Is mijn russische helm echt?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sambo
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 sep 2013, 14:36
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 3 keer

Is mijn russische helm echt?

Bericht door Sambo »

Hey mensen
Twee jaar geleden was ik in een klein duits dorpje, ik zag er een klein militeria/ viswinkel. Ze hadden verschillende helmen van de russen in dat dorpje is ook een sniper film opgenomen van stalingrad. Daar heb ik ook een helm van die ze daar in de film gebruikte. Maar er lagen ook beschadigte helmen enzo. Die man zei dat een andere man in het bos woonden en daar die helmen vond met nog andere russiche zooi. Ik heb eer 1 gekocht voor maar drie euro. Mijn vraag aan jullie: weten jullie of deze echt is er staat een nummer in gedrukt het is ietsvan : 2453 of 24443 of 2443. Ik hoor het graag :) groetjes Sam Epke
Bijlagen
image.jpg
Het leer is aardig oud
Het leer is aardig oud
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

SOVJET SSH-40

Bericht door asjemenou »

Sambo schreef:Hey mensen
Twee jaar geleden was ik in een klein duits dorpje, ik zag er een klein militeria/ viswinkel. Ze hadden verschillende helmen van de russen in dat dorpje is ook een sniper film opgenomen van stalingrad. Daar heb ik ook een helm van die ze daar in de film gebruikte. Maar er lagen ook beschadigte helmen enzo. Die man zei dat een andere man in het bos woonden en daar die helmen vond met nog andere russiche zooi. Ik heb eer 1 gekocht voor maar drie euro. Mijn vraag aan jullie: weten jullie of deze echt is er staat een nummer in gedrukt het is ietsvan : 2453 of 24443 of 2443. Ik hoor het graag :) groetjes Sam Epke
De helm is een échte Sovjet SSh-40. Weliswaar geen WOII versie maar een naoorlogse versie. Hoewel ik geen stempels in de helm zie, denk ik dat het een laat vijftiger jaren productie is. De flappen van de binnenhelm zijn bruin en deze worden aan zowel de onderkant als de bovenkant bij elkaar gehouden met een veter. Op zich is dit een leuk detail aan de helm. Het toepassen van twee veters in de binnenhelm zie je eigenlijk alleen bij de latere SSh-60 en SSh-68. Waarschijnlijk is de helm lang doorgebruikt. De slagletters in de helm geeft meen ik de productieserie aan. Ik weet daar verder niets over te vermelden.
Ook al is het geen WOII uitgave, voor 3 Euro ben je er echt geen buil aan gevallen. Gewoon een leuke helm.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie