vraag over specifieke munitiekist

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
_Arthur

Re: vraag over specifieke munitiekist

Bericht door _Arthur »

Erik schreef:Dat maakt niet uit, het materiaal is nagenoeg gelijk als de voor- en naoorlogse exemplaren!
Nou, wat Jim bedoelt is dat er nu oorlogs materiaal kapot gemaakt wordt. Terwijl er genoeg identiek gelijkende naoorlogse varianten zijn. Waarbij dat een stuk 'minder erg' is.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: vraag over specifieke munitiekist

Bericht door Erik »

Ah, op die manier! Hoewel er ook verzamelaars zijn van Indie 1946-1950 of Korea 1950-1954, die zullen het weer erg zonde vinden als een jerrycan uit 1947 wordt versneden, ook omdat daar veel minder van zijn dan uit de oorlog!
Ik denk dat je eerder moet kijken naar kenmerken die deze jerrycan zo bijzonder maken, bijvoorbeeld dat het uit een fabriek is die er maar duizend heeft geproduceerd. Of dat-ie een bepaalde afwijking in grootte heeft. Zoiets. Als het er eentje is uit tienduizenden, ja, wat dan. Je kunt niet alles bewaren, iedereen heeft een bepaald gevoel bij een bepaalde periode, zo kun je dus helemaal niets meer! (Hoewel ik ook wel moet slikken als ik in een museum zie dat de fooienpot bestaat uit een NLD M34 helm waarin een muntengleuf is gezaagd...)

Terug naar topic denk ik maar!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
kimji
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:08

Re: vraag over specifieke munitiekist

Bericht door kimji »

.50 kistje zou moeten passen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: vraag over specifieke munitiekist

Bericht door Erik »

Ook mooi gedaan!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie