jonas' collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: jonas' collectie

Bericht door michiel01 »

Hallo Jonas,

Ziet er erg netjes uit!
nav je vraag over je Entfernungschätzbuch, waarschijnlijk een militair handboekje of voorschriftje?! Entfernungschätzen, oftewel, afstand schatten, is in het leger een gebruikte manier van het bepalen van afstanden tot je doel.
zie: http://www.boekje-pienter.nl/html/a.htm#afstandschatten voor een beknopte uitleg hoe dat tegenwoordig in het Nederlandse leger in gebruik is.
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Bedankt voor de link, daar kan ik wel wat mee.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Hallo allemaal

Het is reeds drie jaar geleden dat ik nog eens iets gepost heb in dit topic. Dit zou kunnen omdat er geen aanwinsten meer gekomen zijn, maar niets is minder waar. Er zijn een heel aantal zaken veranderd de laatste jaren. Ik ben sinds anderhalf jaar aan het werk waardoor ik al eens wat meer centjes aan de collectie kan besteden 8)
Ik ben met mijn vriendin gaan samenwonen en in het nieuwe huisje mocht een kamer voor mijn collectie uiteraard niet ontbreken.

Bij deze een aantal foto's van mijn 'mancave' :wink:
Ik post met plezier detail foto's moest er vraag naar zijn.
Er komen dit weekend nog meer foto's aan

PS: weet iemand hoe ik mijn foto's recht kan zetten?
IMG_5811.JPG
IMG_5810.JPG
IMG_5806.JPG
IMG_5805.JPG
IMG_5796.JPG
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: jonas' collectie

Bericht door uniformverzamelaar »

Mooi gedaan Jonasj.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
LeSkittle
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 nov 2017, 22:56
Locatie: Heerlen

Re: jonas' collectie

Bericht door LeSkittle »

Netjes uitgestald, ziet er goed uit die mancave van jou!
Beyond the call of duty
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Bedankt voor de reacties heren :)
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: jonas' collectie

Bericht door CollectorWo2 »

Ziet er goed uit :)
is je raam beschermd met folie tegen uv ?
Zonlicht verkleurd je uniformen etc namelijk ;)
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

@thunderbird
Daar ben ik me van bewust, 95% van de tijd is de rolluik toe. Ik laat enkel licht binnen als ik een foto wil maken van de collectie. Ik ga binnenkort nog een UV werende folie kopen voor op het raam :wink:
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Zoals gezegd zijn hier een aantal foto's van de aanwinsten van de afgelopen periode.

Eerst een mooie M42 helm met sporen van camo. Binnenwerk in mooie staat en genaamd.
ET64
IMG_5856.JPG
IMG_5855.JPG
IMG_5854.JPG
IMG_5852.JPG
Heer SD NS 62. Mooie decal maar het binnenwerk is wat uitgedroogd na al die jaren.
IMG_5857.JPG
IMG_5859.JPG
IMG_5858.JPG
IMG_5860.JPG
A-frame in goede staat met een naamplaatje.
IMG_5861.JPG
IMG_5862.JPG
IMG_5863.JPG
IMG_5864.JPG
Meer foto's onderweg :)
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Ik was daarnet wat met mijn Duitse opstelling bezig en ik kwam toevallig eens in de broekzak van mijn Duitse broek. Wat trof ik daar aan... Een opgefrommeld papiertje. Na wat zoekwerk blijkt het een papiertje te zijn van chocolade uit de oorlogsperiode.
Grappig dat ik dat nu pas ontdek.
IMG_5874.JPG
Huidige opstelling :)
IMG_5869 kopie.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
jelmer04
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jan 2018, 14:39
Locatie: Surhuisterveen

Re: jonas' collectie

Bericht door jelmer04 »

Prachtige collectie _/-\o_
Quansem Ilep ( Always First )
Plaats reactie