Je nieuwste aankoop - deel 6 (Militaria)

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Bedankt Mooyman :)

Even voor de verduidelijking; Op de HQ 21st army group patch zie je geen zarte streep door de zwaarden, deze is degelijk wel aanwezig voordat iemand beweerd dat het naoorlogs ofzo is ;) Tevens is hij ook geborduurd en werd tot 1944 gemaak. Na de oorlog doorgedragen/opgehouden op het jasje, dus zijn vast haast en zeker origineel ;)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Geen dank Jurryt,

Zijn ze voor op een jasje?.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

zodra ik een jasje + straatnamen heb wel ja ;)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Jurryt schreef:zodra ik een jasje + straatnamen heb wel ja ;)
Vind je dat niet zonde voor zowel de jas als de insignes?, daar je een jas maakt tot iets wat het naar alle waarschijnlijkheid nooit geweest is.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Eerlijk zijn? Neen; Als je een regiment zoekt+jas die er bij hoort, ben je eeuwen aan het zoeken, tenzij het de simpelere zijn, zoals de ROAC/RASC/RA zijn etc etc. De moeilijkere zijn door vele verzamelaars zelf gedaan. Dit zijn originele isignes die ik op een originele jasje ga plaatsen. Als ik ontevreden ben, kan ik ze er altijd nog afhalen. Je moet er zeker van zijn, dat ongeveer 50% van alle Britse WO2 jasje waar een Insigne op zit, door een verzamelaar een opgezette insigne zit.
Natuurlijk zijn er genoeg jasjes waar nog ene originele insigne op zit, maar dit is mijn keus ;)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Jurryt schreef:Eerlijk zijn? Neen; Als je een regiment zoekt+jas die er bij hoort, ben je eeuwen aan het zoeken, tenzij het de simpelere zijn, zoals de ROAC/RASC/RA zijn etc etc. De moeilijkere zijn door vele verzamelaars zelf gedaan. Dit zijn originele isignes die ik op een originele jasje ga plaatsen. Als ik ontevreden ben, kan ik ze er altijd nog afhalen. Je moet er zeker van zijn, dat ongeveer 50% van alle Britse WO2 jasje waar een Insigne op zit, door een verzamelaar een opgezette insigne zit.
Natuurlijk zijn er genoeg jasjes waar nog ene originele insigne op zit, maar dit is mijn keus ;)
Als je geen geduld hebt om het te zoeken is het een oplossing, voor mij persoonlijk is het geen optie daar ik niet graag iets maak wat het waarschijnlijk nimmer is geweest, iets wat altijd blijft steken.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Geduld heb ik wel, geld heb ik niet. Zeker niet wanneer je westland geval krijg tvoor 225 euro voor een jasje dat je kon kopen voor 150
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Jurryt schreef:kon kopen voor 150
Had je net even sneller dan hem moeten reageren :wink: .
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

ja, **** maar toch, als je dan een zeldzaam jasje met zeldzama insignes op internet zet (Die westland nu voor 225 euro is niet zeldzaam) is hij ook snel voor veel geld weg
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Jurryt schreef:ja, **** maar toch, als je dan een zeldzaam jasje met zeldzama insignes op internet zet (Die westland nu voor 225 euro is niet zeldzaam) is hij ook snel voor veel geld weg
Was de prijs ook na Jurryt, 150 pop voor een battledress met alles er op en er aan is weinig geld :wink: .
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

tja, voor jullie wel :P
Maar bijvoorbeeld originele commando dingen erop, dat je niet vaak ziet, een P37 jasje met goede label+datering, is zeer duur
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Jurryt schreef:
tja, voor jullie wel :P
Zeker, voor dergelijk geld koop ik nog geen mouw :wink: :lol: .
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

-Kar bajonet lang model
-onklaar gemaakte Mills granaat
-Undershirt, Cotton, Summer, Sleeveless
-Socks, Wool, Cushion Sole, O.D.
-Kit, Sewing
-Shaving Brush, Black
-Plastic Safety Razor and Blades
-Wire Cutters and Carrier, M-1938

Geen foto's bechikbaar momenteel, digicam is in reparatie
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

mijn nieuwe aanwinsten :

Afbeelding

Afbeelding

regt. in de 3e inf div. , 185e brigade , onder andere bij overloon! me alle happy

wacht alleen nog op reactie van Westland
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Mijn nieuwe aanwinsten zijn een ID tag van de Prinses Irene Brigade, hele mooie Britse schoen (bodemvondst) met registratienummer gevonden in Nijmegen, large pack, veldfles, tas voor entrenching tool, versierde 25-ponder huls, Britse winterjas zoals gedragen in de Ardennen, nog een Britse veldfles (m'n derde, ik heb er ene zonder hoes en riemen te koop) :cheer: :cheer: :cheer:
Ik heb er ook een nieuw hoofd bij van een etalagepop (van het mooie gedetailleerde soort) en heb hiermee een mooie pop gemaakt, net echt. En het beste, het kostte me helemaal niks. Ik heb het hoofd gewoon op een kruis van latten gezet, opgevuld met handdoeken en voila, een gratis buste :)
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gesloten