Nederlandse Kepi

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Nederlandse Kepi

Bericht door sobel »

Joep schreef:Naja, ik wil ook niet achteraf spijt krijgen dat ik 'm niet gekocht heb.
Heb wat op internet gespeurd, maar dit was wel de mooiste die ik kon vonden (tegen de prijs).
Ook omdat het een artillerie kepi is, spreekt me erg aan.
Heb de verkoper gemaild dat ik er 95 euro voor geef, en dan geen verzending, maar dan kom ik 'm gewoon ophalen.
Is in princiepe dezelfde prijs dan.

Ik heb ook nog geld liggen van een erfenis, dus ik denk dat ik 'm daar maar van koop, dan krijg ik er geen spijt van denk ik.
Ik kan het dan altijd nog gebruiken om een compleet NL uniform te krijgen.

Bedankt voor het meedenken jongens!

Het is niet het laatste kepi dat te koop is he ;) als je op internet zoekt kan je bijna van alles wel iets vinden, het leuke is soms om te wachten tot iets in betere of andere staat komt :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Nederlandse Kepi

Bericht door Erik »

Erik schreef:
Joep schreef:Ook omdat het een artillerie kepi is, spreekt me erg aan.
Waaruit blijkt dat het een artilleriekepie is?
Ik zal het nog maar eens vragen.
Ik zie een algemene kepie. Twee gouden biezen duidt op (sub)alterne officieren. Als een artilleriekepi je aanspreekt moet je op zoek naar een kepi van de artillerie. Er zijn geen scharlakenrode biezen te zien.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie