Doe-het-zelf mannequin

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Nico mag ik U mischien vragen waar U uw handen en hoofden koopt :?: :) .

Ik heb ook een hoofd gekocht, maar dat is maar een porselijnen witte kop en dat is toch niet zo mooi 8) .

mzzl :P
Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja tuurlijk mag je dat vragen. De laatste set hoofd en handen heb ik gekocht in Ciney. De rest heb ik gekocht bij een Dhr. van Thiel in Oss. Hij heeft zijn eigen winkeltje. Voor een telefoonnr. van hem moetje me maar ff pb'en.

Op deze site verkopen ze ook hoofden maar met de btw erbij wordt het wel erg prijzig: http://www.mannequins.nl/
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

bedankt Nico :wink: .


mzzl :P
Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Enthousiast gemaakt door alle reactie's hier, ben ik ook begonnnen om een buste te maken en is behoorlijk gelukt al mag ik het zelf zeggen :wink: :lol:

Foto met Ike erop (let niet op de vuilniszak, dat moet ik nog netjes wegwerken e.d.)

Afbeelding

En zonder iets erop

Afbeelding


Rick
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Erg mooi sky :o :!: .


mzzl :P
Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

mooi gedaan, mag ik vragen hoeveel geld je nu in de buste hebt gestoken?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Dodo schreef:mooi gedaan, mag ik vragen hoeveel geld je nu in de buste hebt gestoken?
Helemaal niks, had het hout nog thuis liggen.


Rick
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ziet er goed uit!!! Geeft mooi volume aan je jasje!! Heb een kleine tip: Als je wat je nu als vuilniszak hebt vervangt voor een stuk stof ziet het er iets netter uit. Stof kun je gewoon opspannen met een nietmachine.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Zier er mooi uit met het uniform erop!
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nico Roelofs schreef:Ziet er goed uit!!! Geeft mooi volume aan je jasje!! Heb een kleine tip: Als je wat je nu als vuilniszak hebt vervangt voor een stuk stof ziet het er iets netter uit. Stof kun je gewoon opspannen met een nietmachine.
Ik wil er nog een overhemd en stropdas bij hebben en dan zet ik er een schuitje op, zie je het ook niet meer. Maar ben toch nog wel van plan om er stuk stof op te doen, alleen dat hadden we net niet in huis.


Rick
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jah als er een overhemd op zit dan zie je er al bijna niks meer van.

Ben nu trouwens ook weer bezig met het maken van een pop. Deze komt gewoon te zitten met 1 knie onder een hoek van 45 graden.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Nico Roelofs schreef:
Ben nu trouwens ook weer bezig met het maken van een pop. Deze komt gewoon te zitten met 1 knie onder een hoek van 45 graden.


Je bent niet te stoppen he :evil: . Je hoeveelste pop is dit dan wel al niet :| ?


mzzl :P
Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Haha. Dit wordt nu me 7de pop. Het kwam allemaal wel redelijk onverwacht hoor de laatste 2 poppen. Ik kon opeens een Canadees uniform kopen, de uitrusting had ik thuis liggen.
Kon ook opeens een burger pak krijgen van me oom. Had niet gedacht dat ik in zo'n korte tijd 2 poppen erbij ging maken.

Maar ik dnek dat het hierna voorlopig ff rustig blijft met de poppen. Eerst alles goed compleet maken en verder met de emblemen. En zoveel ruimte heb ik ook niet meer.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Heel verstandig Nico :lol: .

mzzl :P
Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Nico nog bedankt! ik ga denk ik volgend weekend samen met mn pa aan de slag om er een te maken :)
Plaats reactie