militaria als een investering.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: militaria als een investering.

Bericht door Jan Klaassen »

coco schreef:Huh die post van jan klaassen staat er opeens 2 keer?
Dacht 'm geplaatst te hebben - maar hij verscheen niet op de een of de andere manier. Ook na een minuutje niet, dus nog eens gepost... Achja, soms werkt internet niet mee he ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: militaria als een investering.

Bericht door Joep »

Jan Klaassen schreef:
Joep schreef:Dat is inderdaad beter, maar er bestaan meer fakes die als 'origineel' meestal in mint staat verkocht dan dat ze die items expres gaan laten roesten.
Die vlieger gaat misschien op voor een aantal dingen (denk aan munitie enzovoort), maar uniformdelen worden en masse vervormd, verkleurd en beschadigd. "Artificial Aging" noemt men dat - en het gebeurt váák! Denk maar eens aan die ladingen SS-petten die op de Duitse ebaai voorbij komen zeilen (heb je misschien niet gezien, maar neem dan maar van mij aan dat het zo is :lol: ): die zijn allemaal sterk vervormd en hebben, stuk voor stuk, een duidelijke afdruk van het doodshoofdje voorop zitten. Verweerd - sure. Gewoon iemand met teveel tijd... Bij helmen idem, trouwens.
Ja ik bedoelde het meer met metalen voorwerpen zoals hulzen, helmen en veldflessen etc.
Ik denk dat hedendaagse uniform bovo's te erg vergaan zijn om er nog een uniform in te herkennen.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: militaria als een investering.

Bericht door Iwan »

Dit laatste ligt natuurlijk aan de soort grond waarin ze hebben gelegen. De kans dat je een goed kledingstuk vind is inderdaad klein maar natuurlijk altijd wel mogelijk, denk maar aan de parachute lappen die nog altijd in redelijke staat gevonden worden..
Laatst gewijzigd door Iwan op 03 jul 2013, 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: militaria als een investering.

Bericht door Joep »

Normandy schreef:
Jan Klaassen schreef:Ja ik bedoelde het meer met metalen voorwerpen zoals hulzen, helmen en veldflessen etc.
Ik denk dat hedendaagse uniform bovo's te erg vergaan zijn om er nog een uniform in te herkennen.


Dit laatste ligt natuurlijk aan de soort grond waarin ze hebben gelegen. De kans dat je een goed kledingstuk vind is inderdaad klein maar natuurlijk altijd wel mogelijk, denk maar aan de parachute lappen die nog altijd in redelijke staat gevonden worden..
Je hebt me niet helemaal goed geciteerd, er staat nu dat Jan Klaassen dit schreef.
Parachute stoffen worden inderdaad nog wel is gevonden, echter is parachute gemaakt van nylon ( of iets wat er op lijkt ).
Die stoffen vergaan amper, ze scheuren wel, maar de stoffen waar uniformen van gemaakt zijn, vergaan op den duur.
Ligt er inderdaad aan in welke grondsoort het ligt, maar de meeste nep-verkopers laten uniformen verkleuren, zodat ze gewoon van zichzelf oud lijken, niet perse als bovo.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: militaria als een investering.

Bericht door sobel »

Punt blijft natuurlijk (zoals coco goed verwoord) dat plaats, verhaal en staat zeggen niets over de originaliteit dat doet alleen het item zelf.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie