bespreken van onderwerpen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: bespreken van onderwerpen

Bericht door Joep »

Ik moet zeggen Erik, dat ik dit nu steeds vaker tegenkom op dit forum.
Ik zelf ga er ook aan meewerken en hoop dat dit bij de rest ook doordringt op dit forum.
Als ik veel oude posts zie van oude leden, die hele pagina's bomvol informatie propte, daar had je nog eens wat aan!
En 't was veel leuker discussiëren.

Wat je zegt, de motivatie, ontbreekt hier. Hoop dat dit topic een ommekeer maakt.
Wat ik tevens er wel bij moet zeggen, is dat veel leden het er zo naar hebben gemaakt, dat ze alleen nog maar naar van de 'ik het het vermoeden dat..' 'ik denk' constructies gaan posten. Dat komt omdat als ze het er vol motivatie er bij zetten en het klopt niet, ze gelijk verrot gescholden worden.
Oplossing is gebruik maken van bronnen en motivatie.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: bespreken van onderwerpen

Bericht door yente »

Ergens ben ik ook een voorstander van bronnen te plaatsen bij je berichten. Maar moet dan iedereen zijn 'trukken' (om origineel van namaak te onderscheiden), op het internet plaatsen? De actieve vervalsers komen ook op deze informatie en passen gelijk wat items aan. Ik ben eerder een voorstander van een kort antwoord in een topic en dan een bondige uitleg via pb naar het forumlid sturen. Desnoods vraagt de rest ook via pb waaraan de persoon kan zien of het namaak/origineel is.

Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: bespreken van onderwerpen

Bericht door Erik »

yente schreef:Ergens ben ik ook een voorstander van bronnen te plaatsen bij je berichten. Maar moet dan iedereen zijn 'trukken' (om origineel van namaak te onderscheiden), op het internet plaatsen? De actieve vervalsers komen ook op deze informatie en passen gelijk wat items aan.
Yente, bouwers van replica's hebben originelen en zijn veel beter ingeschoten in de materie als jij. Er zijn geen "trucs" om een origineel van een replica te onderscheiden, alleen vakmanschap op het historisch deel kan je helpen in je oordeel. Zorgen dat je een goede vergelijkingscollectie hebt. Er zijn verzamelaars die om deze reden ook replica's verzamelen.
Als we dit soort info al niet kunnen uitwisselen, waar dient dan een forum "verzamelen" toe? Dan kunnen we dit forum beter stoppen en elkaar allerlei gecodeerde brieven gaan sturen met geheime info hoe je een leren riempje van een replica kunt onderscheiden. Zinloos. Als iedereen nu gewoon zijn historische werk doet en anderen helpen daarin, krijg je vanzelf de juiste bewapening om de meeste replica's uit de handel te vissen.
Yente schreef:Ik ben eerder een voorstander van een kort antwoord in een topic en dan een bondige uitleg via pb naar het forumlid sturen. Desnoods vraagt de rest ook via pb waaraan de persoon kan zien of het namaak/origineel is.
Zie "brieven schrijven".
Lezen en musea bezoeken. Da's de truc.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: bespreken van onderwerpen

Bericht door Jan Klaassen »

Dit topic is opgeschoond (**bezem, bezem, bezem**). De discussie graag over het "bespreken van onderwerpen" houden!

De compleet verrassende discussie over Nederlandse musea vindt u allen hier: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=18&t=33844

Om toch niet mijn ergernis compleet in deze schoonmaak verloren te laten gaan, graag even uw onverdeelde aandacht voor deze quote:
En zo vervallen we weer gezellig van een goed topic over hoe we een betere kwaliteit topics en posts kunnen krijgen, naar een moddervechterij van "heb ik me jou daar".

Laten we wel wezen: juist in zo'n topic over kwaliteit van het forum is dat niet de bedoeling.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie