Postzegels weer duurder...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Postzegels weer duurder...

Bericht door pistole38 »

Kom net terug van het postkantoor en verzending is weer duurder geworden.
De verhoging gaat maar over 4 cent voor een standaard brief (van 60 naar 64 cent), maar procentueel is dat toch weer 7%.

Het gaat toch wel snel op deze manier..

39 cent , 44 cent , 48 cent, 54 cent, 60 cent, en nu 64 cent....

En dit is voor 1 NL postzegel. Kijk eens naar de prijzen voor internationale pakketjes....

Gaat de tijd zo snel en begin ik oud te worden ? Of is de post gewoon absurd bezig, zelfs benzine gaat niet zo hard !


:mrgreen:
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door Joep »

Beetje absurd ja, ze hebben in de loop der tijd het bedrag maar liefst 64% verhoogd ten opzichte van het basisbedrag.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door Nico Roelofs »

Dit is echt iets van de laatste tijd! Die prijzen zijn flink gestegen! Soms willen zuiderburen wat overnemen maar vanwege de hoge verzendkosten dan haken ze af. Soms heb je dan het geluk dat je naar kennissen die aan de grens wonen het kunt sturen. Maar is in ieder geval niet leuk meer die hoge verzendkosten.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door uniformverzamelaar »

In België van het zelfde laken een broek

Opslag van 3 cent dat de kostprijs voor een gewone binnenlandse zending op 77 cent brengt :bonk: binnenkort kunnen we de brieven beter zelf in de bussen gaan steken :+

Dus Nederlanders wees blij met maar 7 % opslag jullie komt nog niet aan de 77 cent per brief :?
Indien een regering geld nodig heeft weten ze dat wel te vinden bij de kleine burger :evil:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door zjopske »

Toch sta ik er versteld van hoe efficiënt ze dit in Duitsland doen. Niet enkel de poststukken maar ook de pakketten.

Daarnaast scheelt een aangetekende zending enorm met hier.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door uniformverzamelaar »

zjopske schreef:Toch sta ik er versteld van hoe efficiënt ze dit in Duitsland doen. Niet enkel de poststukken maar ook de pakketten.

Daarnaast scheelt een aangetekende zending enorm met hier.
U gebruikt hier een woord dat bij de Belgische post niet gekend is nl. "efficiënt". :?
Ik weet niet of ze dat woord bij de Nederlandse post kennen ?

Heb ook geen klagen van de Italiaanse post waarmee toch al meerdere zaken verzonden zijn naar België (kostprijs zeer laag en snelle verzendingen)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door zjopske »

uniformverzamelaar schreef: U gebruikt hier een woord dat bij de Belgische post niet gekend is nl. "efficiënt". :?
Ik weet niet of ze dat woord bij de Nederlandse post kennen ?
Dat doet me herinneren aan het najaar van 2012, men heeft toen geprobeerd om ook het woord efficiënt te introduceren, met als gevolg dat de post twee weken later bezorgd werd.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door D_Dutch »

Artikel
De prijsstijging zorgt voor meer inkomsten en heeft er niet toe geleid dat mensen minder brieven en kaarten versturen.
Dat gaan ze denk ik dit jaar wel merken, het is jammer dat ik voor mijn onderzoek afhankelijk ben van de post anders was ik allang gestopt met het steeds duurder wordende PostNL. Zo te lezen hoeven ze die postzegels niet duurder te maken maar willen ze toch zo ver mogelijk gaan met de prijzen. Daarbij vind ik het vreemd dat ze beweren dat mensen niet minder post zijn gaan sturen door de duurdere zegels terwijl zelfs in de titel in het artikel staat dat mensen minder post sturen.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door Auke »

D_Dutch schreef:Dat gaan ze denk ik dit jaar wel merken
Dat denk ik niet. Niemand verstuurt onnodige post; met e-mail, Facebook, WhatsApp, sms, et cetera zijn er zat alternatieven voor communicatie. Mensen die brieven versturen, blijven dat gewoon doen, omdat het ofwel noodzakelijk is (zoals in jouw geval, en wij verzamelaars verkopen natuurlijk regelmatig iets dat verstuurd moet worden), ofwel ze leven nog niet in het digitale tijdperk, ofwel ze vinden het gewoon leuk om analoge post te versturen en hebben lak aan de prijsstijging. De kerstzegels waren vorige maand ook slechts 5 cent goedkoper dan reguliere postzegels, waar dat verschil vorig jaar nog 15 cent was, maar mensen gaan echt niet minder kerstkaarten versturen. De staat had de postmarkt nooit moeten privatiseren; schaalverkleining kan alleen maar tot kostenstijging leiden.
uniformverzamelaar schreef:Indien een regering geld nodig heeft weten ze dat wel te vinden bij de kleine burger :evil:
De post is hier geen staatsbedrijf.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door D_Dutch »

Auke schreef: Dat denk ik niet.
Ze hebben afgelopen jaar al gemerkt dat er minder post is verstuurd, dat zal vast en zeker dit jaar ook zo zijn dus er zal heel wat moeten gebeuren als het niet zo is. Mensen zijn door stijgende postzegelprijzen geneigd eerder naar alternatieven te zoeken, zoals e-mail/telefoon. Dit gebeurt overal tegenwoordig dus het lijkt me sterk dat het bij PostNL niet gebeurt. Ik zie geen andere reden waarom het afgelopen jaar minder post zou moeten zijn verstuurd anders dan dat mensen vaker alternatieven opzoeken mede door de prijzen.

Afgezien daarvan kan je eigenlijk geeneens zeggen dat je waar voor je geld krijgt want PostNL wordt qua kwaliteit steeds slechter. Als ik op internet verhalen over PostNL lees dan heb ik nog geluk dat ik dit jaar slechts één Soldbuch ben kwijt geraakt in de post en wat foto's die bijna twee maanden later bij de koper in België arriveerden.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door uniformverzamelaar »

Auke schreef:
D_Dutch schreef:Dat gaan ze denk ik dit jaar wel merken
De staat had de postmarkt nooit moeten privatiseren; schaalverkleining kan alleen maar tot kostenstijging leiden.


Niet privatiseren ?
Kijk, maar eens naar Belgîë daar is de post een staatsbedrijf en de prijzen zijn daar 13 cent per gewone verstuurde brief hoger dan in Nederland.
Zou dan de theorie die U heeft verkondigd wel kloppen :?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door SwaII »

uniformverzamelaar schreef:
Auke schreef:
D_Dutch schreef:Dat gaan ze denk ik dit jaar wel merken
De staat had de postmarkt nooit moeten privatiseren; schaalverkleining kan alleen maar tot kostenstijging leiden.


Niet privatiseren ?
Kijk, maar eens naar Belgîë daar is de post een staatsbedrijf en de prijzen zijn daar 13 cent per gewone verstuurde brief hoger dan in Nederland.
Zou dan de theorie die U heeft verkondigd wel kloppen :?
De post....is hier in belgie zeeeer duur..en op gebied van service nihil..momenteel de oudjes die op pensioen zijn en elke maand op hun centjes wachten...vroeger kwam de postbode die uitbetalen..mag niet meer..oudere mensen die niet meer buiten kunnen ..moeten daar een oplossing voor zoeken :( :(
Aangetekende zendingen:Ik denk eerlijk gezegt dat die postbodes die niet meer bij hebben ..gewoon een briefje in de bus ..kom maar halen in het postkantoor :evil: ..En dan klagen ze dat de privekoerierdiensten gouden zaken doen tegenwoordig..ja In belgie is het pas kostelijk
groetjes
Swa
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door Auke »

D_Dutch schreef:Ze hebben afgelopen jaar al gemerkt dat er minder post is verstuurd, dat zal vast en zeker dit jaar ook zo zijn dus er zal heel wat moeten gebeuren als het niet zo is.
Waar het om gaat is of de hogere postzegelprijs, ondanks de afname van het aantal poststukken, de winst laat stijgen, en dat is het geval. Mensen met alternatieven hebben zich ongetwijfeld al tot die alternatieven gewend, dus de klanten die PostNL momenteel heeft, zullen ook wel klant blijven.
uniformverzamelaar schreef:Niet privatiseren ?
Kijk, maar eens naar Belgîë daar is de post een staatsbedrijf en de prijzen zijn daar 13 cent per gewone verstuurde brief hoger dan in Nederland.
Zou dan de theorie die U heeft verkondigd wel kloppen :?
Ik weet niet of je dat 1 op 1 kunt vergelijken. België is een kleiner land dan Nederland en dan zijn dit soort diensten altijd duurder. Kijk maar naar een groot land als de VS; de post is daar spotgoedkoop. Daarnaast weet ik niet hoe vaak de postzegelprijzen worden verhoogd in België, maar dat zal vast niet zo vaak gebeuren als in Nederland.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door uniformverzamelaar »

Auke,

Wat een bullshit (sorry voor het woord) Uw redenering klopt weer niet hoor !!

Kijk maar naar de europese dwergen oa Luxemburg
http://www.pt.lu/webdav/site/portailEPT ... ostaux.pdf
daar kost een gewone zending 0.60 cent !!! (En luxemburg is toch nog wel een stukje kleiner als België, nietwaar ?)

In Belgie slaan jaarlijks de terieven de hoogte in en dit jaar was het met 3 cent wat nu het totaal op 77 cent brengt.
Ze durven tussendoor hun speciale diensten ook nog opslaan, dat merkt toch niemand omdat een gewone mens er niet dagelijks van gebruik maakt.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door Joep »

Geologisch gezien is Nederland (ik leg de nadruk op land) slechts 3.000 vierkante kilometer groter als België. Ik leg de nadruk op land, want Nederland bestaat voor 18% uit water en België 6%. Ik neem aan dat de post niet op het water bezorgd wordt. Als we kijken naar bevolkingsdichtheid heeft Nederland een grotere bevolkingsdichtheid als België met bijna 500 mensen per vierkante meter tegenover ongeveer 400 mensen in België.
Ik denk dat dit verschijnsel dus weinig effect zal hebben op de posttarieven.. Aangezien er weinig verschil is..


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Joep op 03 jan 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Plaats reactie