wat voor een kist is dit en welk jaar komt het

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
JPH
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2013, 21:38
Locatie: Borsele

Re: wat voor een kist is dit en welk jaar komt het

Bericht door JPH »

gooddiesel schreef:De geschiedenis van RDX begon in de jaren 1890, toen de Duitser Hans Henning het voorstelde als geneesmiddel. Pas in 1920 werden de explosieve eigenschappen van de stof onderkend. In de jaren 1920 werd de stof geproduceerd door direct nitreren van hexamine. Pas in 1940 werd een efficiënte productiemethode ontdekt - mogelijk aan de McGill universiteit. Het vond uitgebreide toepassing in de Tweede Wereldoorlog, veelal in explosieve mengsels met TNT, zoals Torpex (TNT (42%), RDX (40%) en aluminium (18%)). RDX werd gebruikt in een van de eerste kneedbommen
Ik bedoelde de Term RDX, niet de stof zelf...
Maar dat was om aan te geven dat het naoorlogs is, en ik houd mijn mond verder want ik ben geen verzamelaar.

Dan vraag ik aan de expert waar deze kist dan voor diende precies, er staan meerdere dingen op, zat dat er allemaal in?
"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject"
Gebruikersavatar
halftrack
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 mei 2013, 19:58

Re: wat voor een kist is dit en welk jaar komt het

Bericht door halftrack »

Pfffffff,. Iedereen doet of hij er verstand van heeft maar dit is gewoon na oorlogs hoor mensen,.
Een beetje verzamelaar op Duits gebied moet dat wel weten en zo niet, hou dan gewoon je mond,.
Sander, ik vind deze reactie vrij kinderachtig.
We zitten toch juist met z'n allen op dit forum om elkaar te helpen en e.v te verbeteren?
En als iets niet klopt dan zeg je dat gewoon
When it comes to the day of judgment
Who will carry the can
For this dreadful demonstration
Of man's inhumanity to man?

-Een onbekende Engelse WOI veteraan
Plaats reactie