Effe voorstellen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Effe voorstellen

Bericht door johan willaert »

Ik heb nu al op een aantal topics gereageerd maar mezelf eigenlijk nog niet echt voorgesteld....

Ik ben Johan Willaert, inmiddels 38 jaar jong en ik woon dichtbij de Belgische kust. In 1996 trouwde ik in Las Vegas met Kristien en ondertussen hebben we een dochtertje, Ellen.
Ik werk als PR-verantwoordelijke in een Belgische Militaire School.

Ik begon US militaria te verzamelen toen ik zo'n 10 jaar was (1976) en ik heb m'n eerste items nog steeds (een veldfles en First Aid Pouch).
Het was altijd mijn doelstelling een algemeen beeld te geven van de GI zoals hij in de volledige Europese campagne vocht (ETO=Noord-Afrika,Sicilië,Italië,Engeland,Frankrijk,België,Nederland,Duitsland). Ik verzamel enkel items die tijdens deze campagnes gebruikt zijn (dwz geen USMC, geen Pacific,....) Mijn verzamelwoede resulteerde ondertussen in een 40-tal volledige Amerikaanse sets van kop tot teen (hoofddeksel tot schoenen...) Om eventjes te stoefen: de prachtige nieuwe GI Collectors Guide had ik ook kunnen schrijven.......

Pronkstukken uit mijn verzameling zijn onder andere:
Ranger helm van het 2 Bn
Complete T5 parachute gebruikt boven Normandië op 6-6-44
Reinforced jumpsuits van Sgt Farmer, 508PIR en Pvt Murphy, 501PIR
M2 parahelm met Inland liner
Gemarkeerde helmen van de 29th Div, Medics, MP,.......
M1941 Field jackets van verschillende grote eenheden die in Normandië vochten....
M1941 Field Jacket van Pvt Vaughn, HQ Company, 5th Ranger Bn....
V42 gevechtsmes gebruikt door de First Special Service Force
enz....enz.....
Voertuigen, wapens, uitrusting, gebruiksvoorwerpen, insignia, papierwerk.....
Kortom veel te veel om op te noemen...