wat is je grootste wens om toe te voegen aan je verzameling?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

:P , das een goeie, en de lege huls er dan nog bij natuurlijk!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Veteraan schreef:Voor mij is het ideale het pistool waarmee Hilter zelfmoord pleegde.
(weet trouwens iemand waar zich dat bevind?)
zeer waarschijnlijk kwijt, kapot, geroest, verbrand. Of de russen moeten het hebben, maar die kans is kleiner dan 1% :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

erm dodo, volgens mij ligt die ergens in een Russisch museum, samen met de helft van Hitlers schedel
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harsha schreef:erm dodo, volgens mij ligt die ergens in een Russisch museum, samen met de helft van Hitlers schedel
mmm, ik heb een artikel gelezen over Hitlers schedel, die ligt inderdaad in een Russische museum in Moskou. Het pistool/de revolver hebben ze geheel niet genoemd. Iets wat toch wel raar zou zijn, als ze hem zouden hebben.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

valt mee, maar volgens mij is hij er nog wel ergens, of in rusland of in Amerika, weet ik zo niet. Heb het ergens gelezen.
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

* Dit bericht stamt af van 20 juli 1998, maar moet toch met een korreltje zout genomen worden. Hoewel David Irving een bekend auteur is over het onderwerp Hitler.

AN AMERICAN DEALER in North Carolina is offering for sale the two Walther pistols with which ADOLF HITLER killed himself. The Nazi Führer carried one with him at all times in the final hours before his death, and used both in his macabre suicide.

1.
Cherry's Fine Guns, of Greensboro, is asking over $3 million for the pair; one a Walther PPK 7.65 calibre, was Hitler's suicide weapon, the other, a Walther Special Model 8, 6.35 calibre, is the gun used by Geli Raubal, Hitler's niece and lover, to commit suicide in his Munich apartment in September 1931.

2.
German author Ulrich Völklein, has perused the Soviet interrogation records of Otto Günsche, Hitler's adjutant, and Heinz Linge, his valet. Echoing what he exclusively related to British historian David Irving in 1967 -- who donated copies of the Soviet interrogation records to German archives later -- Günsche said that he, Linge, and Martin Bormann entered the Führer's private rooms in the Berlin bunker when they smelt gunpowder.

Braun was lying on a sofa. Hitler's body was slumped over the right side of a chair.

Irving first described this in his book Hitler's War (The Viking Press, 1977).

"Blood was dripping from his right temple, a pool of blood was already on the carpet," Günsche testified to the Soviets, "It was immediately apparent that he had shot himself from his own pistol, a PPK 7.65mm which eight days previously after an emotional conference [on April 22, 1945] he had taken out of his bedside table and carried with him constantly, loaded."


3.
Afbeelding
David Irving (left) interviews Otto Günsche in November 1982

Linge confirmed that he saw the PPK 7.65 on the floor to the right of Hitler's body, and the 6.35 next to his left foot. Günsche sketched the guns' position also for David Irving in 1967.

After burning the bodies, as he also told the British writer, Günsche put both revolvers in his pocket and later gave them to a Lieutenant Hamann, the adjutant to Artur Axmann, head of the Hitler youth movement.

The lieutenant apparently wished to keep the guns as relics. Günsche retained Hitler's fountain pen (which he still has).

Hamann fell into Soviet hands. Stalin is claimed to have kept the 7.65 in his study.

Dealer Kevin Cherry says that the guns were purchased from a Russian source.

"Any buyer will be able to see documents of the guns' provenance, including infra-red documents showing proof of the Russian sale."



***

Gary Goodenow writes from the USA, September 9, 1998:
--------------------------------------------------------------------------------
The book Quest [Melchior & Brandenberg, 1990] quotes [Arthur] Axmann as stating that he buried Hitler's death gun under the Sandkrug bridge in Berlin. Put that with the facts I've already proffered and we can't very well have the guns in the USSR in the 1990s, such that now they can be for sale.

There can be no question, but that there is doubt on the authentity of the guns your website is peddling. I, respectfully, demand that you urgently reconsider having the Hitler guns' adverstisement at your internet site.


David Irving notes:
----------------------
It's not an advertisement, but a news story. Maybe Axmann was covering for Hamann.


Dus er bestaat geen 100% zekerheid dat het dit wapen betreft.
Enkel via een originele en officiëel document met daarop het wapennummer van Hitler zou soelaas kunnen brengen.
Maar dan zit je met diverse zaken.
Wie zegt niet, dat een soldaat onwetende het wapen als souvenier meegenomen heeft uit de bunker, of afgenomen bij de arrestatie v die officier die het meenam na de zelfmoord?
En na zijn overlijden of zelfs nog daarvoor doorverkocht is?
Dus wie weet heeft nu een of andere verzamelaar Hitler's zelfmoord wapen in zijn bezit, zonder dat iemand ter wereld zich daar ook maar over bewust is...
Ook het feit dat die wapenhandelaar beide wapens aanbied zorgt voor onzekerheid. Ik heb nooit geweten/gelezen dat Hitler het wapen waarmee zijn nichtje zelfmoord pleegde bijgehouden heeft.. :? Ik vind het dan ook zeer raar dat deze wapens bij elkaar zouden gebleven zijn na zijn dood.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Ik heb ooit eens in een docu gehoord dat de Russen Hitlers lijk een jaar of 10 hebben bewaard en hem toen in een rivier gegooid hebben :?
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Zo'n paar uniformpjes lijken mij ook wel leuk

http://www.cegesoma.be:9090/pallas/serv ... c?vn=26323
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Trouwens wat ik ook nog graag wil en hoop te vinden op de beurs bij museum 4045 een broek of lange jas van een 1e luit. nederlands leger van - 1940
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Harsha schreef:2 jaar geleden is lang geleden in de verzamelwereld. Nu heb je zo'n derde model voor ong. 400/500 euro. Eerst moet i kdat geld maar zien te krijgen! Dus als iemand nog designs wil hebben :P en der wel voor willen betalen :P
Daar heb je volkomen gelijk in maar destijds had ik nogal moeite hem te verkopen, kwam mogelijk ook omdat ik toen niet veel contact had met verzamelaars van geallieerd spul.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Mooyman schreef:
Harsha schreef:2 jaar geleden is lang geleden in de verzamelwereld. Nu heb je zo'n derde model voor ong. 400/500 euro. Eerst moet i kdat geld maar zien te krijgen! Dus als iemand nog designs wil hebben :P en der wel voor willen betalen :P
Daar heb je volkomen gelijk in maar destijds had ik nogal moeite hem te verkopen, kwam mogelijk ook omdat ik toen niet veel contact had met verzamelaars van geallieerd spul.
Tja, als men boek afkmt en het word een topper, wanneer ik binnen ben :P trakteer ik een paar man op wat helmpjes :P
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Harsha schreef:
Tja, als men boek afkmt en het word een topper, wanneer ik binnen ben :P trakteer ik een paar man op wat helmpjes :P
Daar wil ik je, als het zo ver is, graag aan helpen herinneren :wink: .
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

ironmarc schreef:Ik heb ooit eens in een docu gehoord dat de Russen Hitlers lijk een jaar of 10 hebben bewaard en hem toen in een rivier gegooid hebben :?
Mjah wat zeggen ze nog niet allemaal :roll:
War is something human...
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

als ik 1 ding wil dan is het een volledig ss-Vlaanderen uniform :P :P , het maakt nie uit welke diviese, zolang die leeuw er maar op staat :P
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

De SS-Vlaanderen heeft nooit het Legioensschildje gedragen.

Misschien bedoel je het Fr. Legion Flanderen of de Langemarck (of gelijk welke Vlaming in de Waffen-SS)?
Plaats reactie