De Nationale orden en eretekens van België.

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door uniformverzamelaar »

Harald men is juist zou oud als men zich voelt. Als ik 's morgens moet opstaan voor te werken, voel ik me oud en als ik in de nacht moet opstaan om naar een beurs te vertekken (ven zelfsprekend militaria) ben ik nog als een klein kind dat naar een speelpark mag gaan 8)

Inderdaad Harald weer iets bijgeleerd waarvoor mijn oprechte dank :) en daar ben ik niet rauwig om.

Het feit dat ik deze medailles (de niet officiele) niet verzamel neemt niet weg dat ik graag weet voor wat ze staan en wat hun achtergrond is.

Dit geldt trouwens voor alle zaken en dat zie ik te weinig in het verzamelwereldje. Maar wie ben ik om daar over te oordelen :?:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door SwaII »

uniformverzamelaar schreef:Harald men is juist zou oud als men zich voelt. Als ik 's morgens moet opstaan voor te werken, voel ik me oud en als ik in de nacht moet opstaan om naar een beurs te vertekken (ven zelfsprekend militaria) ben ik nog als een klein kind dat naar een speelpark mag gaan 8)

Inderdaad Harald weer iets bijgeleerd waarvoor mijn oprechte dank :) en daar ben ik niet rauwig om.

Het feit dat ik deze medailles (de niet officiele) niet verzamel neemt niet weg dat ik graag weet voor wat ze staan en wat hun achtergrond is.

Dit geldt trouwens voor alle zaken en dat zie ik te weinig in het verzamelwereldje. Maar wie ben ik om daar over te oordelen :?:
Zeg Guy...bent gij een broer van mij............ :lol: :lol: :lol:
Al wat je hier nu juist gezegt hebt zijn mijn woorden ook...moet toch eens nagaan of ik ergens een broer heb die Guy heet...... :) :) :)
groetjes
Swa
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo jongens, niet in slaap vallen :( en wakker blijven :yes: of is er geen interesse in dit topic. :frownno:

Zal er dan nog maar een schop tegen geven :P

Hierbij het complete setje van de Burgerlijke medaille van 1940-1944 /45.

Bestaat ook weer in 5 klasse

1. Kruis 1ste klas
2. Kruis 2de klas
3. Gouden medailleµ
4. Zilveren medaille
5. Bronzen medaille

Afbeelding
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door Mr Mojo Risin »

Opnieuw wat leven in dit topic! Ik dacht al dat de hype voorbij was. :P Wederom zeer mooie items Guy. :)
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door SwaII »

He beste vrienden...de hype is zeeeeker nog niet voorbij....guy prachtig setje...wat je hier weer neerzet..en dan durf je zeggen dat je niet met medailles bezig bent... :lol: :lol: :lol: :lol: ...prachtig maatje..heb van het weekend ook een paar medailles op de kop kunnen tikken...zal ze stakjes laten zien..ben heel bescheiden zele..zijn geen specialekes...maar toch...voor mij zijn ze belangrijk...als beginner.. 8) 8) ...en er zijn er nog meer op komst... :) :) :)
groetjes
Swa
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door uniformverzamelaar »

Dank je mannen voor de ^complimenten.

Nee, Swa ik ben geen echte medaille verzamelaar, maar in de lange tijd dat ik verzamel komt er hier en daar al iets bij (bv in een lot).
Als men dan al een paar van het setje heeft, kon ik het natuurlijk niet laten om het compleet te maken :)

Ik veronderstel dat een echte medaille verzamalaar zich ook meer en meer gaat toeleggen op de verschillende wariaties van de medailles die er bestaan.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door SwaII »

Ik ga hier ook mijn steentje bijdragen..dit zijn mijn eerste items van mijn prille verzameling.... :)



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze zijn vrij jonge...... :) :)
Afbeelding
Afbeelding
groetjes
Swa
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door uniformverzamelaar »

Dit us al een zeer mooie start Swa.

Ik zou zeggen : doe zo voort !!
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door SwaII »

Bedankt Guy...... :) ..maar toch een vraagje..de eerste foto.."zilveren medailles" in de orde van Leopold II...betreft het lint..ik heb tot nu toe alleen maar foto's gevonden zonder de gouden streep in het midden...kan je me daar bij helpen... :?
dank bij voorbaat
groetjes
Swa
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door Millcoll »

Is die balk van Rusland wel origineel?
Verder een schoon begin ;)
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door SwaII »

mathiasaerts schreef:Is die balk van Rusland wel origineel?
Verder een schoon begin ;)
Bedankt Mathias... :) en hoe bedoel je die balk van Rusland... :?
groetjes
Swa
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door Millcoll »

1916 R 1918 op de herrineringsmedaille :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door uniformverzamelaar »

Burgers die eretekens van de nationale orden voor verdiensten gedurende de loop van de vijandelijkheden gekregen hebben dragen een lint met een gouden middenstreep.

Aangezien het hier om een burgelijk eretekens gaat zou ke dit even moeten navragen bin een medaille verzamelaar, wan er zullen misschien nog meer raden of woorwaarden zijn voor deze gouden streep.
Ik weet daar in feit niet zoveel over.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door SwaII »

mathiasaerts schreef:1916 R 1918 op de herrineringsmedaille :)
Mathias ik mag aannemen van wel...de verzamelaar had zelf...deze in zijn verzameling zitten........ :)
groetjes
Swa
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: De Nationale orden en eretekens van België.

Bericht door SwaII »

uniformverzamelaar schreef:Burgers die eretekens van de nationale orden voor verdiensten gedurende de loop van de vijandelijkheden gekregen hebben dragen een lint met een gouden middenstreep.

Aangezien het hier om een burgelijk eretekens gaat zou ke dit even moeten navragen bin een medaille verzamelaar, wan er zullen misschien nog meer raden of woorwaarden zijn voor deze gouden streep.
Ik weet daar in feit niet zoveel over.
Bedankt Guy.... :) ...dan gaan we verder zoeken he.... :)
groetjes
Swa
Plaats reactie