebeuren zoals zij dat willen. Laten we de hele oorlog het liefst vergeten en allee restanten wegvagen, behalve die, die het Joodse leed in stand houden... Zo'n gevoel krijg ik erbij!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door Jan Klaassen »

En laten we even wel wezen: als we Wiki als bron kunnen gebruiken wonen er in heel India enkele duizenden Joden - op een bevolking van 1.2 miljard. Hoe groot kan de Joodse gemeenschap in die regio dan wel helemaal zijn?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door platoz »

Jan Klaassen schreef:En laten we even wel wezen: als we Wiki als bron kunnen gebruiken wonen er in heel India enkele duizenden Joden - op een bevolking van 1.2 miljard. Hoe groot kan de Joodse gemeenschap in die regio dan wel helemaal zijn?
Dat is nogal eens vaker het geval bij Joden. De invloed van Joden is vaak groter dan dat je op basis van hun getal mag verwachten.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door 779 »

platoz schreef:Dat is nogal eens vaker het geval bij Joden. De invloed van Joden is vaak groter dan dat je op basis van hun getal mag verwachten.
Is dat dan ook niet waarom zij zo vervolgd worden? Jaloers op hun succes, hun lobbyisme etc? En als er 6 miljoen van je voorouders zijn vermoord vanwege de visie van één man, kan ik er lichtelijk inkomen dat ze in actie komen tegen de naam.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door Jim »

In meen dat welke groepering dan ook die hier iets van zegt een punt heeft niet?

Als het een groep veteranen betrof, hadden ze staande ovatie gehad. Maar ja Joden....
Uit verschillende commentaren blijkt wel duidelijk dat men vind dat Joden hun mond dicht moeten houden.

In India zagen veel mensen Hitler als de reden waarom het land zelfstandig is geworden.
Doordat de Britten verzwakt waren geraakt in de oorlog moesten ze India (toen inclusief Pakistan) zelfstandig laten worden is de gedachte gang. (Het zeker wel geholpen dat er oorlog was gevoerd. )
Daarom wordt Hitler door sommigen zo bewonderd.

Ik vind het niet meer als normaal dat mensen er aan herinnerd worden dat Adolf Hitler helemaal niet zo geweldig was.

Zolang dat Joodse groeperingen maar niet op wijzen? Wel begrijpelijk toch?
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door 779 »

Laten we het bij Nederland houden. Op veel scholen word geen les meer gegeven over de Tweede Wereldoorlog omdat oa. de Moslimgemeenschap het met bepaalde zaken daar om tegen oneens is. Als de Joden zich niet meer inzetten om de geschiedenis levend te houden, hoe zit het dan met de kennis over de oorlog over pakweg een jaar of 30?
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door CollectorWo2 »

Ik vind dat tever gaan met die moslimgemeenschap..
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door platoz »

thunderbird schreef:Ik vind dat tever gaan met die moslimgemeenschap..
Ik vind dat helemaal niet te ver gaan. Het is gewoon een feit en een bekend probleem. Al die moslimjongeren zouden eigenlijk verplicht op excursie moeten naar Kamp Vught of Kamp Westerbork.

Zie bijvoorbeeld onderstaand artikeltje waarin dit probleem wordt geadresseerd.

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... IER264091W

Misschien wil je na het lezen van dit artikeltje je antwoord nog een keer heroverwegen...
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door CollectorWo2 »

Op veel scholen word geen les meer gegeven over de Tweede Wereldoorlog omdat oa. de Moslimgemeenschap het met bepaalde zaken daar om tegen oneens is
Ging mij beetje hierom.
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Hitler doet mee aan verkiezingen in India

Bericht door platoz »

thunderbird schreef:
Op veel scholen word geen les meer gegeven over de Tweede Wereldoorlog omdat oa. de Moslimgemeenschap het met bepaalde zaken daar om tegen oneens is
Ging mij beetje hierom.
De Tweede Wereldoorlog in het algemeen zal zeker wel behandeld worden. Is namelijk ook een onderdeel van de geschiedeniscanon die elke scholier onderwezen krijgt. Of de Holocaust in het bijzonder daarbij ook besproken wordt, is dus maar de vraag. Vooral op een zwarte school.

Maar om één en ander in perspectief te plaatsen. Docenten krijgen net zoveel tijd tot hun beschikking om over de Tweede Wereldoorlog te praten als over de Romeinen, de Franse Revolutie of de Gouden Eeuw. Met andere woorden, dat zijn 8 lessen waarvan 1 les ingepland is voor het proefwerk, en dat is vaak alles waarmee een VMBO'er het moet doen als hij van school af gaat. En wat leert de scholier in 7 lessen? De crisis van de jaren '30, de opkomst van Hitler, D-Day en Stalingrad, de Jodenvervolging (lees: Anne Frank), Nederlanders in het verzet, Nederlands-Indië, de atoombom. Daarna mag je je natuurlijk nog afvragen wat er bij een leerling allemaal blijft hangen. Besef daarbij dat de NSB niet wordt behandeld, de bombardenmentenregen op Duitsland niet wordt verteld en het beeld dat blijft hangen bij leerlingen is dat alle Duitsers foute nazi's waren. En voor wie denkt dat ik overdrijf, nodig ik je eens uit een dagje mee te lopen op een middelbare school. Uitzondering op de regel is slechts de geschiedenisleraar die er wat meer tijd aan wil besteden.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Plaats reactie