wat is je grootste wens om toe te voegen aan je verzameling?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

mensen het is geen slim idee om openlijk over wapens te spreken die je in je bezit hebt thuis op een forum terwijl je der niet de juiste vergunningen voor hebt.

het kan best zijn dat ze binnekort aan je deurtje staan met een huiszoekingsbevel en ik kan je verzekeren ze nemen niet enkel dat wapen in beslag maar ook de rest van je verzameling zelfs tot een stom origineel puntenslijperke of een fotoke in uw verzameling alles gaat mee en word 75% van de keren gewoon vernietigd
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

slik :roll:
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Gelukkig woon ik in België :P
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

gilles schreef:Gelukkig woon ik in België :P
Ik denk dat Marc 82 Recon het over België heeft...
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Marc 82 Recon schreef: het kan best zijn dat ze binnekort aan je deurtje staan met een huiszoekingsbevel en ik kan je verzekeren ze nemen niet enkel dat wapen in beslag maar ook de rest van je verzameling zelfs tot een stom origineel puntenslijperke of een fotoke in uw verzameling alles gaat mee en word 75% van de keren gewoon vernietigd
Ho, ho, ho (ik lijkwel de kerstman?!?)

De overijverige diener zou idd wel eens wat te veel kunnen meenemen, maar als je ze dan het Staatsblad met de juiste wettekst onder de neus duwt, dan kalmeren ze al wat.
Als de politie iets in beslag neemt, dan moeten ze een formulier afleveren met de juiste omschrijving van wat ze meenemen (Model 10).
Ik heb een erkenning voor een privé-museum van wapens en munitie (Model 3) en ik kan je verzekeren dat ik ALLE wetteksten die hierover in België verschenen zijn in mijn bezit heb. Als de doordeweekse huis-tuin-en-keukenflik zich bij mij aanbiedt, kan ie maar beter de wet kennen en respecteren....
En als je niks mispeuterd hebt, dan krijg je je rommel toch wel weer terug hoor..... en als je dan ind een juiste omschrijving hebt van het inbeslaggenomene, dan maakt het je wel wat makkelijker om de juiste zaken terug te krijgen......
Als je je met wapens en munitie gaat bezig houden, zorg dan dat je de wet respecteert en laat zien aan de politiediensten dat je de wet ook kent.........

Onafgezien van dit alles, moet je natuurlijk geen dwaze dingen met wapens gaan uitspoken......
En een opsomming van de wapens die je al hebt op een forum als dit is natuurlijk niet aanbevolen.....dus vraag me er ook niet naar.....


Johan
29th Let's Go!!!!!
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

dus ik kan beter ook niet zeggen dat ik een kernraket aan ut bouwen ben in ut tuinschuurtje? :bonk:
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Alles is volledig in orde, de vergunning ligt in de livingkast, geen paniek, dus....
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

DIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 1&tc=photo
:shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Ik zou zeggen, koop het :P
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

ik zoek nog een sponsor :P
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Marc 82 Recon schreef:mensen het is geen slim idee om openlijk over wapens te spreken die je in je bezit hebt thuis op een forum terwijl je der niet de juiste vergunningen voor hebt.

het kan best zijn dat ze binnekort aan je deurtje staan met een huiszoekingsbevel en ik kan je verzekeren ze nemen niet enkel dat wapen in beslag maar ook de rest van je verzameling zelfs tot een stom origineel puntenslijperke of een fotoke in uw verzameling alles gaat mee en word 75% van de keren gewoon vernietigd

Inderdaad, iets waar ik ook de hele tijd al op wijs, maar ja je hebt er natuurlijk enkelen bij die hun mond meer dan graag voorbij blijken te spreken, het meeste is dan ook vaak visserslatijn :wink: .
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Tja, in Belgie is het niet illegaal, dus mogen ze er gewoon openlijk over praten. In Nederland is het gvd illegaal. Komt er bovenop dat ik nog geen geweren in huis mag hebben van men moeder, ook al zijn ze helemaal onklaar gemaakt door de nederlandse wet (Wat ook balen is)
Dus zodra ik uit huis ben koop ik nen vergunning:P
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Harsha schreef: Dus zodra ik uit huis ben koop ik nen vergunning:P
Die vergunning krijg je niet zomaar,dan moet je echt kunnen aanwijzen tot het voor verzameldoeleinden etc is.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

is het zo moeilijk om dat te bewijzen??
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Nou,niet alleen moet je bewijzen tot het voor verzameldoeleinden is maar ook nog andere dingen komen daarbij.(welke precies weet ik niet)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Plaats reactie