Bajonet handgemaakt

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Mafkees
Lid
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 okt 2013, 16:49

Re: Bajonet handgemaakt

Bericht door Mafkees »

Pffff dat zei ik omdat ik ammo had dat is nu weggegooid rn opgrhaald.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Bajonet handgemaakt

Bericht door ammo »

@ mafkees Ik woon in NETH. Heb ik dan regels overtreden.

Ja , en niet 1 keer maar 2 keer.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Bajonet handgemaakt

Bericht door hajos »

Zolang je het als hout laat lijken en niet schilderen zodat het lijkt op een echte bajonet zou je er nog mee weg kunnen komen.
Maar helaas (of misschien wel goed) is het in Nederland verboden om wapens of op wapens gelijkende voorwerpen te maken.

Je houten geweer mag best, zolang iedereen maar kan zien dat het een houten speelgoed geweer is.

Bajonet denk ik ook, zolang deze veel te groot of te klein en te lomp is om maar voor een wapen door te gaan.

Ik ken een museum dat helaas op een plaatje triplex een sten getekend heeft om dat a. het echte wapen niet zo zonder glas mag hangen. b. de houten versie die grofweg met veel verbeelding op een sten leek verboden bleek te zijn.

conclusie, zolang je het duidelijk als speelgoed laat lijken en niet op een Garand, Bar of what ever. maar op een blok hout waar een pvc buisje (ongeschilderd) op gespijkerd zit en een gat waar de trekker zou moeten zitten kom je er gewoon mee weg.

Denk alleen dat je
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Mafkees
Lid
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 okt 2013, 16:49

Re: Bajonet handgemaakt

Bericht door Mafkees »

End result.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Plaats reactie