WO1 K98 bajo origineel?

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: WO1 K98 bajo origineel?

Bericht door Erik »

Mafkees schreef:Het is toch een wapen replica of niet t blijft een stukje geschiedenis voor jou.
Nee, het is geen replica wapen. Het is authentiek. Helaas (voor velen) is het gestraald. Ook dat hoort bij zijn geschiedenis. Maar het blijft een SG 98/05 n.A.
Of de schede er origineel bijhoort valt te bezien. Wel is de schede authentiek, van na 1915. En niet compleet.

Er bestaan sinds een paar jaar replica SG 98/05 overigens. Zijn ook vrij goed, vooral de jongere exemplaren. Zal over een paar jaar moeilijk worden om die er uit te halen. Met een fotootje op een site gaat het zeker niet wat worden (minieme gebruikerssporen)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Janssen
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 dec 2013, 18:57
Locatie: Limburg

Re: WO1 K98 bajo origineel?

Bericht door Janssen »

Ik heb hier een origineel liggen (met her en der wat roestvlekken, een W'tje volgens mij) en de bajonet is inderdaad mooi opgepoetst, of misschien iets te mooi want wel zonde van de stempel.....
Nooit ga ik voorbij uwe woningen, zonder op den voorgevel deze geheimzinnige onzichtbare woorden, maar welke gij door geheel uw leven daarin gegrift hebt, te lezen:
"Zonder vrees en zonder blaam"
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: WO1 K98 bajo origineel?

Bericht door Erik »

Janssen schreef:Ik heb hier een origineel liggen (met her en der wat roestvlekken, een W'tje volgens mij) en de bajonet is inderdaad mooi opgepoetst, of misschien iets te mooi want wel zonde van de stempel.....
Foto! Foto! Foto!
Nieuwsgierig!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie