Jasper j verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Ik heb vandaag een grote ruil gedaan met Haplo, ik ben weer helemaal overgegaan op Duits .
Ik was Nederlands eigenlijk een beetje zat .Zie hier mijn nieuwe aanwinsten waar ik heel blij mee ben .

Foto,s

Jas en broek nachrichten in goed gebruikte staat kom je niet vaak tegen ook de koppel en broodtas zaten er bij alsook de m42.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

[Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Eetketel ,veldfles kledingtas en y riem.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Nog wat spul oa luftschutz helm en 20 mm flak hulzen.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Dit is een organisation todt mantel heb er een volkssturmer van gemaakt band ook origineel.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Verordening omtrent verduistering.

Ik heb besloten het wat minder groot aan te pakken en meer voor de kwaliteit te gaan,geen nl voor 40 meer enkel Duits.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: Jasper j verzameling

Bericht door opheusden1944 »

Nette start zo! :wink:
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Edgar »

Leuk spul! Zat er nou een tricolor decal op die M42.... (op de marktplaats advertentie was die te zien) ??
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door CollectorWo2 »

Mooie ruil :)
Gebruikersavatar
strapping
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:12
Locatie: Friesland

Re: Jasper j verzameling

Bericht door strapping »

Ziet er goed uit!! Jasper J
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Edgar schreef:Leuk spul! Zat er nou een tricolor decal op die M42.... (op de marktplaats advertentie was die te zien) ??
Ja klopt ik denk niet dat die er op hoort maar het ziet er wel origineel uit verder is alles goed aan de helm.
De verf klopt stempels kloppen van binnen ook de helm is nooit over schildert of wat dan ook de afname cq keurings stempel staat er ook netjes in. Uitzonderingen kom je natuurlijk vaak tegen bij Duits.

mvg
Aude Audenda
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Jasper j verzameling

Bericht door rajbrns »

Een prima ruil wat mij betreft, maar dit ligt ook aan het feit dat ik Duits interessanter vind. :mrgreen:
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Heb hem even een karakter kop gegeven beetje houtskool op het gezicht en wat takjes.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Aude Audenda
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Jasper j verzameling

Bericht door coco »

Ik hoop dat die poster niet origineel is anders zou ik deze inlijsten en niet zomaar aan de muur prikken.
Verder zeker mooi spul! als je ruimte (en geld) hebt kan me ook Nederlands EN Duits verzamelen haha ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Heb hem nalaten kijken en de poster lijkt origineel te zijn ik zal hem binnenkort eens inlijsten.
Ja ik had met Nederlands echt wel leuke spullen maar was het zat waarom weet ik niet,Duits blijft toch trekken en Haplo had interesse in het nl spul.
Dus het kwam goed uit ik wil ook niet meer zo heel groot gaan gewoon af en toe is een kwaliteits item kopen en de pop compleet maken.

mvg
Aude Audenda
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Jasper j verzameling

Bericht door coco »

Ik vind Duits ook het mooiste hoor dus kan het wel begrijpen.

Zonde dat je die poster op de muur geprikt hebt maarja ;).
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

:bonk: Ja had net een krat bier op :lol: nee niet bij stil gestaan hij krijgt een mooi plekje :P
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Nog een vraagje ik wil er nog laarzen bij kopen nu is dit een een rijbroek (pofbroek) meestal gedragen door officieren maar ook door soldaten te paard , omdat er een jasje op zit lager dan officiers vroeg ik me af welk schoeisel past, waren dit bij soldaten te paard gewoon officiers laarzen?

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Kugelblitz »

Jasper J schreef:Nog een vraagje ik wil er nog laarzen bij kopen nu is dit een een rijbroek (pofbroek) meestal gedragen door officieren maar ook door soldaten te paard , omdat er een jasje op zit lager dan officiers vroeg ik me af welk schoeisel past, waren dit bij soldaten te paard gewoon officiers laarzen?

mvg
De meeste officierslaarzen zijn gewoon prive aangekocht en inderdaad rijstijl. Dus niet per se speciale officierslaarzen.
Soldaten te paard zullen dus grotendeels ook gewoon die prive rijlaarzen hebben gehad. Op een Nachrichtenpop met de rang Obergefreiter zou ik echter wel gewone schoenen zetten, dus of de normale laarzen of de schoenen met Gamaschen. Helaas niet goedkoop, maar ik zag dat je voor kwaliteit wilt gaan dus dan zou ik die moeite ook nemen. Zonde om nu binnen een week even een pop uit de grond te stampen en van alles te combineren om hem snel en goedkoop klaar te hebben.

Misschien zou ik ook nog eens naar een andere broek zoeken, bij een Nachrichtensoldaat van die rang zou je inderdaad eerder iets anders verwachten, al zag je uiteindelijk natuurlijk van alles.

De combinatie rijbroek en zeer lage rang is echter niet de meest voor de hand liggende en zou ik zelf nog eens veranderen. Als het nu een Kavalleriejasje was, ok, maar bij Nachrichten is dat wel wat ongebruikelijker al had je daar ook wel wat paarden.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Kugelblitz schreef:
Jasper J schreef:Nog een vraagje ik wil er nog laarzen bij kopen nu is dit een een rijbroek (pofbroek) meestal gedragen door officieren maar ook door soldaten te paard , omdat er een jasje op zit lager dan officiers vroeg ik me af welk schoeisel past, waren dit bij soldaten te paard gewoon officiers laarzen?

mvg
De meeste officierslaarzen zijn gewoon prive aangekocht en inderdaad rijstijl. Dus niet per se speciale officierslaarzen.
Soldaten te paard zullen dus grotendeels ook gewoon die prive rijlaarzen hebben gehad. Op een Nachrichtenpop met de rang Obergefreiter zou ik echter wel gewone schoenen zetten, dus of de normale laarzen of de schoenen met Gamaschen. Helaas niet goedkoop, maar ik zag dat je voor kwaliteit wilt gaan dus dan zou ik die moeite ook nemen. Zonde om nu binnen een week even een pop uit de grond te stampen en van alles te combineren om hem snel en goedkoop klaar te hebben.

Misschien zou ik ook nog eens naar een andere broek zoeken, bij een Nachrichtensoldaat van die rang zou je inderdaad eerder iets anders verwachten, al zag je uiteindelijk natuurlijk van alles.

De combinatie rijbroek en zeer lage rang is echter niet de meest voor de hand liggende en zou ik zelf nog eens veranderen. Als het nu een Kavalleriejasje was, ok, maar bij Nachrichten is dat wel wat ongebruikelijker al had je daar ook wel wat paarden.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Duidelijk verhaal ik ga er nog eens goed over denken,een andere broek en schoenen zijn ook een optie.
Aan de andere kant is iets aparts is natuurlijk ook wel leuk, laarzen zou zowel kunnen bij dit uniform als bij de org totdt jas met volkssturm armband dus 2 in 1 klap.
Ik wil ook nog een volkssturm pop neerzetten dus ik denk dat ik laarzen koop ze tijdelijk onder de nachrichten pop zet en dan verder op zoek ga naar schoenen.

mvg
Aude Audenda
Plaats reactie